Toon posts:

Hoe regelafstand aanpassen in Dreamweaver 4 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Dreamweaver een stukje text in een cel zet en een enter geef (om een volgende regel te beginnen) dan lijkt het wel alsof er een hele (lege) regel komt tussen de eerste regel en de regel waar je dan verder op gaat intikken.

Zoiets dus:

Blablablablablablablabla

Blablablablablablablabla

en ik wil het zo:

Blablablablablablablabla
Blablablablablablablabla

Hoe kan ik dit aanpassen ?

p.s. Als ik een regel gewoon doortik met spaties tussen de woorden dan gaat het wel goed.

Verwijderd

doe anders een <shift> + <enter> indrukken i.p.v. alleen <enter> :z

Verwijderd

Je kunt eventueel oop een stylesheet op je alinea's loslaten:
code:
1
2
3
p {
  margin: 0px;
}

Verwijderd

CSS:
code:
1
2
3
.regelsopmekaar {
  line-height: 5px;
}

Cheatah snapte de vraag niet geloof ik...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:08 schreef J-roen het volgende:
doe anders een <shift> + <enter> indrukken i.p.v. alleen <enter> :z
Dit zocht ik dus ...... thanx !

Verwijderd

Hmm, ik snapte dan de vraag zelf ook niet :D:D

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:12 schreef ELANAZ het volgende:
CSS:
code:
1
2
3
.regelsopmekaar {
}

CSS heb ik me nog niet in verdiept....moet ik maar eens gaan doen binnenkort....

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 15:12 schreef ELANAZ het volgende:
CSS:
code:
1
2
3
.regelsopmekaar {
}

Geloof me: ik snapte beter wat El-Comandante bedoelde dan jij ;)

Met enter krijg je een nieuwe paragraaf/alinea (<p>), met ctrl+enter blijkbaar een <br>

Een browser rendert automatisch een regel tussenruimte tusswen 2 alinea's, mijn stylesheet haalt die tussenruimte weg.

Verwijderd

Toch maar effe vragen: Wat bedoel je nou psies?
Dat, terwijl je ah werk bent in DW en je op enter drukt voor een nieuwe regel dattie dan meteen twee regels doet?

Of bedoel je dat de ruimte tussen de regels in de uiteindelijke live-site minder moet zijn?

Bij het eerste is de genoemde tip van spatie-enter wel goed dacht ik, of gewoon hardcoden met een <br>, for the latter zie mijn CSS-oplossing met line-height...

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 15:19 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Met enter krijg je een nieuwe paragraaf/alinea (<p>), met ctrl+enter blijkbaar een <br>

Een browser rendert automatisch een regel tussenruimte tusswen 2 alinea's, mijn stylesheet haalt die tussenruimte weg.
Ik geloof je :)

Zie mijn vorige reactie. Ik ben niet helemaal gewis waar we het nu over hebben?

Over de werkomgeving in DW of over een live-site zeg maar?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:56
Op zaterdag 09 maart 2002 15:21 schreef ELANAZ het volgende:
Dat, terwijl je ah werk bent in DW en je op enter drukt voor een nieuwe regel dattie dan meteen twee regels doet?

Of bedoel je dat de ruimte tussen de regels in de uiteindelijke live-site minder moet zijn?

Bij het eerste is de genoemde tip van spatie-enter wel goed dacht ik, of gewoon hardcoden met een <br>, for the latter zie mijn CSS-oplossing met line-height...
hij wil gewoon geen 'extra' enter ( <p> ) in z'n tekst maar een gewone newline... en de oplossing is al gegeven.... Shift + Enter dus.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:21 schreef ELANAZ het volgende:

Ik bedoel dus het eerste....

CSS komt later wel een keertje...bedankt voor je hulp !

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:24 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

hij wil gewoon geen 'extra' enter ( <p> ) in z'n tekst maar een gewone newline... en de oplossing is al gegeven.... Shift + Enter dus.
Jij begrijpt het Horst Tampert !!

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 15:19 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Geen cntrl+enter maar shift+enter dus !!!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

misschien ook maar eens ter aanvulling:

<BR>'s (soft-breaks) zijn eigenlijk nogal ongewenste elementen, er bestaan eigenlijk weinig plekken waar zij werkelijk voldoen, door gewone regeleinde-breaks werkt de automatische afbreking in de HTML-engines van de browsers (door tables te gebruiken of DIV met gespecificeerde breedte)

voor tabel-data dien je helemaal een table te gebruiken.

het enige voorbeeld dat ik zo net kan bedenken zijn gedichten met een specifieke layout die soft-breaks vereist, maar ook dat is eigenlijk juist een soort van data-format dat je met eigen xml-dtd kan oplossen waarin de structuur wordt aangegeven waarna je door CSS block-level elementen definieert voor de regels (met zoals cheatah aangaf, margin: 0px;)

eigenlijk interessante vraag, ook ik ben van mening dat BR's wenselijk zijn, maar echt een goed voorbeeld dat niet beter op een andere methode op te lossen is kan ik niet geven;

zou de <BR> dankzij CSS echt overbodig worden?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:43 schreef RM-rf het volgende:

zou de <BR> dankzij CSS echt overbodig worden?
Om eerlijk te zijn, vind ik de <br> tag de vreemdste tag die er bestaat. Ik gebruik die tag dan ook liever niet, aangezien er altijd wel een alternatief te bedenken is.

Op dit moment gebruik ik de tag het meest om m'n source code een beetje netjes te kunnen houden. Aan het einde van een regel, nog net binnen een block-level element zet ik er nog wel eens een neer, zodat de indent van de sourcecode netjes en structureel in orde blijft.

Normaal gesproken begin ik een nieuwe regel (met extra indent) als er een block-level element binnen een ander block-level element komt. Elke regel sourcecode hoort met een html tag te beginnen, en met een html tag afgesloten te worden. Anders doe je eigenlijk iets fout vind ik.

Als dit verhaal te onduidelijk is, zal ik eventueel een stukje sourcecode posten zoals ik vind dat het hoort.
Pagina: 1