Toon posts:

Abit KT7 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen maar een videokaart, muis en toetsenbord aan gesloten, maar ik krijg geen beeld. Het is me maar 1 keer gelukt om de monitor van standby te krijgen, maar toen ik um weer uitdeed bleef de monitor weer op standby staan.

Videkaart is een TNT2 M64
ik heb ut ook nog met een intel740 geprobeerd, maar dat hielp helemaal niks.

Wie kan mij helpen?

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:12
ik heb een soortgelijk probleeem denk ik. kijk is wat voor voeding je hebt.
1. 230? dat is waarschijnlijk te weinig.
2. probeer is op te starten door eerst je pc uit tezetten ff je discharge jumper verzetten, terugzetten en pc weer an.

Dit is waarschijnlijk mijn probleem en jij hebt dezelfde symptomen dus probeer 2 maar is

GR Lynx

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Een heleboel probs worden opgelost als je je bios upgrade, dat heeft bij mij een heleboel ellende verholpen.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

je moet ook eens proberen om je agp video kaart nadat je hem erin gezet hebt iets terug te trekken.

Het lijkt wel of ie soms te diep gaat ..
had ik zelf ook.

Kaart erin gezet, schroefje vast gezet en toen de kaart vanachter iets terug omhoog getrokken.
en toen bootte die wel en kreeg ik gewoon beeld.

suk6

Verwijderd

Klopt billy,

het was trouwens ook een tnt kaartje !!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 235 watt voeding, maar als ik alleen m'n tnt2 er in doe, doet ie het nog niet.

Een klasgenoot gebruikt ook maar een 235 watt voeding en hij heeft er een geforce 2 inzitten, die trekt toch wel wat meer dan een tnt2.

Dus aan de voeding kan het niet liggen.

• Tazzz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 14:50
Ander geheugen misschien? Heb je al je componenten(cpu, video, geheugen) getest bij iemand anders? Anders is het net zoals bij mij(ook een KT7) het moederboard stuk. Bleek dat het board niet helemaal ATX was qua schroefjes, dus kwam er van de kast contact met het moederboard...

Verwijderd

Probeer toch eens een andere voeding.
Niet iedere 235watt voeding is even goed.
De ene 235 watt kan veel minder amperes leveren op 5 of 12 volt dan de ander, doordat het gewoon een slechter ontwerp is.

Verwijderd

Topicstarter
Alle componenten die werken op m'n ouwe moederbord wel.

Ik zal vanavond ook eens kijken hoeveel ampere die voeding maximaal geeft, volgens mij iets van 7 ampere ofsow, maar zeker weten doe ik het niet.

Verwijderd

Heb ik ook gehad. Kwestie van ander geheugen nemen ! Ik heb het om kunnen ruilen voor A-merk geheugen en meteen beeld !

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.
Ik heb de KT7 TL bios vervangen door de UL versie en de pc deed ut weer.

Alles draait nu normaal op een 235 watt voeding
Pagina: 1