Toon posts:

Asus I-Panel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een Asus I-Panel in samenwerking met mijn Asus Av7266-raid. Alles werkt perfect, geen gestutter of wat dan ook. Maar als de pc geboot wordt en in zijn OS terrecht komt krijg je in de eerste instantie altijd FF te zien, natuurlijk door op de mode select te drukken dan kun je de diverse snelheden etc zien. Is het ook mogelijk om bij het opstarten direct de temp van de CPU te laten zien?

Edwin

• Extra300s
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05-2024

Extra300s

Get a live!

Voor zover ik het weet niet, zelf ook al eens geprobeert met de bios instellingen, die kan je veranderen maar ik weet niet welk effect dit heeft, alles blijft schijnbaar hetzelfde :(

Trouwens, als je met muziek gaat bewerken en opnemen dan moet je die "automatic refresch" (of hoe dit heet) niet aanzetten, geeft vervelede klikken te horen.
Dit geld ook met spellen.

Wel leuk zo'n Ipanel maar verre van perfect:(

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

Hoe komen jullie aan die panel?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zaterdag 09 maart 2002 08:58 schreef [Elite]Hippie het volgende:
http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp?Query=ipanel

Geen dank :)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zaterdag 09 maart 2002 08:58 schreef [Elite]Hippie het volgende:
Er zijn twee versie's van: de "oude" met ovale druk knoppen, en een nieuwere versie, ik dacht met driehoekige knoppen. Dat kan je meestal wel zien aan de prijs.

ps: let op, bij de nieuwe mobo's (wat heet nieuw?) moet je het IPanel wel modden,(voordat je het ingebruik neemt, want kan echt je mobo slopen!!!) ff kijken met search vind je wel een linkje ergens met een afbeelding. :)

hoek hoekken hoekkige of hoek hoeken hoekige?? Kweet ut nie... raar woord trouwens >:)

NIKON D70 | flitser: SB-800 | AF-S Nikkor 12-24 ED DX | AF-S Nikkor 24-85 ED DX| AF-S Nikkor 80-200mm ED F1:2.8 D | Sigma 90mm F2.8 EX Macro 1:1 ! www.josla.com

Verwijderd

werkt ie ook op een ander mobo zoals de abit?
of is het alleen voor asus bedoelt?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:17

Wildfire

Joy to the world!

Alleen voor ASUS mobo's, en dan ook nog maar een paar ervan.

Ik heb zelf ook een I-Panel, maar op mijn A7V266 -waar 'ie op zou moeten werken- doet 'ie het niet. Zodra ik 'm aansluit gaat m'n PC oneindig door met resetten. Ik heb de mods toegepast, maar ofwel ik heb iets verkeerd gedaan ofwel het ding is echt brak... :(

Het enige wat goed werkt zijn de USB-poortjes die erop zitten...

<edit> Het verschil tussen de oude en nieuwe I-Panel is erg eenvoudig. De oude heeft een metalen frontje en de nieuwe een plastic... </edit>

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zaterdag 09 maart 2002 11:21 schreef Allanzoet het volgende:
werkt ie ook op een ander mobo zoals de abit?
of is het alleen voor asus bedoelt?
Helaas alleen voor ASUS

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 11:23 schreef Brian Dickens het volgende:
Alleen voor ASUS mobo's, en dan ook nog maar een paar ervan.

Ik heb zelf ook een I-Panel, maar op mijn A7V266 -waar 'ie op zou moeten werken- doet 'ie het niet. Zodra ik 'm aansluit gaat m'n PC oneindig door met resetten. Ik heb de mods toegepast, maar ofwel ik heb iets verkeerd gedaan ofwel het ding is echt brak... :(
Hm, als ik jou was zou ik iig. contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht (mits je nog garantie hebt ;)) want hij hoort dus gewoon te werken op de A7V266.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 09 maart 2002 11:24 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Hm, als ik jou was zou ik iig. contact opnemen met de winkel waar je hem hebt gekocht (mits je nog garantie hebt ;)) want hij hoort dus gewoon te werken op de A7V266.
Winkel bestaat niet meer... :(

Daarnaast heb ik dus ook geen kabel meer, mijn gemodde kabel was niet echt fantastisch en heb ik weggegooid...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 08:49 schreef Extra300s het volgende:
Voor zover ik het weet niet, zelf ook al eens geprobeert met de bios instellingen, die kan je veranderen maar ik weet niet welk effect dit heeft, alles blijft schijnbaar hetzelfde :(

Trouwens, als je met muziek gaat bewerken en opnemen dan moet je die "automatic refresch" (of hoe dit heet) niet aanzetten, geeft vervelede klikken te horen.
Dit geld ook met spellen.

Wel leuk zo'n Ipanel maar verre van perfect:(
Dat is dus het bekende stutter probleem, maar daar heb ik geen last van, welk type mobo heb je dan?

