[XP] XP en Wanadoo, traag opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Ik heb XP + Wanadoo, dus kabel, via die WAN miniport drivers.
Nu heb ik het volgende probleem: als ik XP opstart, gaat dit op zich heel snel (15 sec, met Bootvis), maar hierna duurt het echt heel lang voordat hij verbinding maakt met het internet. Ik heb ergens een keer gelezen (hier?) dat dit aan het automatisch verkrijgen van een ip-adres zou liggen (geen DHCP server, dus duurt heel lang), maar kan het niet terugvinden, ik moet dus waarschijnlijk een IP-adres ingeven, maakt het uit wat voor IP-adres? of kan ik gewoon wat getallen invullen bij de TCP/IP settings?

Mijn Flickr; Sony A7iii

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 09 maart 2002 10:31 schreef ikmattie het volgende:
Ik heb XP + Wanadoo, dus kabel, via die WAN miniport drivers.
Nu heb ik het volgende probleem: als ik XP opstart, gaat dit op zich heel snel (15 sec, met Bootvis), maar hierna duurt het echt heel lang voordat hij verbinding maakt met het internet. Ik heb ergens een keer gelezen (hier?) dat dit aan het automatisch verkrijgen van een ip-adres zou liggen (geen DHCP server, dus duurt heel lang), maar kan het niet terugvinden, ik moet dus waarschijnlijk een IP-adres ingeven, maakt het uit wat voor IP-adres? of kan ik gewoon wat getallen invullen bij de TCP/IP settings?
Ik denk niet dat je zelf je IP-adres mag verzinnen! ;)

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:03
Ik heb het inmiddels geprobeerd, en dat mag dus wel. Gewoon een willekeurig adres ingevuld bij mijn netwerkkaart (niet bij mijn Wan miniport gebeuren) en het werkt. Ik stond er zelf ook een beetje van te kijken. Maar probleem van het langzame opstarten van de compu is nu dus opgelost :D
Een beetje vreemd is het allemaal wel. Maar volgens mij gaat de compu op zoek naar een DHCP server, waarvan hij een IP-adres moet terugkrijgen, maar aangezien hij van het kabelmodem niks terugkrijgt, duurt het zo ontzettend lang...

Mijn Flickr; Sony A7iii

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Op zaterdag 09 maart 2002 16:56 schreef ikmattie het volgende:
Ik heb het inmiddels geprobeerd, en dat mag dus wel. Gewoon een willekeurig adres ingevuld bij mijn netwerkkaart (niet bij mijn Wan miniport gebeuren) en het werkt. Ik stond er zelf ook een beetje van te kijken. Maar probleem van het langzame opstarten van de compu is nu dus opgelost :D
Een beetje vreemd is het allemaal wel. Maar volgens mij gaat de compu op zoek naar een DHCP server, waarvan hij een IP-adres moet terugkrijgen, maar aangezien hij van het kabelmodem niks terugkrijgt, duurt het zo ontzettend lang...
Je kunt toch niet zomaar een IP verzinnen! Probeer er achter te komen wat je "echte" IP is.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 09 maart 2002 17:20 schreef sihida het volgende:

[..]

Je kunt toch niet zomaar een IP verzinnen! Probeer er achter te komen wat je "echte" IP is.
Het is gewoon zijn netwerkkaart waar niets opzit.
(of lees ik verkeerd)

Je mag indd niet gelijk welk ip erin zetten anders ga je ooit eens last krijgen als je een online ip uit die range wilt bereiken. Dan gaat ie dat via die netwerkkaart proberen te doen.

Neem een ip een range voor intern gebruik.
bv 192.168.0.1

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs