Booting from LAN meerdere pc's tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Hallo,

Wij hebben een pure IP novell 5.1 netwerk draaien.
We hebben 2 VLAN, 1 voor administratieve doeleinden en 1 voor onderwijs doeleinden.

Nu hebben we een TFTP server draaien op een NT4(SP6a, met een solarwind TFTP server erop. Deze zit, mbv 2 nics in beide vlans.

Mochten we een pc opnieuw moeten ghosten dan halen we mbv Booting from LAN (3c905c NIC) een bootfile van de tfpserver.

Nu is het probleem dat, mocht ik een heel lokaal moeten gaan ghosten, ik niet op meerdere pc's tegelijkertijd dezelfde bootimage van de TFTP af kan halen.

De TFTP sessie loopt dan simpelweg vast! Sluit ik dan alle sessie af op 1 na dan loopt deze wel weer verder.

Ik heb me al rot lopen zoeken maar ik kan niets vinden over dit probleem. Ook de help van solarwinds zegt niets over het simultaniously afhalen van hetzelfde bestand.

Heeft iemand van jullie misschien nog een idee voor ons?

Moet nog even vermelden dat ik ook al het TFTP server proggie van cisco heb geprobeerd. Deze wilde wel met 2 machines tegelijk maar liep stopte ook bij de derde.

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Verwijderd

en die van 3com?
Google: "3com tftp"

Misschien je image zetten op een ramdisk?
Heb je geen last van disk-acces op de harddisk welke een limiet zou kunnen vormen.

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
wat voor netwerk gebruik je, 10 mbit met hubs of 100mbit switched.. Maakt een erg groot verschil wat performance betreft.
Een paar pc's die grote hoeveelheden data door een hub proberen te trekken (of coax) drukken elkaar weg door de collisions die optreden.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 09 maart 2002 12:48 schreef vandijk het volgende:
wat voor netwerk gebruik je, 10 mbit met hubs of 100mbit switched.. Maakt een erg groot verschil wat performance betreft.
Een paar pc's die grote hoeveelheden data door een hub proberen te trekken (of coax) drukken elkaar weg door de collisions die optreden.
Zo'n bootfile die ie van die tftp haalt is niet groot hoor.
De netwerksnelheid doet hier niet terzake.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 23:11
wel als er 1 machine al bezig is met het ghosten..

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Hoogstwaarschijnlijk wacht ghost wel ff totdat er een x aantal clients aangelogd zijn voordat ie de multicast sessie begint.. Lijkt mij wel zo vertandig, meer dan 2 ghost sessies over je switched netwerkje wil je imho niet.

• Elroyv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-01-2023

Elroyv

Novell Rulezzzz

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 12:48 schreef vandijk het volgende:
100 mb SWITCHED
Door BBL the 2nd - zaterdag 09 maart 2002 12:43

en die van 3com?
Google: "3com tftp"
Misschien je image zetten op een ramdisk?
Heb je geen last van disk-acces op de harddisk welke een limiet zou kunnen vormen.
De bootimage wordt uiteraard wel geladen naar een ramdisk.
Om deze "image" op de tftpserver in een ramdisk te plaatsen lijkt me niet zo heel prettig. In geval van een stroomstoring.....

Alhoewel het natuurlijk wel rete snel is.....

Ik probeer die van 3 com nog eens, die draait als service zijnde

Gaan we lopen rotzooien of gaan we met novell aan de slag?

Pagina: 1