Toon posts:

[stekkertje kwijt]Pioneer keh-p3400 Pas op PIC`S!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen.
Ik heb deze radio gekregen
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1121963691
Nu is hij compleet met CD wisselaar enzo, echter mis ik dit stekkertje, als ik heb wil kopen bij bijvoorbeeld halforts moet ik daar € 45,- voor betalen :(
Ik weet niet eens zeker of hij nog wel goed is, dus € 45,- is dan zeker geen optie.
Nu is mijn idee omgewoon alle draden vas te soldeeren echter weet ik niet welke pin wat is :`(
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2595469633
Misschien is er iemand hier die mij kan helpen.
Ik wil nammelijk deze radio op mijn kamer als Stereo gebruiken >:)
Alvast bedankt voor jullie aandacht.

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2439256545

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

DizzyWeb

Ondertiteld

Al geinformeerd bij Pioneer? :?

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:46

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Of desnoods bij Halfords informeren? Zeggen dat je wilt kijken of 'ie het doet, zo ja, dat je die stekkers haalt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Idd, best wel kans dat je em sowieso kan ruilen gewoon als ie et niet doet. Zal vast wel vaker voorkomen...

Staat trouwes een foud in de topictitel :P

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:34
ga naar deze site:

http://cxema.ru/audio.htm

klik op die pioneer, dan krijg je een pdf'je met het gehele circuit. met wat zoeken, en het ding misschien openschroeven, zou je daar de aansluitingen wel uit moeten kunnen halen.

• aatos
wat ik er uit kan halen:

pin 1: remote
pin 2: acc
pin 3: front right -
pin 4: front right +
pin 5: front left -
pin 6: front left +
pin 7: back up
pin 8: rear left +
pin 9: rear left -
pin 10: rear right +
pin 11: rear right -
pin 12: gnd

onder voorbehoud, ik ben geen expert met die schema's

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Even de voud uit de titel gehaald.

Als je trouwens deze autoradio thuis wilt gebruiken, dan heb je wel een flinke 12V voeding nodig. Dus niet eentje die 400 mA kan leveren, maar eerder iets van 8 A ofzo.

• aatos
Op zaterdag 09 maart 2002 17:00 schreef Jag het volgende:

Als je trouwens deze autoradio thuis wilt gebruiken, dan heb je wel een flinke 12V voeding nodig. Dus niet eentje die 400 mA kan leveren, maar eerder iets van 8 A ofzo.
een typische atx voeding dus :)

• aatos
ook leuk trouwens dat als je mensen helpt, info voor ze opzoekt, dat ze je daarvoor dan even bedanken.....

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22
Weet je waarom die kabeltjes zo lekker duur zijn? Omdat de junk die die radio uit de wagen heeft gesloopt geen zin heeft om alle bekabeling ook nog eens mee te nemen.... :+

(klik... stekkertje los... klaar)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 11 maart 2002 16:00 schreef aatos het volgende:
ook leuk trouwens dat als je mensen helpt, info voor ze opzoekt, dat ze je daarvoor dan even bedanken.....
Rustig rustig, Zit niet elke dag achter de PC, was even op vakantie hè :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 17:00 schreef Jag het volgende:

Deze groot genoeg wijsneusje ? ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2181944714
Ik denk dat de radio op lekker vermogen een ampere of 2 zal gebruiken, en wat harder kan dat idd oplopen tot 6Amp.
Bedankt voor de tip
:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 13:04 schreef aatos het volgende:
wat ik er uit kan halen:

onder voorbehoud, ik ben geen expert met die schema's
ok dankje wel. :)
en uuuh welke kant ben jij gaan tellen?

• aatos
Op donderdag 14 maart 2002 04:39 schreef Bill_Gates het volgende:

[..]

ok dankje wel. :)
en uuuh welke kant ben jij gaan tellen?
vanaf pin 1 :)

geen idee welke kant, gewoon uitproberen: je zet de radio balance op rechtsvoor, en je pakt vanaf de ene kant pin 3 en 4 voor een speaker. werkt dat niet, dan is het vanaf de andere kant.

