Ik ben bezig mijn eigen encryptie in elkaar aan het draaien, en nou moet ik daarvoor machtsverheffen.
Zoiets als PGP, maar dan zelf. Nou ben ik bezig met een heel simpel versleutelingetje, dat bestaat uit de priemgetallen 53 en 59 (sst... die mogen jullie dus niet weten...
) en om die te versleutelen moet ik 256^15 (mod 3127) doen, en voor de ontsleuteling tot 3127^2815 (mod 3127). jullie snappen wel dat dit met PHP (waar nu mijn 3 en 7 versleuteling in draait, kost maar 2 millisec processorkracht om te kraken
) niet echt kan. Maar een methode als RSA (die toch veel gebruikt wordt) meot toch met getallen van VEEEEEEL meer cijfers, 1024+ bits etc kunnen werken, en dan mag het ook geen dagen duren om zo'n machtsverheffing uit te voeren.
dus ik reken met maximale waardes in de orde van ~3127^2815
kan Java/C++/PHP/VB.Net/ASP/you name it/... zoiets aan? binnen afzienbare tijd dan... of moet je dan je eigen rekenfuncties schrijven? ik heb wel via de search iemand gelezen die bezig was met RSA, maar dan met het ontbinden van getallen tot 2048 bits...
maar dit is toch ietsje minder rekenwerk, en in PGP etc, en voor zoveel encryptiemethodes wordt dit dagelijks gebruikt, dus het kan geen jaren kosten om ziets uit te rekenen, toch
Zoiets als PGP, maar dan zelf. Nou ben ik bezig met een heel simpel versleutelingetje, dat bestaat uit de priemgetallen 53 en 59 (sst... die mogen jullie dus niet weten...
dus ik reken met maximale waardes in de orde van ~3127^2815
kan Java/C++/PHP/VB.Net/ASP/you name it/... zoiets aan? binnen afzienbare tijd dan... of moet je dan je eigen rekenfuncties schrijven? ik heb wel via de search iemand gelezen die bezig was met RSA, maar dan met het ontbinden van getallen tot 2048 bits...
maar dit is toch ietsje minder rekenwerk, en in PGP etc, en voor zoveel encryptiemethodes wordt dit dagelijks gebruikt, dus het kan geen jaren kosten om ziets uit te rekenen, toch