Toon posts:

2x 256MB of nou 1x 512?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen maar ik zit nu een beetje met deze vraag:

Is het nou beter om 1x 512 dimmetje er in te zetten of 2x 256? Maakt het uit?

Specs:
Asus A7V266-EX
AMD XP 2000+

Ik heb ook nog de mogelijkheid om te kiezen voor Kingston ipv Dane Elec.

Ik weet niet echt welke ik voor moet kiezen, graag wat advies.

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Maakt niet zoveel uit... Hou ff in je hoofd of je in de loop van de toekomst evt. meer geheugen er in wilt zetten :)

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoeveel bankjes je op je mobo hebt voor geheugen!

als je er maar 3 hebt zou ik voor 1 dimmetje van 512 gaan.

maaaaar, als die dan kapot gaat zit je zonder geheugen
dusssss, kun je in dat geval beter 2x256 pakken.

je merkt het al, zul je toch echt zelf moeten beslissen!

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 18:56
Ik zou voor 1x512 gaan. Hou je tenminste een bank vrij voor eventuele uitbreiding in de toekomst.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
2x 256 is iets sneller, maar ik zou 512 nemen aangezien je dan nog 2 bankjes vrij hebt :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

'k heb zelf 3 banken en gekozen voor 2x 256.
Geheugen gaat niet zo vaak naar z'n moer,
maar mocht het gebeuren dan is het bij mij dus de helft.
Zit wat in, dacht ik.

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

1 x 512MB

...

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 08:52
1x 512 met de oog op de futur ;)...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
512MB i.v.m. uitbreidbaarheid :) Als je stevig wil overclocken kun je wellicht 2*256MB van goede afkomst nemen want die zijn veelal iets hoger te clocken (hoewel daar ook al verandering in komt met DIMM's zoals CMX512-2700C2 van Corsiar).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
:) thnx guys 8-)

Maar je zegt dat 2x 256 iets sneller is? Is het veel verschil? Drie banken idd maar ja ik heb dan nog 1 bank over.. pleur ik er toch 1024 bij :9

Als het niet al te veel snelheidsverschil is dan doe ik gewoon 1x 512.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en ik ben er nog niet uit Kingston CL25 of Dane Elec

Dane elec is duurder. Maar ja als ik toch een nieuwe koop koop dan ga ik niet moeilijk doen over die 50 euro.

• Abbadon
2*256MB is praktisch niks sneller. Theoretisch wel (meer volle sense amps = open page's = meer page hits), maar dat merk je in de praktijk niet met dit geheugen.

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Je moet gewoon aan de toekomst denken en 1x 512 pakken... 2x 256 kost alleen maar xtra ruimt...

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Als snelheid wel een issue is en prijs iets minder dan zou ik voor de Kingston CL2 gaan.. 512 MB wel te verstaan...

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Dan word het dan gewoon 512mb. Kan iemand me nog vertellen of ik nou voor Dane Elec of Kingston moet gaan?

Wel lekkere benchmarks halen natuurlijk, is er veel snelheidsverschil tussen deze twee merken. Stabiel zullen ze beide natuurlijk zijn.

Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CL25
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2100

Wat houd dat CL25 nou in? Er zit maar 1 euro prijsverschil tussen deze twee. Welke moet ik nou nemen :)?

Verwijderd

Als je 2x 256mb pakt heb je nog 1 bank vrij wat genoeg is want daar kun je bijv. in de toekomst nog een strook van 512mb bij zetten. En ik weet toch zeker dat 1024 in de toekomst echt wel genoeg is :D

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 11:16 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Wat houd dat CL25 nou in? Er zit maar 1 euro prijsverschil tussen deze twee. Welke moet ik nou nemen :)?
cl 2.5

cas-latency, cas 2-2-2 is snel, maar je hebt bijv. ook 2-2-3 ofzo, hoe lager hoe beter. *lager dan 2 is er nog niet trouwens).

qua geheugen zal kingston of dane-elec elkaar niet veel ontlopen. DE heeft 10 jaar garantie, kingston weet ik niet.

