Vaag Creative DXR3 probleem

Pagina: 1
Acties:

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 17:47
Ik heb voor mijn verjaardag een Creative DXR3 gekregen, inclusief een DVD'tje.
Kaart erin geprikt, drivers van Creative gedownload, software geinstalleerd, kabeltje naar tv en spelen maar!

Echt waanzinnig beeld komt er op mijn tv! MAAR... ik kan maar 3 of 4 DVD's die ik heb afspelen :?

Ik heb bijvoorbeeld Toy Story 2 en End of Days, die doen het perfect. Maar andere DVD's zoals Jackie Chan films of een Stephen King film werken op een of andere manier niet.

Het menu wordt wel opgestart, maar daarna krijg ik een zwart tv-scherm met daarin een groene of rode lijn, erg trillend, of een kompleet groen of rood scherm (ook op VGA als ik daar voor kies).
Als ik dan lang genoeg wacht, krijg ik ook nog eens een heerlijk blauw scherm op mijn monitor.
Dat kan ik voorkomen door op de stop knop te douwe, maarja ik wil ze wel zien.

De regio code van de DVD-ROM speler (Pioneer) staat nu op regio 2 maar hij stond eerst regio vrij, en dat maakt blijkbaar dus ook niks uit.
Ik heb ook de H+ drivers al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.
Ik heb zelfs al mijn PCI kaarten geswapt maar dat maakt ook geen ruk uit.
Na wat zoekwerk hier op GoT en andere fora en wat tips te hebben geprobeerd, het blijft allemaal hetzelfde :'(

De meeste topics zijn ook van voor de jaarwisseling, dus misschien zijn er nieuwere ontwikkelingen?

Creative reageert op mijn mail met de woorden dat mijn systeem waarschijnlijk niet voldoet??? Ik moet upgraden??? |:( wat een crap.

Op de een of andere manier verdenk ik zelf de DVD's, en niet de software of hardware, aangezien een paar van mijn films het wel doen. Als dat nou zo is, wat voor verschillende DVD's zijn er dan?? (buiten regio-verschil)

Lekker is dat, wil je een film huren in de videotheek, moet je em strax misschien wel softwarematig af gaan spelen, :( terwijl je een loei van een tv en een mpeg2 decoder hebt.

[Specs.]

Zachte Waren:
Vers geinstalleerde WinXP, plus alle updates.
PC-DVD ENCORE DXR3 Software.
Creative driver van December 2001.

Harde Waren:
Chaintech 6BTM mobo.
Pentium III @ 500 MHz.
256 MB geheugen.
Pioneer DVD-ROM speler.
Creative Geforce 256.
Creative Soundblaster 128 PCI.
Creative DXR3 MPEG decoder.

Wie-o-wie heeft voor mij misschien de antwoorden???

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:57

danplo

The Force is strong with me

dit is erg vreemd ik heb ook een dxr3 kaart van creative maar heb dit probleem nooit gehad..en aan jou systeem ligt het niet want ik heb het ook altijd op een pentium 3 500 laten draaien met 256 ram geheugen.
voor zover ik weet moeten elke dvd gewoon spelen.
zijn die strepen op je tv zelf of op je pc monitor???
of allebij??

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• micebec
  • Nu online
Ik heb zo'n encore setje (dvd+dxr3) en het valt mij ook op dat ik sommige dvd's wel en sommige weer niet kan afspelen.

Ik had Asteriks en Obelix in mijn DVD gestopt en heel mijn systeem werd onstabiel. Doe ik Contact of Malcolm X erin speel ie ze gewoon af.

Heel raar. Maar ik verdenk ook de DVD's misschien hebben ze een speciale beveiliging of zo. Je zou eens kunnen proberen die dvd's in een standalone af te spelen, misschien zijn die dvd's gewoon brak.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Welke region codes hebben de dvd's, want ook het DXR3-kaartje bevat een regiocode instelling. Dus én je DVD speler én je DXR3-kaart hebben een regiocode instelling.

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Naast een regiocode check hebben sommige DVD's ook een check om te kijken of je regio 0 gebruikt. Misschien dat dat het probleem is.
Ik dacht dat het RCE heette maar dat weet ik niet zeker meer.

Heb je ook als eens andere software zoals powerDVD geprobeerd? Als het goed is kunnen die ook gebruik maken van je DXR3.

Senile! Senile Oekaki

• daPet
Op zaterdag 09 maart 2002 15:42 schreef danplo het volgende:
..
zijn die strepen op je tv zelf of op je pc monitor???
of allebij??
Nou met een 'foute' DVD krijg ik dus op de tv vaak een zwart scherm met daarin een heftig trillende/lopende groene of rode lijn. Als ik dan schakel naar VGA mode wordt die window geheel groen of blijft grauw/zwart.
Het rare is dat het menu (taalselectie e.d.) wel opstart. Na de selectie gaat hij pas plat.
En dan moet ik snel zijn, anders heb ik zo een BSOD.
Op zaterdag 09 maart 2002 17:15 schreef micebec het volgende:
Ik heb zo'n encore setje (dvd+dxr3) en het valt mij ook op dat ik sommige dvd's wel en sommige weer niet kan afspelen.

Ik had Asteriks en Obelix in mijn DVD gestopt en heel mijn systeem werd onstabiel. Doe ik Contact of Malcolm X erin speel ie ze gewoon af.

Heel raar. Maar ik verdenk ook de DVD's misschien hebben ze een speciale beveiliging of zo. Je zou eens kunnen proberen die dvd's in een standalone af te spelen, misschien zijn die dvd's gewoon brak.
Klinkt idd als hetzelfde probleem. Ben ik toch niet alleen :P
Op zaterdag 09 maart 2002 18:59 schreef hiostu het volgende:
Welke region codes hebben de dvd's, want ook het DXR3-kaartje bevat een regiocode instelling. Dus én je DVD speler én je DXR3-kaart hebben een regiocode instelling.
Al mijn DVD's zijn voor regio 2, behalve 1 film (regio 0, doet het prima trouwens).
En waar kan ik volgens jou die regio instelling wijzigen voor mijn DXR3?
Op zaterdag 09 maart 2002 20:16 schreef _bas_ het volgende:
Naast een regiocode check hebben sommige DVD's ook een check om te kijken of je regio 0 gebruikt. Misschien dat dat het probleem is.
Ik dacht dat het RCE heette maar dat weet ik niet zeker meer.
O...? Nou ik heb de regio van mijn DVD-speler al op regio 2 gezet. Ik mag nog 1 keer van regio veranderen :{
Heb je ook als eens andere software zoals powerDVD geprobeerd? Als het goed is kunnen die ook gebruik maken van je DXR3.
Is dat zo??? Want dan pleur ik PC-DVD zo de deur uit. Voorheen altijd PowerDVD gebruikt om DVD's op mijn monitor te bekijken, maar ik ben niet zo zeker van je bewering hoor.
Ik zou PowerDVD dan weer eens moeten installeren om te kijken of dat kan.

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

Nadat je het op IRC gezegd had heb ik 1 van de films die bij jou niet werkte (Black Mask) teruggehaald bij mijn zus en ziedaar.. bij mij werkt ie ook niet onder XP en Dxr3, onder W98 geen probleem. Waarschijnlijk een driver probleempje. Nu maar hopen dat creative een update uitbrengt.

edit: Ik zag net die opmerking pas. PowerDVD kan NIET met de Dxr3 werken, helaas.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• daPet
Op zaterdag 09 maart 2002 23:37 schreef Acid_Burn het volgende:
Nadat je het op IRC gezegd had heb ik 1 van de films die bij jou niet werkte (Black Mask) teruggehaald bij mijn zus en ziedaar.. bij mij werkt ie ook niet onder XP en Dxr3, onder W98 geen probleem. Waarschijnlijk een driver probleempje. Nu maar hopen dat creative een update uitbrengt.

edit: Ik zag net die opmerking pas. PowerDVD kan NIET met de Dxr3 werken, helaas.
Tnx voor de moeite m8 8-)

Daar was ik al bang voor :( moet ik '98 erop gaan gooien of idd wachten op een driver die het fixt.
* daPet gaat es proberen of de compatibility mode werkt :)

edit:

NIET dus :z

Verwijderd

De Creative DXR3 is eigenlijk een Sigma Hollywood Plus, je kan de kaart als een Hollywood plus installeren, Ik heb Win XP en ben nog geen 1 DVD tegengekomen die niet werkt !!!

je kan de driver hier halen http://www.sigmadesigns.com/

Carni :)

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Dat heb onder win98 wel eens geprobeerd en toen moest ik allerlei toeren uithalen om die H+ drivers geinstalleerd te krijgen omdat Creative er toch iets mee uitgehaald heeft, maar het is het proberen waard :)

• daPet
Op zondag 10 maart 2002 00:32 schreef Carnivore het volgende:
De Creative DXR3 is eigenlijk een Sigma Hollywood Plus, je kan de kaart als een Hollywood plus installeren, Ik heb Win XP en ben nog geen 1 DVD tegengekomen die niet werkt !!!

je kan de driver hier halen http://www.sigmadesigns.com/

Carni :)
&
Op zondag 10 maart 2002 01:08 schreef Acid_Burn het volgende:
Dat heb onder win98 wel eens geprobeerd en toen moest ik allerlei toeren uithalen om die H+ drivers geinstalleerd te krijgen omdat Creative er toch iets mee uitgehaald heeft, maar het is het proberen waard :)
Had ik al geprobeerd, echter blijf ik last houden van dat probleem.
Het is idd een beetje een gedoe om dat netjes aan de praat te krijgen, en ik merk geen verschil met de Creative player, buiten het merkje om :P
Zelfs de helpfile van de Creative DXR3 is een kopie van die van Realmagic.

Trouwens, kan iemand bevestigen dat de DXR3 ook een regio instelling heeft? Zo ja, hoe wijzig ik die dan?

edit:

Ik zit net te denken, kan het niet soms aan mijn moederbord/chipset/geheugen liggen? Dattie gewoon moeite heeft met bepaalde bestaande hardware in mijn systeem?

Als ik een BSOD laat veroorzaken en die foutmelding opschrijft, wat kan ik er dan mee?

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Wel toevallig dan dat het bij dezelfde DVD fout gaat..
Er zijn vaker nieuwere drivers uitgekomen omdat bepaalde films het niet deden op de eerdere drivers. Dus het zal wel geen hardware probleem zijn

• daPet
Zijn er wellicht nog andere 'experts' die mij kunnen voorzien van een tip of info omtrent dit probleem?

Ik weet niet meer wat ik nog kan proberen namelijk. :P

• daPet
[kickmodus]

Niemand??

[/kickmodus]

Trouwens, bij mij werkt dat Divx+ ook niet goed. Ik kan dus geen divx op mijn tv kijken :'(

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Divx+ werkt bij mij ook niet, ik geloof dat mijn Dxr3 de verkeerde chipsetrevisie heeft (te oud). Gelukkig heb ik nog een TVout... niet dat ik divxjes heb :)

Pagina: 1