Voeding alles gesloopt ?

Pagina: 1
Acties:

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
De topic titel zegt het al ik had een computer gebouwt ( nee dat was niet me 1e keer ;) ) en ik zet dat ding aan en er ging meteen zon groen power ledje branden ( de power led terwijl aleen de voedings steker er in zat had toen nog niet de computer aan gezet met de power knop ) maar goed ik d8 al dat is vreemd en nixx ging er draaien .. nou ike dus erg boos mobo vervangen .. deed hij het nog niet. ( teminste Ze zeiden dat het een nieuw mobo ik geloof het niet echt.. zat een zelf geplaatse zwarte stip op de rand van het mobo en die zat er nu weer op ) maar goed ik heb alles dus getest nou de grafische kaart flipte meteen, ram was kapot ( samsung 266 mhz DDR ) mobo dus ook, en alle zooi die er op zat ( teminste het meeste want ik kon de CPU niet testen en de HDD's moet ik nog doen aleen daar heb ik ook niet veel hoop meer in ) dus de vraag is ( het was een no-name case :( 300 WATT amd cetrified ) kan me voeding alles ( of tminste het ram en de AGP kaart enzo ) gemold hebben want dan kan ik die computer naar gistron stuuren ( het is 200 kilometer van ons vandaan ;( ) dus kan het of lul ik nu uit me nek ? ( een bekend bedrijf in me buurt heeft het ook nog eens na gekeken en ze zijden dat ik nixx verkeerd had aangsloten )

Verwijderd

Voor zover ik je kan begrijpen :? moet het geen probleem zijn om deze terug te sturen. Maar ff een tip geef er wat voorbeelden of tips bij om die fouten te vinden / detecteren als ze regenereerbaar zijn dan.

• Roberto
Op zaterdag 09 maart 2002 13:39 schreef ospelgezicht het volgende:
Voor zover ik je kan begrijpen :? moet het geen probleem zijn om deze terug te sturen. Maar ff een tip geef er wat voorbeelden of tips bij om die fouten te vinden / detecteren als ze regenereerbaar zijn dan.
nou ik ga maandag naar die winkel en dan krijg ik me report ( ja van het testen van de voeding enzo :) ) die zal ik wel scannen maar weet iemand dat je voeding alles kan slopen ? ( of teminste een groot deel ... BTW de pc is nooit echt aan geweest al bij de 1e keer draaide de fans niet meer
:'( )

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Op zaterdag 09 maart 2002 13:44 schreef RS_003 het volgende:

[..]

nou ik ga maandag naar die winkel en dan krijg ik me report ( ja van het testen van de voeding enzo :) ) die zal ik wel scannen maar weet iemand dat je voeding alles kan slopen ? ( of teminste een groot deel ... BTW de pc is nooit echt aan geweest al bij de 1e keer draaide de fans niet meer
:'( )
Je voeding is zeer goed in staat om de hele soep te mollen.
Het moederbord levert de stroom aan je videokaart, en 1x raaien wie nu het moederbord powered ;)
Een flink oplawaai kan dus (hoef niet) een soort kettingreactie geven. Waar je dan dus arme zin van krijgt :'(

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De voeding in mijn p200 heeft eens mijn hele systeem gesloopt, mobo, geluidskaart, proc, hdd en nog wat zooi allemaal kapot

Verwijderd

Weet je dat je posting lastig leesbaar is? Beetje meer witregels zou al een hoop schelen, kortere zinnen wil ook wel eens helpen.

Verder is het bij ATX inderdaad zo dat als de voeding spanning heeft, je hele systeem in een soort stand-by situatie verkeert. Je mag op dat moment ook geen werkzaamheden aan je hardware verrichten.

Dan is het ook nog eens zo dat het bijna uitgesloten is dat je dingen verkeerd kan aansluiten, gewoon omdat dat stomweg niet zou passen.

Lijkt mij dus een gevalletje gevolgschade door een defecte nieuwe voeding. Dus inderdaad mag Gistron de hele zooi volgens mij gewoon vervangen, ik zou ze daar gewoon even over opbellen.

• Roberto
Op zondag 10 maart 2002 14:35 schreef aad123 het volgende:
Weet je dat je posting lastig leesbaar is? Beetje meer witregels zou al een hoop schelen, kortere zinnen wil ook wel eens helpen.

Verder is het bij ATX inderdaad zo dat als de voeding spanning heeft, je hele systeem in een soort stand-by situatie verkeert. Je mag op dat moment ook geen werkzaamheden aan je hardware verrichten.

Dan is het ook nog eens zo dat het bijna uitgesloten is dat je dingen verkeerd kan aansluiten, gewoon omdat dat stomweg niet zou passen.

Lijkt mij dus een gevalletje gevolgschade door een defecte nieuwe voeding. Dus inderdaad mag Gistron de hele zooi volgens mij gewoon vervangen, ik zou ze daar gewoon even over opbellen.
ja ik weet dat het een beetje moeilijk leesbaar was >:) ( moest ff snel typen moest nog wat doen ;) ) maar ik scan ook nog ff het raport want vandaag ga ik me ( kapote ) computer op haalen :) maar ik koop nu wel een enermax voeding ( computer was niet voor mij maar om nog 1x alles te moeten vervangen ..... :( )

• Roberto
oke hier is hij dan ;) Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/asaveur/pic/Got1.JPG Helaas konde ze niet het DDR geheugen testen en de CPU ook niet omdat ze aleen maar P4's hadden ( op dat moment ;( ) mja kijk zelf conclusie: Moederbord heeft dus blijk baar de VGA kaart, CPU en het RAM ( CPU en RAM bijna 100% zeker konde ze niet testen ) gesloopt. Kan je mobo dan zomaar bij de 1e keer aan zetten alles wat zowat aan je mobo vast zit slopen :? mja reacties plz ;)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kijk
je mobo levert aan ALLE insteekkaarten, cpu ,geheugen stroom
je mobo staat met ALLE apparatuur in contact
daarom kan via je mobo alles aan puin gaan

Tweakers Discord

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 maart 2002 18:45 schreef tweakduke het volgende:
kijk
Jep, true. En dat is dus ook waarschijnlijk het gene wat is gebeurd bij RS_003. Als je al je compontenten bij Gistron hebt gekocht zal ik als een gek aankloppen bij die lui, anders zal je een leuk verhaaltje bij de verschillende winkels moeten gaan ophangen zodat je nieuwe/gerepareerde componenten krijgt.

• Roberto
Op dinsdag 12 maart 2002 18:57 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Jep, true. En dat is dus ook waarschijnlijk het gene wat is gebeurd bij RS_003. Als je al je compontenten bij Gistron hebt gekocht zal ik als een gek aankloppen bij die lui, anders zal je een leuk verhaaltje bij de verschillende winkels moeten gaan ophangen zodat je nieuwe/gerepareerde componenten krijgt.
um sja alles bij gistron gelukig ( maar het is wel 200 kilometer rijden :( ) maar vertel eens hoe zit dan dan psies inmekaar want ik heb het wel eens eerder gezien aleen wat kan dit veroorzaken want ik heb het wel eens eerder gezien aleen kwist niet waardoor ( en dat psu's de zooi mollen heb ik helaas ook al wel eens PERSOONLIJK :( mee gemaakt )

[EDIT] Gistron is een #@$%#@% winkel want ik had het mobo al eens te-reaparatie/vervanging opgestuurt en kreeg gewoon de zelfde terug ( ja zelfs zonder doos :( ) nope dit is de laatse keer dat ik bij gistron koop zo goed koop als ze zijn is ook hun service :r :r [EDIT]

• Roberto
Op dinsdag 12 maart 2002 18:45 schreef tweakduke het volgende:
kijk
daar was ik 8er maar aleen wat kan het mobo dus aanzeten tot die MOORDDADIGE ACTIE ;)
Pagina: 1