Heb zelf Crucial met levenslange garante :7

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 11:16 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Dan word het dan gewoon 512mb. Kan iemand me nog vertellen of ik nou voor Dane Elec of Kingston moet gaan?

Wel lekkere benchmarks halen natuurlijk, is er veel snelheidsverschil tussen deze twee merken. Stabiel zullen ze beide natuurlijk zijn.

Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CL25
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2100

CL25 is Cache Latency 2.5... Dus geen CAS 2-2-2 meer wel sneller dan CAS 3-3-3

Zoals ik al eerder aangaf zou ik voor CL2 gaan.. Die is ietsje sneller. Wordt aangeboden door Informatique, kost wel ietsje meer. maa ik vond het prijsverschil niet groot genoeg het te laten. Waarschijnlijk is tie ook beter op te clocken.

Verwijderd

Topicstarter
Hmms ga dan maar voor Kingston omdat kingston geen cl25 is.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 11:46 schreef Soldier2000 het volgende:
Als je 2x 256mb pakt heb je nog 1 bank vrij wat genoeg is want daar kun je bijv. in de toekomst nog een strook van 512mb bij zetten. En ik weet toch zeker dat 1024 in de toekomst echt wel genoeg is :D
Hahahahaha...

Ik hoor em nog zeggen..... "640 KB zoveel zullen we wel nooit in computers zien....."

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Ik heb 2x256MB erin zitten, maar dat is toevallig, omdat ik eerst maar de helft in had zitten. Maar als ik het nu zou moeten kopen, zou ik voor 1x512 gaan!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 11:55 schreef Papillon het volgende:

[..]

Hahahahaha...

Ik hoor em nog zeggen..... "640 KB zoveel zullen we wel nooit in computers zien....."
Had jij meer dan 640 kb nodig in je XT dan?
Tegen de tijd dat je meer dan 1 gbyte nodig hebt, heb je waarschijnlijk ook wel een nieuw systeem.

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 12:17 schreef OlafvdSpek het volgende:

[..]

Had jij meer dan 640 kb nodig in je XT dan?
Tegen de tijd dat je meer dan 1 gbyte nodig hebt, heb je waarschijnlijk ook wel een nieuw systeem.
Shit.... tenenwerk...

Maar goed.... zo dacht ik ook met 256 MB voor mijn huidige systeem 2 jaar geleden.. Maar intussen ligt er mooi wel 640 MB in. Nou moet ik zeggen dat de prijzen dermate interessant waren geworden dat dit makkelijk gedaan kom worden.

Intussen hebben MS systemen nog steeds de barriere van 640 KB in hun systemen zitten. Niet dat je er last van hebt, maar het is er wel.. Evenals de twee andere barrieres, nl. 1 MB en 16 MB.....

Evengoed blijf ik erbij om er 1 DDR module in te stoppen zodat je over een jaar of 2 gewoon wat bij kan prikken omdat Windows Weet ik wat nog meer resources nodig heeft en je 2 dingen kunt kiezen een nieuw systeem of geheugenuitbreiding.

Op mijn eigen systemen werk ik overigens niet met windows, maar op mijn laptop staat W2K. Ik kan je verzekeren dat dat met 192 MB niet vooruit te branden is..... Helaas kan ik de memory ervan niet uitbreiden (omdat mijn baas dat niet wil en omdat de ene membank al vol zit (jaja))

Verwijderd

Neem lekker 2 modules Corsair PC2400 CL2

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle hulp jongens :) I've made up my mind ;)

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 12:36 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Bedankt voor alle hulp jongens :) I've made up my mind ;)
We? (in elk geval ik) zijn nieuwsgierig.

What's gonna be?

