Toon posts:

tikken na kopieëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een audio cd kopieer naar een lege CDR (ongeacht welk merk), dan hoor je op de kopie de muziek met daardoor heen allemaal tikken. Ik heb een plextor 24 speed brander en een 32x speed Aopen cdrom speler.
Geprobeerd op lagere snelheid te branden maar de tikken blijven. Ook geprobeerd eerst naar de hard disk te schrijven maar tikken blijft.
De originele cd's zijn goed.
Misschien moet de plextor als master staan?
De rest van de configuratie moet het volgens mij wel bij kunnen benen een P11 350 met 128 mb geheugen.

Wie kan mij helpen?

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Lijkt me een kopiëerbeveiliging.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

hmmz, ooit zoiets meegemaakt op stage.
erg vervelend, toen was de oplossing een firmware voor een dvd.
mischien is dit een soortgeleike situatie, probeer eens de cdrom af te koppelen en alleen met de brander in je pc een cd te copieren (via hdd natuurlijk 8-) )

bdw lees je de cd aaltijd in met het zelefde apparaat ?!
probeer eens een ide (of scsi) kabel te vervangen, mischien is daar iets mee aan de hant.

Verwijderd

Als het ook bij het kopieeren via harddisk-image gebeurt is het de CD-ROM speler. Meestal treden de tikken op, als de audio-CD te snel ingelezen wordt. Er zijn programma's waarmee je audio-CD's langzamer naar de harddisk kunt kopieren - met zoiets zou het probleem waarschijnlijk opgelost zijn.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Probeer ook het inlezen met de brander te doen. Bij mij klinkt het ook storend als ik cd's inlees met m'n cd-rom speler (hoewel dit wel goed gaat bij data cd's).

Verwijderd

Dit kan heel goed aan je drive liggen.
Als je nou met EAC
je CD's ript zal het tikken over zijn.
Je kan met EAC ook branden.
Pagina: 1