DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540
Verwijderd
Verwijderd
anders merk je het vanzelf.
en volgens mij is dat heel moeilijk omsolderen
hoe merk ik dat? beter gezegt, wat gebeurt er allsie ut nie trekt? want als er dan gewoon 1 onderdel uitvalt en dat is me volcano dan kank me xp1800+ ook weg flikkeren.Op zaterdag 09 maart 2002 08:14 schreef seadive87 het volgende:
trekt ie wel denk ik.
anders merk je het vanzelf.
en volgens mij is dat heel moeilijk omsolderen
DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Verwijderd
Maar eehm...omsolderen??? heb ik iets gemist??
ja omsolderen, ik d8, beetje leuk met de soldeerbout en wat transistortje kloten, misschien dak um wat op kan voerenOp zaterdag 09 maart 2002 08:36 schreef igor het volgende:
Hij zal warm worden, maar denk dat ie het net trekt...
Maar eehm...omsolderen??? heb ik iets gemist??
Verwijderd
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
typo
ATI Radeon 8500, XP 1800+ en 250W is
300 Watt minimaal wil ie niet gaan vastlopen na een halfuurtje gamen
Zulke dingen gebeuren heus niet.. Je merkt het gewoon als je PC instabiel is: spontane reboots, vastlopertjes, BSOD's, etc.. Niks schadelijks aan (behalve dan voor jezelf misschien)Op zaterdag 09 maart 2002 08:17 schreef GuuZ14 het volgende:
hoe merk ik dat? beter gezegt, wat gebeurt er allsie ut nie trekt? want als er dan gewoon 1 onderdel uitvalt en dat is me volcano dan kank me xp1800+ ook weg flikkeren.
Verwijderd
Zoals al meer opgemerkt, het is de stroom leverantie, vooral op de 5 en 12 Volt sectie van de voeding en niet zozeer het aantal Watts op zich waar het om gaat. Het lijkt allemaal prachtig als een 235 / 300 watter het doet, maar risico loop je wel degelijk als je de boel constant overbelast....
PS Ik betwijfel of een Codegen 300 watter lekker werken zal met een XP1900+ systeem. Op mijn systeem dus typisch niet. Eerst een Duron600@1000, nu een TB1333@1440....
Vanaf januari 2001 zit er dus een Enermax 430 watter in, dat bevalt stukken beter.
Verwijderd
ik snap het ff niet meer...
als een voeding te weing capiciteit heeft, brand de proc dan door???
die voeding levert toch te weing?
een proc brand toch door als die te veel volt heeft?
snap er niks van...
btw het kan wel gevaren hebben
mensen met een IBM deskstar opgelet, want als je je schijf aan een brakke voeding hangt, en die motor gaat steeds aan/uit/aan/uit (< niet te merken) is ie binnen 2 weekjes kapot.
Verwijderd
ook een TB-1200 met 2hd's en 2cdrom/rw's, dragon orb III en 5 extra fans gaf geen probleem...
ff heel offtopic:Op zaterdag 09 maart 2002 13:03 schreef necroman het volgende:
Ik heb een XP1900+ met 2hd's, 1dvd, 1cdrw en nog een bende fans en een dragon orb III op 250 watt lang weten draaien, geen enkel probleem
ook een TB-1200 met 2hd's en 2cdrom/rw's, dragon orb III en 5 extra fans gaf geen probleem...
Hey necroman, in je sig staat oa
1
| [..] and last but not least: 5.25" floppy |
Moet dat niet 3.5" floppy zijn?
>> [forum=6].
Codegen voeding? nooit van gehoord. zal dus wel een brakke 250 watter zijn waar je niet veel van hoeft te verwachten met jouw systeem.