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/asusmod.htm hier staat d mod die je zoekt, dus NIET de kabel modden maar het PANEL zelf!! Dat werkt perfect hoor try it :P

Voor mijn specs zie sig,Dinsdag de A7V333 >:)
ow ja zoŽn nieuwe Ipanel is die wel al compatible met de nieuwe boards zonder te modden?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 09 maart 2002 11:58 schreef Extra300s het volgende:
http://www.jimhearne.co.uk/ipanel/asusmod.htm hier staat d mod die je zoekt, dus NIET de kabel modden maar het PANEL zelf!! Dat werkt perfect hoor try it :P
Misschien vanmiddag toch maar weer eens m'n soldeerboutje tevoorschijn halen... :)

Moet ik alleen nog een nieuwe kabel tevoorschijn zien te toveren...
ow ja zoŽn nieuwe Ipanel is die wel al compatible met de nieuwe boards zonder te modden?
Het resetprobleem zou al verholpen moeten zijn volgens die URL die je gaf, maar volgens mij heb je dan nog steeds last van het stutter-probleem (haperende MP3tjes enzo)

• Extra300s

Extra300s

Get a live!

Op zaterdag 09 maart 2002 12:06 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Misschien vanmiddag toch maar weer eens m'n soldeerboutje tevoorschijn halen... :)

Moet ik alleen nog een nieuwe kabel tevoorschijn zien te toveren...
[..]

Het resetprobleem zou al verholpen moeten zijn volgens die URL die je gaf, maar volgens mij heb je dan nog steeds last van het stutter-probleem (haperende MP3tjes enzo)
Ja nog steeds :( maar is het nu gelukt?? Laat ff weten

Verwijderd

Dus met andere woorden de i-panel is af te raden, als ik het zo lees?

Want ik heb zaterdag een nieuwe pc besteld met een asus a7v366-e met i-panel, nu kan ik nog zeggen dat ik de i-panel niet meer wil.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zondag 10 maart 2002 09:44 schreef Extra300s het volgende:

[..]

Ja nog steeds :( maar is het nu gelukt?? Laat ff weten
Ik heb toch geen kabel meer om het ding aan te sluiten, dus heb nog niets gedaan...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Het reset-probleem is ondertussen verholpen... ik heb alleen last van haperen wanneer ik naar een andere sensor overschakel... ook al heb ik de stuttermod toegepast.

Het rare is trouwens dat 'ie niet meteen omschakelt als ik op de 'mode'-toets druk. Hij reageert er maar af en toe op... is dit een bekend probleem?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 09 maart 2002 08:39 schreef mail.eve het volgende:
Hallo, ik heb een Asus I-Panel in samenwerking met mijn Asus Av7266-raid. Alles werkt perfect, geen gestutter of wat dan ook.

[..]
Vraag 1: heb jij een I-Panel met een metalen of plastic frontje? Indien plastic, waar heb je 'm vandaan?

Vraag 2: heb jij de kabel en/of het panel zelf aangepast om 'm stutter-free te krijgen?

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

Jox444

Honestly....

Op vrijdag 15 maart 2002 18:10 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Vraag 1: heb jij een I-Panel met een metalen of plastic frontje? Indien plastic, waar heb je 'm vandaan?

Plastic, bij de mycom

Vraag 2: heb jij de kabel en/of het panel zelf aangepast om 'm stutter-free te krijgen?

Niets, automatic update in bios uitgezet, nu refreshed ie alleen niet meer maar heb dat ding niet om contant m'n temp ofzo te laten zien, maar voor de debug codes bij bootfailures enz. Beswel makkelijk

Het is FRIET!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Jox: ik heb zelf de versie met metalen frontje, dat is een oudere revisie. Ik ga gewoon die nieuwe bestellen met plastic frontje en dan zie ik wel...

Mijn I-Paneltje doet het nu, tenminste in zoverre dat m'n PC niet meer verstrikt zit in een oneindige reset-loop. Nu heb ik het probleem dat 'ie niet echt op mijn mode-knopje reageert, hooguit eens in twintig seconden ofzo... :(

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

En zojuist begaf mijn I-Panel het compleet... ik was die twee pinnetjes even met elkaar aan het verbinden (terwijl de PC aanstond, ja ik weet het dat is erg dom) en toen opeens: *vonk*

Daarna geen teken van leven meer gezien op het Message LEDje na... :(

Ik ga maar een nieuwe bestellen bij MyCom... :( :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 15 maart 2002 18:10 schreef Brian Dickens het volgende:

[..]

Ik heb het met een plastic frontje, en gekocht bij alternate.

Nee, ik heb helemaal niets gedaan, zelfs de auto update staat gewoon aan, en echt helemaal nergens last van.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zeg, mail.eve, wat voor systeem heb je dan eigenlijk?

Pagina: 1