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
neem gewoon lekker 2x256 want dat is al 512 mb geheugen en is op zich al genoeg en als je het niet genoeg vindt dat neem je toch nog een keer 256 of 512 reepj erbij ?
ps heb zelf ook 2x256 voor als er een kapoet gaat

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 12:29 schreef Papillon het volgende:
Maar goed.... zo dacht ik ook met 256 MB voor mijn huidige systeem 2 jaar geleden.. Maar intussen ligt er mooi wel 640 MB in. Nou moet ik zeggen dat de prijzen dermate interessant waren geworden dat dit makkelijk gedaan kom worden.
Ik ga er van uit dat je in ieder geval een slot vrij houdt, zodat je minstens nog een keer RAM kunt toevoegen.
Intussen hebben MS systemen nog steeds de barriere van 640 KB in hun systemen zitten. Niet dat je er last van hebt, maar het is er wel.. Evenals de twee andere barrieres, nl. 1 MB en 16 MB.....
Volgens mij was het IBM die de 640 kb grens gedacht heeft. Je vergeet de 4 gb (en 64 gb IIRC) grens trouwens. Maar deze grenzen zijn niet zo'n probleem als de 640 kb grens.
Op mijn eigen systemen werk ik overigens niet met windows, maar op mijn laptop staat W2K. Ik kan je verzekeren dat dat met 192 MB niet vooruit te branden is..... Helaas kan ik de memory ervan niet uitbreiden (omdat mijn baas dat niet wil en omdat de ene membank al vol zit (jaja))
Mijn broertjes moeten het met 128 mb doen met Windows XP en dat loopt af en toe inderdaad ook niet lekker.

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zaterdag 09 maart 2002 11:53 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Hmms ga dan maar voor Kingston omdat kingston geen cl25 is.
NOooo neem ddram met CAS2, dat kan je 100 tot 200mb's per sec schelen! (serieus)

heb hier ook cas2 ddram van een no-name elcheapo merk, was ook 280,- (guldens nog) die ging tot 280mhz in cas2, en tot 300mhz cas2.5 (waar die nu op draait)

ow en die uitspraak over, 640kb zullen we nooit zien is anders, dat was: 640kb zal genoeg zijn voor elke pc! en dan was er nog, over 20 jaar zijn pc's net zo groot als huizen!

(uiteraard waren het engelse uitspraken)

maareh, ik hoor dus mensen zeggen hiero:

neem 2x256mb dan kan je later altijd nog 512mb bij prikken, dat is wel leuk maareh, krijg je dan met sommige merken enzo geen gekut (te maken met het aantal chips op de reep die weer in het aantal bits kunnen verschillen)

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 13:29 schreef Mister_X het volgende:

[..]

NOooo neem ddram met CAS2, dat kan je 100 tot 200mb's per sec schelen! (serieus)

heb hier ook cas2 ddram van een no-name elcheapo merk, was ook 280,- (guldens nog) die ging tot 280mhz in cas2, en tot 300mhz cas2.5 (waar die nu op draait)
Uhm ja logisch... NO NAME geheugen nemen... CAS waardes zeggen niet alles over je doorvoersnelheid...
Enne no name geheugen zal ongetwijfeld een lagere doorvoersnelheid hebben dan COrsair reepjes... en als je dan daar nou CAS2 neemt... plus je wilt een stabiel systeem... NO Name is dan nou niet echt slim om te nemen... natuurlijk kan je geluk hebben, maar veel mensen zijn niet zo gelukkig daarmee.

en voor XP zou ik zeker 512MB erin trappen... mijn ervaring vond het met 256MB nog te veel swappen

• Papillon

Papillon

Spring 's in the Air...

Op zaterdag 09 maart 2002 13:25 schreef OlafvdSpek het volgende:

Volgens mij was het IBM die de 640 kb grens gedacht heeft. Je vergeet de 4 gb (en 64 gb IIRC) grens trouwens. Maar deze grenzen zijn niet zo'n probleem als de 640 kb grens.
Ik weet niet precies wie het gezegd heeft.. maar ik weet wel dat het gezegd is..

4 GB is inderdaad een beperkende factor.. Maar die wordt door de CPU bepaald en niet door de memory architectuur. De CPU kan namelijk maximaal een 32 bits addressspace addresseren. Dat beteknt dat een 32 bits CPU maximaal met 4 GB kan werken. In praktijk wordt meestal 1 a 2 GB van de addressspace voor het OS gereserveerd en kan het resterende deel worden gebruikt door de applicaties e.d. Het kan dus zijn dat die barriere met 64 bits CPU niet meer voorkomt.. Maar daar durf ik geen uitspraken over te doen...

