Toon posts:

[kernel] kernel panic... oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server (P166 mmx) heeft vannacht en vanochtend Gentoo zitten compilen (lang :z)... Afijn, ikke kernel compilen, gaat goed...

Maar nu: als ik de server boot, en vervolgens grub, dan gentoo, pakt ie de kernel, maar dan kapt ie er mee... :'( :

...
Unable to handle kernel paging request at virtual address f000ef6f
...
<0>Kernel panic: Attempted to kill the idle task!
In idle task - not syncing

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/gj.muhlenbaumer/michiel/Clip0001.jpg

Specs:
kernel 2.4.18 op Gentoo Linux
P166 mmx
84 mb ram (Edo)
3,2 gb hdd

:'(

Wat hieraan te doen? Nieuw mem heb ik al geprobeerd, maar dat werkte ook niet :( Zou ik nu met dat nieuwe mem ook mijn kernel opnieuw moeten compilen?

Verwijderd

arme jongen, maar je hebt het over kernel 2.4.18 uit gentoo?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 14:54 schreef Pieter het volgende:
arme jongen, maar je hebt het over kernel 2.4.18 uit gentoo?
Ja, idd :P :'(

Verwijderd

Ik weet niet wat Gentoo tegenwoordig doet met zijn kernel qua patches, maar in 2.4.17 leek het een sport om zo veel mogelijk patches en zooi in de kernel te douwen. Mijn ervaring was dat die kernel nogal instabiel./ niet te compileren was. Probeer eens een kernel van Alan Cox (ac-patches) of de gewone kernel van Marcelo.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus gewoon van kernel.org de originele 2.4.18 trekken? Of nog een andere?

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 15:03
Ze gooien d'r echt niet zomaar patches in. De meeste zijn patches die zich allang bewezen hebben, maar alleen nog niet officieel verwerkt zijn in de kernel tree.

Heb je wel goede proc type enzo gebruikt bij 't configureren van je kernel ?

Verwijderd

Dit soort kernel panics komt imo in 90% vd gevallen door een verkeerde combinatie hardware/drivers. Dus een buggy driver, of gewoon de verkeerde driver..

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Als ik jou was zou ik de orriginele 2.4.18 van kernel.org downloaden en die proberen te compilen (met het nieuwe geheugen).
Waarschijnlijk moet dat het probleem oplossen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 16:52 schreef The_Surfer het volgende:
Als ik jou was zou ik de orriginele 2.4.18 van kernel.org downloaden en die proberen te compilen (met het nieuwe geheugen).
Waarschijnlijk moet dat het probleem oplossen.
zou ik niet doen.

Ik denk dat jer kernel config gewoon gaar is. de kernel uit de iso boot ook okay wel een ander versie (mischien) maar het kan gewoon niet zo wezen dat _HEEL_ Gentoo compiled en dat er op laast in ene keer kernel panic optreedt bij zijn kernel

dach ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de (originele ?) 2.4.18 kernel van kernel.org getrokken... Hij compiled nu weer opnieuw....

MAar ik zou echt niet weten wat ik dan fout doe (verkeerde combo hardware/drivers) ... Ik heb echt alles nagelopen en bij bijna alles de HELP opgevraagd .... :(

Afijn, in een paar minuten weten jullie meer ;)

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Heel raar, maar zoiets heb ik vanacht ook op m'n gentoo bakje gehad...
Wel een kernel die al een week of 2 draait, maar na een reboot ongeveer dezelfde kernel panic gaf. Een iets te harde ram op de resetknop heeft geholpen.. nou draait hij weer normaal...

Mijn computers zijn raar...

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet t :)

Ik heb gewoon de 2.4.18 van nl.kernel.org getrokken, die ge-compiled en draaien maar :)

Bedankt!

edit:
nl.gentoo.org -> nl.kernel.org |:(
Pagina: 1