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 00:34
Gewoon uitproberen zou ik niet doen.
Aangezien je niet per ongeluk 12 volt moet aanbieden op een speaker uitgang ofzo.
Volgens mij moet je met een multimeter wel de GND kunnen meten (diodetest of ohmtest), dus de meest linker of de meest rechter pin. Deze GND moet naar mijn idee rechtstreeks in verbinding staan met het ijzeren chassis van de radio. (ook ground)
Als je weet welke pin dat dan is weet je de rest dus ook.

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 13:22 schreef Charlie het volgende:
Aangezien je niet per ongeluk 12 volt moet aanbieden op een speaker uitgang ofzo.
Volgens mij moet je met een multimeter wel de GND kunnen meten (diodetest of ohmtest), dus de meest linker of de meest rechter pin. Deze GND moet naar mijn idee rechtstreeks in verbinding staan met het ijzeren chassis van de radio. (ook ground)
ja anders is het ineens ..sinf snif, wat ruik ik daar >:)

Verwijderd

Das toch gewoon een ISO connector :?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 maart 2002 16:52 schreef Gordijnstok het volgende:
Das toch gewoon een ISO connector :?
Nee was dat maar zo, dit is 1of andere speciale stekker :(

• aatos
Op donderdag 14 maart 2002 13:22 schreef Charlie het volgende:
de 3e en 4e pin vanaf de verkeerde kant is niet link, dat zijn gewoon speakeruitgangen

• Charlie932
De 3e en 4e pin zijn ook wel link, want als je er per ongeluk 12V op zet is wel je versterker naar de *piep*

Het is idd geen ISO connector. Hier zit een verloopstukje tussen bij veel radio's. Mijn Sony heeft dit ook.
Eerst een kabeltje (die jij dus mist) voor inde radio, en vervolgens 2 stekkers (de ISO connector, 1 voor de spanningen, en de andere voor de speakers)

• aatos
Op vrijdag 15 maart 2002 07:58 schreef Charlie het volgende:
De 3e en 4e pin zijn ook wel link, want als je er per ongeluk 12V op zet is wel je versterker naar de *piep*

Het is idd geen ISO connector. Hier zit een verloopstukje tussen bij veel radio's. Mijn Sony heeft dit ook.
Eerst een kabeltje (die jij dus mist) voor inde radio, en vervolgens 2 stekkers (de ISO connector, 1 voor de spanningen, en de andere voor de speakers)
ik leg het nog een keer uit:

je zet de balance van de radio volledig rechts voor. dan sluit je een speaker aan op pin 3 en 4 van een willekeurige kant. er zijn nu twee situaties:

1 je hoort geluid > gefeliciteerd, je hebt de echte pin 3 en 4

2 je hoort geen geluid > je hebt de verkeerde pinnen. begin vanaf de andere kant met tellen, en je zal zien dat het dan wel lukt

wat is er nu gevaarlijk? en hoe zet hij er in godsnaam 'per ongeluk' 12 volt op?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 00:21 schreef aatos het volgende:

[..]

ik leg het nog een keer uit:

je zet de balance van de radio volledig rechts voor. dan sluit je een speaker aan op pin 3 en 4 van een willekeurige kant. er zijn nu twee situaties:

1 je hoort geluid > gefeliciteerd, je hebt de echte pin 3 en 4

2 je hoort geen geluid > je hebt de verkeerde pinnen. begin vanaf de andere kant met tellen, en je zal zien dat het dan wel lukt

wat is er nu gevaarlijk? en hoe zet hij er in godsnaam 'per ongeluk' 12 volt op?
OP die stekker die je ziet zitten 12 pennetjes, welke is de +12 volt!?????
Als ik die heb, gooi ik massa gewoon aan het sacie van de radio.
Ja dan is het makkelijk uit te vinden wat de speaker draaden zijn.
Echter heb je dan weer het probleem welke draad van de speaker is nou "min" en welke "plus"?
Dit moet ik weten om mis aanpassing te verkomen.(speaker draad heeft atijd een makeering, deze is er voor het herkennen wat de plus draad is.

Ok beetje moeilijk verhaal, maar het komt er op neer wat hoort er bij welke pin!

