Toon posts:

[router] Router i.c.m. @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had ik een linux pctje die als router diende voor internet waarmee ik met een aantal pctjes kon internetten. Toen @home steeds maar weer die ip's ging veranderen en ik steeds weer problemen met het netwerk kreeg heb ik de router eruit gehaald en nu internet ik op de "normale" manier (alleen kabel verlengd met een hub).
Nu wilde ik weer meerdere pc's op internet aan gaan sluiten en leek me zo xdsl/cable router wel mooi (bv die van sitecom: www.sitecom.nl) maar is zo'n router installeren eigenlijk moeilijk? Met m'n vorige linux router had ook al iemand anders alles moeten maken, aangezien ik nix van linux afweet. Kan ik nu beter een router nemen of gewoon wat meer ip's erbij kopen (hoewel zo'n router me wel beter lijkt)? Heeft iemand al zo'n router gekocht die ook gebruik maakt van @home? Graag reacties...

Verwijderd

Ik heb er een van www.funprice tussen ziiten de e-tech router binnen 5 minuten aangesloten en geinstalleerd! :P

Verwijderd

Topicstarter
K, maark heb nie zoveel verstand van netwerk shit, zit er een beetje fatsoenlijke interface op zo'n ding of moet je echt programmeer kennis hebben?

Verwijderd

als je weet hoe internet explorer werkt kun je dat ding al instellen je hoeft alleen je cc65676-a of wat je dan ook hebt in te voeren in de explorer! simpeler bestaat niet :)

• Jonez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 12:15

Jonez

2+2=5

Ik heb een router van draytek en die is zeer makkelijk.
Router instellen is makkelijker dan gewoon modem op pc :)

Verwijderd

Topicstarter
K thnx, dan zalk da eens gaan proberen..

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:07

Flexx

This side up

Kan je Proxy en Port nummer instellen bij een router (voor Chello ?)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 11:42
Mijn sitecom router deed het niet echt makkelijk. Wou niks via DHCP doen, alles handmatig moeten instellen (en dat mag eigenlijk niet). Iemand anders hier ervaringen mee?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb een repotek router staan ,die doet alles auto instellen ,zoals je DHCP gebeuren enzo..
Er hoeft vrijwel niets ingesteld te worden op het dingetje

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Als we toch bezig zijn met verhalen over een router...Ik heb een Draytek. Nooit problemen met dat ding en draait als een tierelier. Voor meer info check gewoon www.draytek.nl

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Voordat dit dicht gaat, typ ik niet een heel verhaal, maar lees LiquidSilver in "Netwerk via router" maar ;)

Stat trouwens ook letterlijk in de FAQ: Hoe deel ik Internet ?

Is simpel ;)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 19:55

mbooij

De Mosselman

Ik had eerst problemen met mijn router i.c.m. @home. Heb nu ICS (NAT van w2k) en alles werkt perfect en ook nog sneller ook. Dus als je een pctje (met 2 netwerkkaartjes) over hebt gebruik die dan als router.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

mbooij schreef op 22 oktober 2002 @ 15:07:
Ik had eerst problemen met mijn router i.c.m. @home. Heb nu ICS (NAT van w2k) en alles werkt perfect en ook nog sneller ook. Dus als je een pctje (met 2 netwerkkaartjes) over hebt gebruik die dan als router.
Neuh, dat slaat nergens op ;)

Hardware router werkt minstens zo goed en is imo veel handiger.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Mijn draytek router was ook volledig plug 'n play ...
Maar als je wat meer wil moet je wel wat meer kennis hebben
Pagina: 1