Opvoeren? De trafo('s) in het apparaat zijn niet gemaakt om meer dan gegeven vermogen te verwerken. ga je meer dan wordt het warm, gaat het mischien wat roken, smelten, vervolgens sluit het kort en wordt het heel snel heel heet mischien dat je pc uitfikt of erger enzo
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
Als een voeding niet aan de stroomvraag kan voldoen, dan wordt z'n uitgangsspanning lager.Op zondag 10 maart 2002 08:18 schreef GuuZ14 het volgende:
weet iemand nou wat de gevolgen zijn van wanneer een voeding niet genoeg stroom levert? valt er alleen een onderdeel uit of... wat gebeurt er? geen offtopic gelul aub tenzij het komish of behulpzaam is.
Gevolg: instabiel systeem.
Computervoeding is trouwens niet een conventionele voeding met trafo, maar een schakelende voeding.
Omsolderen? waar wou je beginnen?
Verwijderd
Zo moeilijk is het echt niet. Een voeding die wordt overbelast, heeft maar twee keuzes :Op zaterdag 09 maart 2002 12:03 schreef Allanzoet het volgende:
ik snap het ff niet meer...
als een voeding te weing capiciteit heeft, brand de proc dan door???
die voeding levert toch te weing?
een proc brand toch door als die te veel volt heeft?
snap er niks van...
1) Hij stort in en slaat in de kortsluitbeveiliging. Vervelend, maar levert alleen maar een hangende of rebootende computer op. Kan wel vervelend zijn als dat tijdens het schrijven op de harde schijf gebeurt, met een beetje pech is de fat geheel naar de knoppen en ben je alles kwijt.
2) Hij houdt de overbelasting dapper een tijdje vol, en brandt na een tijdje door. Zeer riskant, het is een schakelende voeding, en de meest wilde spanningen en signalen kunnen op het moederbord en de rest van het systeem komen. Van doorgebrande harde schijven en moederbords tot aan exploderende CPU's is wat je kunt verwachten.
(Als je hier genoeg postings leest, kun je de voorbeelden vinden..)
Wat denk je dat een CPU doet als er b.v. een 20 volt blokgolf op de 1.7 Volt lijn komt te staan ???
Lijkt me ook een stuk bedrijfszekerder, er wordt namelijk wel wat ontwerp in voedingen gestoken. Zelf eraan klooien kan vreemde gevolgen hebben.
Verwijderd
Op maandag 11 maart 2002 00:22 schreef Ghost het volgende:
Voeding omsolderen met zwaardere componenten (nieuwe trafo's en andere prut) is duurder dan een nieuwe voeding kopen.
Lijkt me ook een stuk bedrijfszekerder, er wordt namelijk wel wat ontwerp in voedingen gestoken. Zelf eraan klooien kan vreemde gevolgen hebben.
Hoe: koop een 450W Enermax, sloop en druk de printplaat in je Codegen behuizing.
En wat hebben we dan, en omgebouwde Codegen @ 450W
Zoals hierboven ook al staat, het ombouwen van een voeding is practisch onmogelijk.
De componenten zijn berekend om 250W maximaal te leveren, bij een bepaalde hoeveelheid stroom.
Als je dan een paar onderdeeltjes gaat vervangen ben je d'r nog lang niet.
Grootste bottelneck is de trafo, en alle electronica die er omheen zit.
Zijn immers geschakelde voedingen, en deze gaan zich heel vreemd gedragen als je d'r in gaat Tweaken.
Kun je beter je 250W Codegen d'r indrukken, en afw8en wat die doet bij belasting.
Het beste kun je direct een andere voeding d'r indrukken.
250W is niet veel voor zo'n systeem, en Codegen is niet een bekend merk.
Heb hier 3 bigtowers staan, en in 2 identieke kasten zitten 300W Codegen exemplaren.
And The Only One
dat is idd iets waar ik wat aan hebOp maandag 11 maart 2002 00:22 schreef Ghost het volgende:
Voeding omsolderen met zwaardere componenten (nieuwe trafo's en andere prut) is duurder dan een nieuwe voeding kopen.