Toon posts:

Overclocken voor gevorderden advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er van die kleine overclock truukjes waardoor je net iets hoger kan komen voltage weet ik al lang en cas2 naar cas3 weet iemand nog meer van dat soort dingen?

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Koelen
zo veel mogenlijk koelen
maak alles zo koud mogelijk

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een BurnIn??? Help ook soms...
Goeie componenten en natuurlijk koeling! :)

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Topicstarter
hoe zit dat met dat inburnen?

Verwijderd

Bij inburnen laat je de processor op normale snelheid lopen met een hoog corevoltage. Op deze manier raakt de proc gewend aan hogere temeraturen. Het voordeel hiervan is dat bij het oc-en ook een hoge temperatuur bereikt wordt en dat de proc er dan aan "gewend" is en stabieler zal draaien.

Bij mijn Celly566@850 heeft het in ieder geval geholpen. De ene dag wilde hij niet stabiel op 850Mhz met 1.90V. Een nachtje laten torturen met Prime95 en de volgende dag deed hij wel 850Mhz stabiel op 1.90V.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

The torture never stops

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/net/smokin.gif

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 20:53
Pirm1> heb je meer info over het zgn. inburnen? (links etc.)

Verwijderd

Links heb ik verder geen, ik heb het ook op goed geluk gedaan en het werkte.
Probeer het met Prime95 en kijk wat er gebeurd. Hier kun je Prime95 neerhalen
http://www.mersenne.org/freesoft.htm

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Bij dat inburnen heb je dus in feite iets fysieks aan de processor veranderd. Lijkt me niet bevordelerlijk voor de kwaliteit.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
prime95 tortured je processor nauwlijks. gebruik. met dat progje wordt men cou maar 39 graden met het progje van onderstaande link haal ik 50 graden (celly566@850@1.75V)

http://users.ev1.net/~redelm/

Verwijderd

Mijn Celly werd 47 graden tijdens het torturen.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
[zeik mode]

Het is trouwens CAS3 naar CAS2 (anders zit je je geheugen alleen maar te vertragen)

[/zeik mode]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
Chemist

dat weet ik maar het is juist om uit je processor zoveel mogelijk MHZ te persen ;)

• Wimpy006
  • Laatst online: 04-09 15:37
Nou lijkt het me dat we tweakers zijn en niet voor iedere MHZ gaan, maar voor ieder klein beetje performance cas2 vs cas 3 was 2 of 4% gem over paar tests...
En het lijkt me stug dat als je cas 2 geheugen (200mhz)hebt en dat als dan je pc vastloopt op Cas 2 dat het dan stabiel loopt op Cas 3 dat het dan niet aan je Geheugen ligt, maar eerder aan je Proc die eigenlijk ook niet stabiel is op cas 3, misschien iets stabieler. CMIIAW
En dan zou ik dus kiezen voor iets minder mhz en cas 2...

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• Wimpy006
Koelen chipset. Duurdere kwalitatieve voeding zou misschien ook nog wat kunnen schelen, als die er al zijn.. Groter (meer watt) lijkt me beter ivm opvangen en beter bestand zijn tegen spanningspieken/dalen

Verwijderd

Dat laatste klopt niet, ik had met PC100 LGS geheugen draaide tot 145MHz. FSB en Memory...
Later kocht ik Hyundai's PC133 die tot 133 CAS2 draaiden, dan zou ik uitkomen tot 731,5 MHz (PIII550E multiplier 5,5) toen heb ik de CAS Latenmcy timer op "3" gezet en kwam toen tot 150MHZ en 825MHz klok.
Dat is even per FSB/Memory houden 150-133=27MHz verschil in de hoogte, plus nog eens dat ik anders op 731 MHz klok bleef steken, en nu op 825 MHz uit kwam, 825-731=94 MHz verschil, dus in MHz en FrontSideBus en Memory Bus ging ik er flink op voor uit! ;)

http://www.hardwarex.nl

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

En nu nog eens , maar dan in het nederlands.
:P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• Wimpy006
Dat bedoelde ik niet..
Ik bedoelde dan dat de processor de bottleneck is en niet het geheugen.... Ik was er dus vanuit gegaan dat je geheugen de snelheid makkelijk op cas2 EN cas 3 aan kan...
Misschien klopt het dan nog wel.. Correct Me If I Am Wrong (again)

Verwijderd

I see, ;)
Pagina: 1