[vpn] ervaringen met IPSEC clients voor Win

Pagina: 1
Acties:

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:58
Heeft er iemand goede ervaringen met een client voor IPSEC om te connecten met een Freeswan VPN op een Linux Server.

Ik heb wel wat clients in de aanbieding: F-Secure VPN+, Checkpoint SecureRemote VPN-1 en PGPvpn.

Ik vroeg me af of iemand positieve ervaringen heeft met een van deze clients. Of... je moet nog meer clients weten die strikt het IPSEC protocol vasthouden.

Oh Ja: FYI ik wil niet de IPSEC functie in Win2k/WinXP gebruiken omdat er ook Win95/98/NT/Me users tussen zitten.
Oh Ja2: Het gaat in principe om road-warriors... server <-> client verbindingen

Verwijderd

Is het je algelukt?
Ik probeer namelijk hetzelfde om via een Nortel Extranet Client -over Mxstream- te connecten maar..

Ik krijg het niet voor elkaar.
Schijnt iets te maken te hebben met IPsec ?

rgs
Richi

Verwijderd

Hoi,
Op vrijdag 19 juli 2002 20:04 schreef Richi het volgende:
Is het je algelukt?
Ik probeer namelijk hetzelfde om via een Nortel Extranet Client -over Mxstream- te connecten maar..

Ik krijg het niet voor elkaar.
Schijnt iets te maken te hebben met IPsec ?

rgs
Richi
IPSec over mxstream gaat, je zal echter of je alcatel router moeten tweaken of zo'n dsl router a la vigor kopen en het daarop moeten configureren. Als je een getweakte alcatel hebt, dan moet je een aantal nat-entries aanmaken. Dit zijn udp entries voor poort 50, 51 en 500. Die moet je statisch doorlussen van je ppp-interface (alcatel) naar het ip-adres van je winclient.

Voor je IPSec client zou je ook aan de Cisco Secure client kunnen kijken. Dit doet ook puur IPSec. Maar wil je de IPSec config pushen vanaf de firewall (routering, etc), dan heb je de Cisco Unified Client nodig.

pjnef