Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."
print_r(explode($scheidingsteken, $quotes[$select]));Op zaterdag 09 maart 2002 14:53 schreef Johnny64 het volgende:
Het volgende scriptje toont een willekeurige regel van het bestandje quotes.txt
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <? srand((double)microtime()*1000000); $quotes="database/quotes.txt"; $quotes=file($quotes); $select=rand(0, count($quotes)-1); echo "$quotes[$select]"; ?>
Ik wil het zo hebben dat hij deze regel, die scheidingstekens bevat opdeelt iets met explode() dus maar ik krijg hem maar niet aan de gang. Kan iemand me helpen?
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Ik heb hem aan de gang gekregen!
Dit topic kan gesloten worden
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?
srand((double)microtime()*1000000);
$quotes="database/links.txt";
$quotes=file($quotes);
$select=rand(0, count($quotes)-1);
$link=$quotes[$select];
$pieces = explode("|", $link);
echo "<p><b><a href=\"http://$pieces[0]\"target=\"_blank\">$pieces[0]</a></b> [img]"media/$pieces[1].gif"[/img]<br>$pieces[1]</p>"; ?> |
Dit topic kan gesloten worden
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
En waarom post je hier als je het blijkbaar zelf wel op kon lossen?
Hij kon het eerst niet, maar door de reacties kreeg hij de spirit waardoor het hem wel lukteOp zaterdag 09 maart 2002 20:36 schreef Soultaker het volgende:
En waarom post je hier als je het blijkbaar zelf wel op kon lossen?
Right on, sorry voor het omhoog schoppenOp zaterdag 09 maart 2002 20:52 schreef CrAzY_R het volgende:
[..]
Hij kon het eerst niet, maar door de reacties kreeg hij de spirit waardoor het hem wel lukte
Pagina: 1