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op zaterdag 09 maart 2002 13:32 schreef -KOD- het volgende:

[..]

Uhm ja logisch... NO NAME geheugen nemen... CAS waardes zeggen niet alles over je doorvoersnelheid...
Enne no name geheugen zal ongetwijfeld een lagere doorvoersnelheid hebben dan COrsair reepjes... en als je dan daar nou CAS2 neemt... plus je wilt een stabiel systeem... NO Name is dan nou niet echt slim om te nemen... natuurlijk kan je geluk hebben, maar veel mensen zijn niet zo gelukkig daarmee.

en voor XP zou ik zeker 512MB erin trappen... mijn ervaring vond het met 256MB nog te veel swappen
ehh, PC2100 DDRAM CAS2 zegt mij genoeg over de doorvoersnelheid hoor, het is alleen zo dat die kingston dingen en die corsair reepjes stabieler zijn en meer mhz halen met CAS2, wat betreft no-name, dat is niet het merk hoor, het merk weet ik juist niet (microtec ofzo?)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Op zaterdag 09 maart 2002 13:35 schreef Mister_X het volgende:

[..]

"...wat betreft no-name, dat is niet het merk hoor, het merk weet ik juist niet (microtec ofzo?)"
Dûh :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou owke omdat jullie zo nieuswschierig zijn :) :

2x 256

1. Als er 1 kaput gaat dan is dat minder erg dan als het 512 zou zijn
2. Het is sneller

Ik heb dan inderdaad 1 bankje over, nou stel ik heb later meer nodig pleur ik toch weer 512 er bij heb ik meer dan 1 gig aan geheugen lijkt me genoeg :D. Zit nu zelfs te twijfelen om 3x 256 te nemen :P of zelfs 2x 512 :P

Altijd zo'n gedoe joh een comp samenstellen :P

Het word een upgrade en het is met pc prive project ik heb 2500 euro er voor.

Mischien voor de mensen die het interesant vinden post ik wel ff wat ik van plan ben om te kopen/upgraden

Huidig Systeem :
Asus A7V133
Asus GF2 GTS 32MB
Tbird 1133mhz
Orb Ja idd wat een kl*te herie |:(
Chieftec case met 4x enermax case coolers
350 watt PSU
512mb RAM
IBM 40GB 7200rpm
SB 128
Plex 24/10/40
Aopen DVD 16x/40xcdrom
17inch laser monitor (officeel gaat ie maar tot 1024x768 maar ik draai nu al 2 jaar op 1600x1200 met plug and play monitor op 75 hz *D

Upgrade/Nieuw
Asus A7V266-EX AUDIO/RAID/ATA133
XP 2000+
Coolermaster cpu cooler 2000+ (ja ff aankijken hoe die het doet anders ff een Delta+alpha combo)
512mb ram
mijn ouwe ibm
Sony G50 Triniton 22inch monitor. (best presterende monitor op het moment)

Nou nu weer ff ontopic :): Ik zit nog steeds hevig te twijfelen over het volgende:

Ik heb nog 300 euro over : Of een nieuwe hdisk, 512mb ram of een extra SB audigy kaart erin.

Hdisk ben ik nu het meeste voor omdat 40gb tegenwoordig niet veel meer is. Vooral met al die mp3's en Divxjes :).

512mb ram extra (1024 totaal) lijkt me een beetje overdreven voor aleen interneten gamen en benchmarken :P.

SB audigy kan later altijd nog, mobo heeft sound onboard en niet zo slechte ook nog ondersteunt EAX direct3d en 5.1 suround. Dus ik kan daar wel even mee doen.

Heelpp mee :) Ik weet niet wat ik nou moet kiezen :P En moet ik nou voor die kingston gaan of dane elec want cl25 is toch juist beter?

Oh en videokaart koop ik in mei, voorlopig voldoet mijn gf2 nog wel.

Op de prijslijst staat dit :
Kingston Dimm 128Mb DDR Sdram PC2100 CL25 59.00
Kingston Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CL25 114.00
Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CL25 227.00
Kingston Dimm 256Mb DDR Sdram PC2100 CL2 115.00
Kingston Dimm 512Mb DDR Sdram PC2100 CL2 235.00
Dane-Elec Dimm 128Mb DDR SDram PC2100 62.00
Dane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100 115.00
Dane-Elec Dimm 512Mb DDR SDram PC2100 228.00
en de ECC versies (maar dat schijnt niet te werken mijn mobo)

Dane elec staat niks achter dus dan weet ik niet wat ik krijg? Dus CL2 is beter dan CL25? Nou ja dan lijkt me het best als ik die kingston CL2 neem of niet?

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 13:32 schreef Papillon het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wie het gezegd heeft.. maar ik weet wel dat het gezegd is..
Bill Gates heeft het gezegd, IBM heeft de grens bepaald (IIRC).
4 GB is inderdaad een beperkende factor.. Maar die wordt door de CPU bepaald en niet door de memory architectuur. De CPU kan namelijk maximaal een 32 bits addressspace addresseren. Dat beteknt dat een 32 bits CPU maximaal met 4 GB kan werken.
Bepaalde Pentiums kunnen ook 36 bits addressen gebruiken.
In praktijk wordt meestal 1 a 2 GB van de addressspace voor het OS gereserveerd en kan het resterende deel worden gebruikt door de applicaties e.d. Het kan dus zijn dat die barriere met 64 bits CPU niet meer voorkomt.. Maar daar durf ik geen uitspraken over te doen...
Dat is inderdaad de belangrijkste reden om 64 bits CPUs te ontwikkelen.

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nu 1 gb RAM kopen? Het is behoorlijk duur (vergeleken met 6 maanden geleden). Je hebt het blijkbaar toch niet nodig, dus je kunt beter wachten tot de prijzen zakken, dan kun je er nu wat anders voor kopen.

• P5ycho
  • Nu online
Op zaterdag 09 maart 2002 10:38 schreef havana het volgende:
2x 256 is iets sneller, maar ik zou 512 nemen aangezien je dan nog 2 bankjes vrij hebt :)
langzamer bedoel je...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, hij bedoelt echt sneller.

• P5ycho
  • Nu online
en toch moet het langzamer zijn ivm het bezetten van meerdere banken op deze manier, wat het bord dwingt lagere timings aan te houden?

Verwijderd

Topicstarter
Hoop nog wat reacties op mijn lange post te krijgen ;) *hint hint* :D

• P5ycho
  • Nu online
lagere cas is beter, audigy heb ik hier liggen alleen voor de firewire poort eigenlijk. verder vind ik het maar een kutding. grotere HD is eigenlijk altijd wel fijn... ik heb net een 100GBertje erin gedaan en ik moet zeggen dat de HD prima werkt (in tegenstelling tot die verrotte VIA 686B southbridge die ik echt compleet zat ben)

Als je 256MB DDRertjes wilt moet je even inslaan bij crucial

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 14:25 schreef [Elite]Hippie het volgende:
.........
Coolermaster cpu cooler 2000+ (ja ff aankijken hoe die het doet anders ff een Delta+alpha combo)
Die doet het hier op mijn XP1700+ @ 1900+ (11*145, 1,8v)
best goed, die coolermaster.

En als algemeen reply, ik heb 2*256mb Infineon CL 2 geheugen, bevalt me perfect (11*145) 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik nou kiezen :P?

een 80gb maxtor udma 133 7200
Philips ToUcam Pro, USB, 640x480
nog een reepje 256mb/512mb ram?
Of nou een Audigy ipv van die onboard sound

Lees ff mijn grote reply als je dat nog niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Oh en nog even over die crucial, is toch onnodig als ik toch niet ga overclocken? En bovendien het is duur en uit het buitenland. En het is ook nogCas 2.5 als ik die wizard doe en dan mijn mobo aanclick.

