Op dit moment roep ik via een onBlur-event van een editveld een JavaScript-functie aan en werkt goed. Wat ik echter wil, is dat er eerst een ASP-functie wordt aangeroepen die een record opent aan de hand van de ingevulde waarde, waarna er in de JavaScript-functie gerekend moet gaan worden met de velden in het opgehaalde record. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken en/of dit wel mogelijk is binnen ASP?
hoe bedoel je 'ASP' functie aanroepen vanuit JS ?
Als je JS aan de client-side bedoelt (in de browser) dan is dit niet mogelijk. Ik denk dat je bedoelt dat je een URL wil openen die enkel en alleen nieuwe data ophaalt?
(Wat is een record en hoe wil je die laten zien?)
Als je JS aan de client-side bedoelt (in de browser) dan is dit niet mogelijk. Ik denk dat je bedoelt dat je een URL wil openen die enkel en alleen nieuwe data ophaalt?
(Wat is een record en hoe wil je die laten zien?)
Verwijderd
Zo als ik het nu lees werkt dit gewoon. Je maakt toch met ASP serverside HTML? Dus dan kan je daar weer een javascript oproepen. Wanneer je het andersom doet, dus je roept een javascript aan, en je wil dan dat ASP een recordset uitleest, dan zal je toch een nieuwe pagina moeten aanroepen!
Sorrie nu heb ik het goed gelezen. Ja dat is mogelijk! Je moet gewoon de waarde van je velden teruglezen in je javascript.
Sorrie nu heb ik het goed gelezen. Ja dat is mogelijk! Je moet gewoon de waarde van je velden teruglezen in je javascript.
Ik zal de situatie een beetje verduidelijken. Ik heb een standaard ASP-pagina geprogd, waarin 3 velden staan: begindatum, einddatum, AantalUur. Op het moment dat het veld Einddatum de focus verliest, wordt er via een onBlur-event een JavaScipt-functie aangeroepen, die het verschil tussen begin- en einddatum vermenigvuldigt met een vast getal en de waarde retourneert naar het veld AantalUur. Wat ik wil, is dat er in de JavaScript-functie niet vermenigvuldigd wordt met een vaste waarde, maar met een waarde die ik ophaal vanuit de database, waarbij de SQL-query een SELECT-statement is waarin de waardes in de velden Begindatum en Einddatum als voorwaarde worden meegegeven.
Voorbeeld:
Wie kan mij verder op weg helpen?
Voorbeeld:
code:
1
2
| SQL = "SELECT * FROM UrenTabel WHERE Begindatum < " & BegindatumVeld SQL = SQL & " Einddatum > " & EinddatumVeld |
Wie kan mij verder op weg helpen?
tip: maak een hidden frame aan onder je pagina, en laat bij de onblur in dat hidden frame je asp pagina laden. Daar pak je de output weer van, en dan kan je checken of alles goed is gegaan