Geforce texture rendering op afstand

Pagina: 1
Acties:

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
Hoi,

weet er iemand toevallig waarom ik bij spellen (HL, Diablo2) mijn textures die op een afstandje zijn onscherp zie en die van iets dichterbij iets scherper .. dit is vrij irritant en ziet er ook niet zo mooi uit. weet iemand hoe ik dit kan verbeteren ??

ik gok dat ik FSAA aan moet zetten om hem beter te krijgen... voor de preformance maakt t toch niet uit ik haal bij beide 75 fps :7 iets minder mag wel.

bvd,
Kasper

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Je moet in openGL alternative depthbuffering aan zetten en je kan met die anderen experimenteren, maar vink disable cpu nooit aan:)
In d3d ook alles op max. zetten, hoe weet ik het al niet meer omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik een GeForce had.
Overigens is de optie enable anisotropic filtering verdwenen onder d3d met de 6xx drivers.

Niet op voorraad.

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Zo werkt de cominatie van mipmapping en texturefiltering nu eenmaal ... je textures zijn in de verte altijd wazig of je nou bi- of trilineare texture-filtering gebruikt. Anisotropic maakt het iets beter (op de GeForce tenminste .. Radeon is een ander verhaal - lees veel beter - :)). Je kunt dus idd anisotropic filtering aanvinken in het OpenGL tab-blad, dat zal het iets verbeteren.

PC Specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Btw FSAA zal geen verschil maken ... in hogere resoluties is het waarschijnlijk weer iets minder (iets met verhouding LOD/mipmap/resoluties/weetikveel;)). Gewoon ff uitproberen ...

PC Specs