Problemen met pricewatch-conversietabel

Pagina: 1
Acties:

• LaitSolaire
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-01 13:02
Heb nog niet zo lang geleden een HP scanjet 5400c gekocht bij BBS Nederland. In pricewatch werd deze scanner het goedkoopst aangeboden door BBS NEderland, te weten € 214,-.

Aangekomen op de site van BBS Nederland blijkt de scanner daar € 221,- te kosten. Dat maakt natuurlijk niets uit, immers de pricewatch hoeft geen actuele prijs weer te geven. Kortom ik verander de prijs in 221 op pricewatch.

Een paar uur later blijkt de prijs echter weer gemod te zijn naar 214... 'vreemd' denk ik en verander de prijs weer.

Een dag later merk ik echter wederom dat de prijs gemod is naar 214. Ik ga naar de site van BBS en voila de prijs is daar nog steeds vrolijk 221...

Om een lang verhaal kort te maken: dit proces heeft zich tot 10x toe herhaald en ik begin het strontzat te worden.

Volgens mij wordt hier misbruik gemaakt van het systeem. De HP 5400c is een populaire scanner en het is voor ieder bedrijf interessant om hier bovenaan in de lijst te staan.

Ik heb geen zin om te kijken of dezelfde praktijken ook bij andere producten plaatsvinden, maar het is iets om in het oog te houden.

Verwijderd

Misschien exclusief en inclusief verzendkosten?

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Als de prijs iedere 12 uur geupdate wordt dan is dat omdat de winkel een account bij ons heeft, en dan heeft het inderdaad geen nut om de prijs zelf te veranderen. De winkel moet dan zijn database updaten, of er zit een fout in de conversietabel.

Professioneel Hyves-weigeraar

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Het probleem is bekend en er wordt aan gewerkt.
Het is idd wat Wouter al zegt waarschijnlijk een fout in een conversie tabel.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-03 11:25

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb even gechecked en het ligt niet aan de conversietabel. In de database die door BBS in de Pricewatch gezet wordt staan simpelweg lagere prijzen dan op de site.
We zullen even contact met BBS opnemen om na te gaan hoe dat zit :)

• LaitSolaire
Sorry als ik als een pain in the ass overgekomen ben, maar ik ben een fel baasje als het op dit soort dingen aankomt ;)

Dank voor de info!

• LaitSolaire
Op zaterdag 09 maart 2002 22:00 schreef Daniel het volgende:
Ik heb even gechecked en het ligt niet aan de conversietabel. In de database die door BBS in de Pricewatch gezet wordt staan simpelweg lagere prijzen dan op de site.
We zullen even contact met BBS opnemen om na te gaan hoe dat zit :)
Probleem bestaat nog steeds (27 mrt 2002). BBS prijzen zijn systematisch lager op pricewatch dan op hun site...

ik weet het niet jullie schuld :)
Pagina: 1