• Abbadon
Op zondag 10 maart 2002 10:23 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Oh en nog even over die crucial, is toch onnodig als ik toch niet ga overclocken? En bovendien het is duur en uit het buitenland. En het is ook nogCas 2.5 als ik die wizard doe en dan mijn mobo aanclick.
Als je niet gaat overclocken kun je elk merk DIMM nemen (ik zeg opzettelijk "merk" want ik heb 't niet zo op no-name voorzien). En je kunt gerust een 512MB DIMM nemen; twee maal 256 is niet sneller. D'r is nog nooit aangetoond dat meer DIMM's een praktisch snelheidsvoordeel oplevert, de reden is denk ik dat er gewoonweg te weinig interne banken (en inherent daaraan sense amps) zijn om een eventueel goede open page policy v.d. chipset merkbaar uit te buiten.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 10:20 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Wat moet ik nou kiezen :P?

een 80gb maxtor udma 133 7200
Philips ToUcam Pro, USB, 640x480
nog een reepje 256mb/512mb ram?
Of nou een Audigy ipv van die onboard sound

Lees ff mijn grote reply als je dat nog niet gedaan hebt.
Advies :)?

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 15:57
Op zaterdag 09 maart 2002 13:29 schreef Mister_X het volgende:

[..]

je kan em vbeter op 280mhz cas2 draaien is sneller

en je verhaal klopt niet

[zeikmode uit]

als je gaat klokken kan je beter 1 module nemen

dat kan wat mhz schelen

Verwijderd

ik zou een nieuwe hdd kopen , zo groot mogelijk vor de opslag van al die MP3 en divx'jes van je.

Dus gewoon 5400 rpm bulk ding, en dan zo groot mogelijk. voor die 300 euro die je over hebt,krijg je dan een enorme HD :)

FF een edit

Koop een nieuwe grafische kaart, een ati radeon (hercules 8500 €208 ), dat zou ik doen.

Waarom, omdat je dan een betere weergave hebt van je divx'jes. Sneller kunt gamen (ook je hobby).

Dan heb je nog 100 euro over, leg daar 30 euro bij en je hebt ook nog een 40 gb / 7200 maxtoor hdd.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op zondag 10 maart 2002 14:02 schreef [Elite]Hippie het volgende:

[..]

Advies :)?
Als je toch RAID op je moederbord hebt zou ik voor 2x40GB (of 2x60) gaan ipv één keer 80GB.
Een webcam is een leuk verjaardagskadootje, het lijkt me niet dat je zo'n suf ding vóór een extra HD of een audigy laat gaan.

specs

Verwijderd

Topicstarter
1. Dit board heeft geen raid.
2. als je hele thread doorleest zie je dat ik al zeg dat ik al een nieuwe videokaart voor me verjaardag krijg/koop :). Hopelijk die nieuwe GF4 Ti 4600 :)

Heb ook nog verzendskosten bijgerekent en wat andere dingetjes en ik heb nu precies 234 euro over. Denk dat ik dan voor die Maxtor 80gb 7200 toeren ga.

Kan later alsnog een audigy kopen als die onboard sound me echt niet bevalt. Ik luister af entoe wat mp3'tjes en speel wat spelletjes met eax. Die onboard sound ondersteunt ook 5.1 en eax en direct3d. Hoop dat het wat is.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Geen RAID? Wat staat hier dan?
Op zaterdag 09 maart 2002 14:25 schreef [Elite]Hippie het volgende:

Upgrade/Nieuw
Asus A7V266-EX AUDIO/RAID/ATA133
XP 2000+
512mb ram
mijn ouwe ibm
Sony G50 Triniton 22inch monitor. (best presterende monitor op het moment)
Nou ja.. Is het geen optie om een 100GB 5400RPM te nemen ipv een 7200RPM? Die extra snelheid is niet nodig als je het toch alleen als opslag gebruikt. 25% meer capaciteit is nooit weg denk ik. bijvoorbeeld deze maxtor 120GB voor €235

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar die 7200toeren maxtor is udma 133 en 80 gig dus ik denk dat ik die als eerste schijf zet (lees=windows)

even een partitie van die 80gig maken denk 40 gig windows en dan 40 gig over + die 40 gig van m'n oude ibm. Lijkt me genoeg voor al die "filmpjes" ;)
Pagina: 1