[HDD] welke 60 gig @ 7200 RPM is het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
hoi,

Ik wilde binnenkort een nieuwe harde schijf aanschaffen en ik zat te denken aan een 60 GB 7200 RPM IDE schijf. Nou weet ik niet goed welk merk het beste is.. ik geloof dat de IBM schijven nogal wat problemen veroorzaken. Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met WD en Maxtor, alleen daar schijnen ook geloof ik wel wat problemen mee te zijn..:?
Ik zou heel graag wat advies willen en/of wat ervaringen van gebruikers van zo'n schijf.

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

Verwijderd

IBM, Maxtor, Seagate... alleen even goed....

Ik zou zelf voor de maxtor gaan

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 09:55 schreef _Mo_ het volgende:
hoi,

Ik wilde binnenkort een nieuwe harde schijf aanschaffen en ik zat te denken aan een 60 GB 7200 RPM IDE schijf. Nou weet ik niet goed welk merk het beste is.. ik geloof dat de IBM schijven nogal wat problemen veroorzaken. Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met WD en Maxtor, alleen daar schijnen ook geloof ik wel wat problemen mee te zijn..:?
Ik zou heel graag wat advies willen en/of wat ervaringen van gebruikers van zo'n schijf.
Die waren voor van de 60GXP series. De 75GXP en de 120GXP schijnen wel goed te zijn, heb ik nog geen klacht over gehoord. Tenminste, niet dat ze extreem onbetrouwbaar zijn of zo :)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op zaterdag 09 maart 2002 10:03 schreef Daniel-San het volgende:
IBM, Maxtor, Seagate... alleen even goed....

Ik zou zelf voor de maxtor gaan
Denk het niet ,er is echt wel verschil tussen ,al is het niet veel. Ik denk dat ibm het snelst is.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-03 12:16
Wat versta jij onder de beste?

- snel?
- stil?
- betrouwbaar?

Ik heb zelf al een tijdje een Seagate Barracuda ATA II 7200 rpm (20GB) en die is betrouwbaar, niet echt stil. Die nieuwe Barracuda IV zijn wel heel stil.
Ik heb ook ervaring met de Maxtor D740X serie, ze zijn snel en ik heb nog geen klachten gehad.
Zelf heb ik nu 2 IBM 120 GXP schijven in RAID 0 draaien sinds 1 week, die zijn gewoon supersnel en stil.
Dat zijn mijn ervaringen.

• Vodgen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-04 15:25
Ik zou voor Maxtor gaan.
Ik heb hier een 60 GB Maxtor 7200 rpm en een Seagate van 3 GB. De Maxtor is veruit de stilste maar die is ook jonger, moderner en beter als de oudere Seagate die voor reserveopslag dient. Boven voor de kids heb ik ook een 20 GB Maxtor 5400 rpm en een Quantum Fireball 2,1 GB 5400 rpm. Ook hier gaat de voorkeur naar de Maxtor. Hoewel de Quantum Fireball snel is, maar iets meer herrie maakt.
Een kanttekening is dat de Seagate al een paar bad sectors heeft :( en de andere schijven nog helemaal geen.

Verwijderd

Ik ben zelf ook met hetzelfde probleem aan het worstelen maar ik denk dat ik voor de Maxtor 60 gig 7200 rpm ATA133 ga

Verwijderd

Ik zou zelf voor maxtor gaan vanwege de snelheid, maar als ik het zo ooit zie zijn er best veel maxtor hd's die kapot gaan maar dat zal wel liggen omdat maxtor veel verkocht wordt.

Ik heb zelf een seagate en die is echt super betrouwbaar naar mijn mening.

• ^Mo^
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
ik geloof dat de algemene indruk is dat Maxtor de beste keuze zou zijn... snel en betrouwbaar. Ik wil iedereen bedanken voor zijn/haar reactie, stel het op prijs :)

"There are 10 kinds of people in the world, those who understand binary and those who don't" | Werkbak specs

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Mjah, de volgende keer zou ik toch even wat reviews lezen, en even in de search kijken..

Over het algemeen schiet je met dit soort topics niet veel op omdat iedereen een andere mening heeft (zoals je nu al kunt merken!).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.