[AD]Hoe stel ik Active Directory in?

Pagina: 1
Acties:

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
Ik heb op het momemt win2k server draaien, en wil AD instellen, zodat ik inlogscripts kan draaien enz.

Ik heb op mijn stagebedrijf met AD gewerkt, maar ik heb het nog nooit opgesteld.. Kzou ook niet weeeeeeten hoe dat moet ;)

Ik weet dat ik met DCpromo.exe de wizard opstart. Maar dan stuit ik op dingen als DNS wat ik in moet stellen, en ik weet niet hoe ik dat instel....

In de search is iedereen al een stap verder, dus daar word ik ook niet erg veel duiderlijker uit. Kunnen jullie me het stap voor stap uitleggen?

Via Google heb ik dit gevonden, maar op de site van M$ word ik niet veel weizer

Verwijderd

Bij DNS moet je de naam van je domein invullen en daarachter .local typen.

Ik heb laatst trouwens hier ook iemand geholpen met het instellen van AD, kijk hiervoor in dit topic: [topic=434207]

• Neo_2000
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06-2024
Op zaterdag 09 maart 2002 15:15 schreef Silverstar het volgende:

Ik heb laatst trouwens hier ook iemand geholpen met het instellen van AD, kijk hiervoor in dit topic: [topic=434207]
Dat is hetzelfde topic als deze.

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 15:37 schreef Neo_2000 het volgende:

[..]

[topic=424197] moet het denk ik zijn. :)

• Neejoh
[quote]Op zaterdag 09 maart 2002 15:15 schreef Silverstar het volgende:

Ik heb laatst trouwens hier ook iemand geholpen met het instellen van AD, kijk hiervoor in dit topic: [topic=434207] of weet ik veel wat... Maakt dat uit? Of moet ik daar nog iets heel anders instellen?

edit:

Lees net in het andere topice (linkjuh hiero O-)) dat het dus eigelijk niet uitmaakt wat je invuld, zolang er maar *.local achterstaat :?

Dus als ik mijn domain "sky" wil noemen, moet ik sky.local invullen en dat moet goed zijn?

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

[quote]
Op zaterdag 09 maart 2002 15:48 schreef Neejoh het volgende:
Op zaterdag 09 maart 2002 15:15 schreef Silverstar het volgende:

Ik heb laatst trouwens hier ook iemand geholpen met het instellen van AD, kijk hiervoor in dit topic: [topic=434207] of weet ik veel wat... Maakt dat uit? Of moet ik daar nog iets heel anders instellen?

edit:

Lees net in het andere topice (linkjuh hiero O-)) dat het dus eigelijk niet uitmaakt wat je invuld, zolang er maar *.local achterstaat :?

Dus als ik mijn domain "sky" wil noemen, moet ik sky.local invullen en dat moet goed zijn?
yep... sky.local is goed...

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 15:37 schreef Neo_2000 het volgende:

[..]

Ik zie het ja |:(

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 15:38 schreef Garfield het volgende:

[..]

[topic=424197] moet het denk ik zijn. :)
Hans, bij deze zal ik je nooit meer een rotkat noemen, maar "slimme kat" >:)

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:28 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Okay, daar hou ik je dan aan :9 *D

• Neejoh
Op zaterdag 09 maart 2002 18:28 schreef Silverstar het volgende:

[..]

:? Mis ik wat :?
ROFL :D
Ik ga het vanavond even proberen... Thnx iig!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:11 schreef Neejoh het volgende:

[..]

:? Mis ik wat :?
ROFL :D
Ik ga het vanavond even proberen... Thnx iig!
Hans (Garfield) is vaak de snelste met reply's geven op topics, dat leidt weleens tot irritatie bij mede tweakers, vandaar dat hij hier vaak rotkat of iets dergelijks wordt genoemd, gewoon omdat hij zo snel is.

• Neejoh
Op zaterdag 09 maart 2002 19:37 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Hans (Garfield) is vaak de snelste met reply's geven op topics, dat leidt weleens tot irritatie bij mede tweakers, vandaar dat hij hier vaak rotkat of iets dergelijks wordt genoemd, gewoon omdat hij zo snel is.
kewl :)

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:41

JohnD

Bernd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:48 schreef Neejoh het volgende:

[..]

kewl :)
vind je?

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

tis maar wat je leuk vind,

Maar als je AD wil gebruiken en niet weet hoe DNS etc werkt is het dan wel zo'n slim idee.

Zo je je anders niet van te voren er een beetje in verdiepen en niet pas als je zometeen problemen hebt.

Als je wel in het diepe wil springen en hij draait kijk steeds in je "event viewer" kan je zien of je dingen fout hebt gedaan of als er iets niet lukt.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Je kunt ook een goed boek erover kopen. Ik heb zelf voordat ik ermee aan de slag ging het boek "Windows 2000 Server voor dummies" gekocht. Laat je niet misleiden door de titel, het boek is van degelijk niveau!

• Neejoh
Op zondag 10 maart 2002 11:15 schreef Muppet het volgende:
tis maar wat je leuk vind,

Maar als je AD wil gebruiken en niet weet hoe DNS etc werkt is het dan wel zo'n slim idee.

Zo je je anders niet van te voren er een beetje in verdiepen en niet pas als je zometeen problemen hebt.

Als je wel in het diepe wil springen en hij draait kijk steeds in je "event viewer" kan je zien of je dingen fout hebt gedaan of als er iets niet lukt.
Ik weet het, mischien niet zo heel slim, maar ik wil er gewoon meer van weten. Ik heb er een half jaar mee gewerkt, en weet een boel dingen wel op te lossen. Verder zit ik inderdaad al een tijdje aan zo'n boek te denken, maar die zijn ook pokkeduur :(
Pagina: 1