[CM] Kast isoleren met piepschuim ?

Pagina: 1
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Heeft er al eens iemand z'n kast geisoleerd met piepschuim? In de search kon ik er niks over vinden, alleen maar andere materialen. En hoe bevestig ik het?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 22:08

Vidra

Vragen?

Twee keer posten is een beetje veel van het goede he |:(

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• kutkip
Op zaterdag 09 maart 2002 15:13 schreef Vidra het volgende:
Twee keer posten is een beetje veel van het goede he |:(
Jah sorry, die andere kan weg |:(

Verwijderd

Lijkt me niet zo verstandig ivm statiche elec.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bevestigen zou goed kunnen met dubbelzijdig tape.

They made me do it.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Ja ik zag het al :P

Piepschuim, je kan bij de gamma (de echte tweakerd kan niet zonder Gamma) allerlei soorten geluidsdempende materialen kopen, piepschuim houdt warmte vast/binnen dus dat lijkt me niet zo handig....

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• kutkip
Op zaterdag 09 maart 2002 15:14 schreef era.b het volgende:
Lijkt me niet zo verstandig ivm statiche elec.
Hmm.. had ik idd nog niet aan gedacht. Misschien alleen voor in het zijpaneel. Dan kan het toch niet zoveel kwaad?

• Vidra

Vidra

Vragen?

En idd statische electriciteit (ESD's)

• De_Bastaard
  • Laatst online: 09:26
Volgens mij als je de zijkant enz met piepschuim bedekt, en dan 1 of 2 80mm koelers in je zijkant maakt, MOET de lucht wel via die koelers deruit, dus echt superwarm zal het daar niet worden .. (wel zorgen dat je je kabels enz goed opgeruimd hebt vanwege je airflow) ..

• kutkip
Dus dat nobbenschuim oid is toch wel beter :'(

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Je kan ook van dat antistatiche schuim ergens op de kop zien te tikken.
Dit meestal roze :P van kleur en gemaakt van schuimrubber of een soort van matje wat op piepschuim lijkt.

Verwijderd

Het isoleert niet alleen het geluid maar ook de warmte,kan niet meer weg,metaal is lekker koel.

Verwijderd

kasje dicht > purschuim erin spuiten en klaar!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

doe dit NIET

dit geeft echt een ongelooflijke zooi!!!!!

Piepschuim is echt het stomste wat je kan doen, blijft overal aan hangen, en je krijgt het er NOOIT meer uit.

Gewoon noppenschuim doen, veel slimmen

• Epsilon

Epsilon

Op zaterdag 09 maart 2002 15:21 schreef era.b het volgende:
Het isoleert niet alleen het geluid maar ook de warmte,kan niet meer weg,metaal is lekker koel.
dit maakt niks uit, de kast raakt zn warmte toch bijna niet kwijt door de buitenkant (metaal) heen omdat er zowieso verf op zit, en 9 van de 10 keer ook nog heel licht van kleur is. Bijna alle warmte wordt door airflow uit de kast gehaalt, en dan maakt het al niet meer uit.

Maar noppenschuim isoleert ook warmte, dus daar hoeft het niet aan te liggen.

Verwijderd

Ga jij maar eens in een kast staan die van metaal is of een kast die geisoleerd is met piepschuim,
Welke zou warmer zijn denk je na een tijdje?

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 12:32

Cr3ator

1 bar is geen bar

Op zaterdag 09 maart 2002 15:29 schreef papajay het volgende:
kasje dicht > purschuim erin spuiten en klaar!
Als je geen fans hebt zou het nog kunnen ook..
wel alles wat warm wordt water koelen... :P
Dan issie écht stil.. :P

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

• kutkip
Maar heb je met dat nobbenschuim dan geen last van statische elektrischiteit :? (Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar me stopcontacten en dus ook me pc zijn niet geaard)

Verwijderd

dat heeft tog nhelemaal nix met statische elec. te maken man..
maaruh wat is noppenschuim? link?

Verwijderd

ja kan wel met piepschuim heb ik ook en als je het presie zo grot maakt kun je hem zo achter de kaakjes haken en zit ie vast.
trouwens bij mij werdt te temp zelfs lager omdat de warmte niet meer overals tussen gaat zitten en meteen weg gaat.
nog nooit last gehad van statische teit.
trouwens je kast is altijd statiesch

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De hoeveelheid warmte die afgevoerd wordt via de wanden van je kast is verwaarloosbaar vergeleken met wat je fans naar buiten transporteren. De temperatuur is je kast zal misschien een, hooguit 2 graden stijgen, maar het is ook mogelijk dat hij juist daalt doordat je de airflow verbetert doordat je allerlei gaten e.d. afsluit.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

• mkleinman
  • Laatst online: 17-08 22:48

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Piepschuim helpt niet zoveel, je kan beter dan (mits je geen vette gemodde cees heb ) je kast inbouwen in een kast.

heb ik destijds ook met me bbsbak gedaan, 2cm spaanplaat met 2cm piepschuim erbinnen.

de voeding gemod en daarna kon ik eindelijk slapen naast me kees :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:25
Op zaterdag 09 maart 2002 15:15 schreef Vidra het volgende:
Ja ik zag het al :P