O,ja ik ben aan de rechter kand begonne met tellen, pioneer kan wel aan de linker kant begonnen zijn :(

Pleas help.
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2794994870

• Charlie932
Aatos, jou verhaal gaat dus niet op. Je kan wel een speaker aan pin 3 en 4 willen hangen, of aan de andere kant.
Maar voordat je er muziek uit krijgt moet je toch eerst de +12 volt ergens goed hebben aangesloten.

Maar je kan er dus wel makkelijk achter komen, je kan de GND te weten komen in de pin bezetting, deze ligt namelijk aan de sacie. Als je de pen van de GND hebt weet je automatisch de rest ook, want dan ken je de telling van Pioneer!

Het is toch allemaal niet zo moeilijk jongens?!! :)

• aatos
hmm, ik denk dat de +12 v helemaal niet via een van de 12 pinnetjes binnenkomt, maar via een andere aansluiting. die op de foto links van de 12 pinnetjes misschien?

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 14 maart 2002 17:19 schreef Bill_Gates het volgende:

[..]

Nee was dat maar zo, dit is 1of andere speciale stekker :(
En die moest ik dus ook een voor mijn DEH-3100r hebben... Zijn idd niet erg goedkoop!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 19 maart 2002 12:08 schreef Charlie het volgende:
Aatos, jou verhaal gaat dus niet op. Je kan wel een speaker aan pin 3 en 4 willen hangen, of aan de andere kant.
Maar voordat je er muziek uit krijgt moet je toch eerst de +12 volt ergens goed hebben aangesloten.

Maar je kan er dus wel makkelijk achter komen, je kan de GND te weten komen in de pin bezetting, deze ligt namelijk aan de sacie. Als je de pen van de GND hebt weet je automatisch de rest ook, want dan ken je de telling van Pioneer!

Het is toch allemaal niet zo moeilijk jongens?!! :)
Nee, als je de pen van de plus weet , weet je automatisch de rest een *beetje

*Speaker hebben ook een "plus" of "min" die moet je dat ook nog uit zieen te vogelen, en dat is niet zo eenvoudig als het lijkt, want beide combinatie`s geven geluid :(

• Charlie932
Aan de hand van onderstaand schema ben je er toch uit waar alles zit? Ook de + en de - van de speakers!
Je moet alleen weten waar je moet beginnen met tellen, maar dat is eenvoudig op te lossen door te meten of de meest linkse of de meest rechtse pin de GND is? (pin 12 in het schema) Je kan dan automatisch de rest afleiden.

De +12V zit ook in deze pennen verwerkt en is de ACC aansluiting. (loopt normaal via geschakeld contactslot)

De aparte blauwige aansluiting voor zover ik kan zien zal zijn om een CD-wisselaar aan te sluiten oid.

Verwijderd

nieuw kabeltje kost niet duur
10 a 12 euro

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 20 maart 2002 13:07 schreef Charlie het volgende:
Aan de hand van onderstaand schema ben je er toch uit waar alles zit? Ook de + en de - van de speakers!
Je moet alleen weten waar je moet beginnen met tellen, maar dat is eenvoudig op te lossen door te meten of de meest linkse of de meest rechtse pin de GND is? (pin 12 in het schema) Je kan dan automatisch de rest afleiden.

De +12V zit ook in deze pennen verwerkt en is de ACC aansluiting. (loopt normaal via geschakeld contactslot)

De aparte blauwige aansluiting voor zover ik kan zien zal zijn om een CD-wisselaar aan te sluiten oid.

Yep het klopt, even op 3volt met een lampje de massa opgezocht, het werkt!!!
Bedankt man :)
Als ik hem werkend op mij bureau heb staan zal ik even wat pic`s maken.[IRC]
Bill GATES DENKT, JAMMER DAT IE NET NIET IN MIJN PC PAST.[/IRC]
VOOR DE REACTIE ONDER DEZE, NEEN ZO`N KABELTJE KOST 90 GULDEN

Verwijderd

mischien op een autokerkhof? of auto-afbraak

• Charlie932
Top dat het werkt!
Ben benieuwd naar de pics hoor! :)

• aatos
Op woensdag 20 maart 2002 13:07 schreef Charlie het volgende:

ah, ik wist nietr waar acc voor stond. weer wat geleerd.

• Charlie932
Toch fijn zo'n leerzaam forumpje ;)

Verwijderd

ACC is afkorting van ACCessoire(stand).
Pagina: 1