Ik zit nu met een klein probleem:
ik heb twee tabellen zoiets:
tabel1: code, vertrek-datum, terugkomst-datum
tabel2: titel, agenda-datum
(+ de rest uiteraard maar dit is waar het omgaat)
De datums zijn in timestamp/unix formaat.
Ik wil graag zonder al te veel gedoe een soort van agenda functie maken dat ie alleen de eerst 5 aankomende items laat zien. Daar komt bij dat de waardes uit tabel1 meerdere malen (vertrek zowel als aankomst) hier in mogen komen te staan.
In hoeverre kan ik dit realiseren, ik had al zoiets als
SELECT tabel1.code, tabel1.vertrek-datum, tabel1.terugkomst-datum, tabel2.titel FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.vertrekdatum > $currenttime || tabel1.terugkomstdatum > $currenttime || tabel2.agenda-datum > $currenttime
($currenttime = time(); )
Maar dit werkt dus never nooit niet
(hij geeft wel netjes de waardes uit tabel1 terug maar met telkens dezelfde waarde uit tabel2)
Geef mij wat hints zodat ik mezelf weer wat verder kan redden zonder 15 keer een SQL-query uit te voeren en hier op te selecteren ofzo
mag deze naar /14 ??? sorry
ik heb twee tabellen zoiets:
tabel1: code, vertrek-datum, terugkomst-datum
tabel2: titel, agenda-datum
(+ de rest uiteraard maar dit is waar het omgaat)
De datums zijn in timestamp/unix formaat.
Ik wil graag zonder al te veel gedoe een soort van agenda functie maken dat ie alleen de eerst 5 aankomende items laat zien. Daar komt bij dat de waardes uit tabel1 meerdere malen (vertrek zowel als aankomst) hier in mogen komen te staan.
In hoeverre kan ik dit realiseren, ik had al zoiets als
SELECT tabel1.code, tabel1.vertrek-datum, tabel1.terugkomst-datum, tabel2.titel FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.vertrekdatum > $currenttime || tabel1.terugkomstdatum > $currenttime || tabel2.agenda-datum > $currenttime
($currenttime = time(); )
Maar dit werkt dus never nooit niet
Geef mij wat hints zodat ik mezelf weer wat verder kan redden zonder 15 keer een SQL-query uit te voeren en hier op te selecteren ofzo