Piepschuim, je kan bij de gamma (de echte tweakerd kan niet zonder Gamma) allerlei soorten geluidsdempende materialen kopen, piepschuim houdt warmte vast/binnen dus dat lijkt me niet zo handig....
tweakert :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Epsilon

Epsilon

Op zondag 10 maart 2002 13:02 schreef kutkip het volgende:
Maar heb je met dat nobbenschuim dan geen last van statische elektrischiteit :?
jwel, ook een beetje
maar dat breekt niet af en blijft overal aanplakken

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

hoe zou dat spul dempen waar je de componenten in krijgt als je ze koopt (dat noppenspul) of is dat wat jullie bedoelen met die noppenshuim

-Te huur

• kutkip
Op zondag 10 maart 2002 18:13 schreef Yagermeister het volgende:
hoe zou dat spul dempen waar je de componenten in krijgt als je ze koopt (dat noppenspul) of is dat wat jullie bedoelen met die noppenshuim
Dat spul zal iig niet werken ;)

Verwijderd

Piepschuim isoleert warmte maar laat geluid heel makkelijk door, aangzien je vast niet voor warmte wil isoleren moet je dit never niet gebruiken. Dan kun je beter glaswol gaan gebruiken :?, als is dat ook lekker primitief!

Piepschuim is ook brandgevaarlijk, en dus moet je hem niet in een omgeving gaan gebruiken waar veel warmte wordt gegenereerd!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
ik heb er bij mij van die goedkope noppenschuim van de gamma in liggen (da spul van 2 of 3 tientjes per 2 matten gloof ik) sgeelt bij mij iig wel kwa lawaai van cpu-koeler en hdd... wel ff de rest van je casefans met rubbertjes ophangen (en evt. ook je hdd), dat scheelt weer in de resonantie...

hier nog geen probs gehad met statische elektriciteit ofzo gehad... casetemp is ook niet hoger geworden (wel extra casefan erin gezet @ 7v)...

heb het gloof ik vast gezet met dubbelzijdige tape of van die duck tape of lijm.. kweenie meer...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Op dinsdag 19 maart 2002 12:01 schreef freezy17 het volgende:
Piepschuim isoleert warmte maar laat geluid heel makkelijk door, aangzien je vast niet voor warmte wil isoleren moet je dit never niet gebruiken. Dan kun je beter glaswol gaan gebruiken :?, als is dat ook lekker primitief!

Piepschuim is ook brandgevaarlijk, en dus moet je hem niet in een omgeving gaan gebruiken waar veel warmte wordt gegenereerd!
Glaswol is op zich een goed idee, je moet er alleen voor zorgen dat die vezeltjes zich niet door je hele PC verspreiden (je voeding :'( ) en dan uiteindelijk in de lucht verspreid worden... Dat is namelijk niet gezond voor
a) je pc
b) je longen, ogen etc

Misschien is het mogelijk om je kast te isoleren met tapijt? :?

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Volgens mij is piepschuim veel te licht om trillingen te dempen. Ik heb hier een blok piepschuim van 15x20x30cm met een fan daarop en als ik aan de andere kant van het blok voel trilt het net zo hard als dat ik de behuizing van de fan rechtsreeks aanraak.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Dat noppenspul van de gamma is ook nog eens brandwerend. Handig als je je comp als oven wilt gaan gebruiken :P. Het is overigens redelijk goedkoop €10,- per pak van 2 platen. Het is ook nog eens multifunctioneel. {mocht je nog wat overhouden:ik heb de afwerking van mijn geluidsinstallatie in mijn scooter er mee gedaan nadat ik het had gebruikt voor mijn kast}

Het werkt perfect. Ik moet nog ff van die rubberen ringetjes halen voor de schroefjes. Dat helpt ook nog eens tegen trillingen.

IIG Suc6 ermee >:)

Verwijderd

Ik ben altijd creatief met kurk geweest!

Ging prima!

Verwijderd

Ik was op zoek naar een oplossing voor je, en ging zoeken op : Kast isoleren, onderwerp en inhoud, in casemodding..

Kreeg 184 topics, en had toen gelijk geen zin meer om te lezen.

Ik kan me niet voorstellen dat de antwoorden op je vragen hier niet genoemd worden.

Succes er mee in ieder geval.....

Je kan ook bij de OC shop kijken. Daar staan ook voorbeelden van een quitPc....

• kutkip
Op dinsdag 19 maart 2002 16:24 schreef No1Uno het volgende:
Ik was op zoek naar een oplossing voor je, en ging zoeken op : Kast isoleren, onderwerp en inhoud, in casemodding..

Kreeg 184 topics, en had toen gelijk geen zin meer om te lezen.

Ik kan me niet voorstellen dat de antwoorden op je vragen hier niet genoemd worden.

Succes er mee in ieder geval.....

Je kan ook bij de OC shop kijken. Daar staan ook voorbeelden van een quitPc....
Ja maar zoek nu eens op piepschuim (+kast isoleren evt) en dan vind je maar 1 topic hoor! :Y) En ik denk dat ik binnenkort ook van dat nobbenschuim bij de Gamma ga halen 8-) alleen ben ik bang dat het niet zo goed is om dat tegen al je chippies aan te laten komen :D
Pagina: 1