Toon posts:

[php] file cachen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een pagina die een aantal stats en tabelletjes ophaalt van een andere website. omdat deze website nogal traag is duurt het extreem lang voordat mijn pagina geladen is

ik heb net bedacht dat het wel een goed idee is om deze pagina te cachen, alleen weet ik niet hoe je dat moet aanpakken

ik heb al het script gebruikt uit deze topic [topic=257613/1/25]
maar dit werkt niet

de bedoeling is dus dat ik een php pagina heb die een aantal gegevens van een andere site haalt, de output van deze file moet worden gecached in een html file.. wie heeft er een idee hoe dit aan te pakken

btw. het gaat om een script van clanbase over played en upcoming wars

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Wat werkt er niet aan het script wat in dat topic is gegeven? Foutmeldingen? etc?

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je wilt waarschijnlijk de ge-cachtete versie maar een beperkte tijd bijhouden. Je moet dus op een of andere manier bijhouden wanneer je de ge-cachete pagina hebt 'gedownload'.

Verder is het vrij simpel, via 'fopen()' kan je gewoon de pagina opslaan op de harde schijf om deze de volgende keer van de HD op te halen ipv van het internet.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 00:36 schreef Orphix het volgende:
Je wilt waarschijnlijk de ge-cachtete versie maar een beperkte tijd bijhouden. Je moet dus op een of andere manier bijhouden wanneer je de ge-cachete pagina hebt 'gedownload'.

Verder is het vrij simpel, via 'fopen()' kan je gewoon de pagina opslaan op de harde schijf om deze de volgende keer van de HD op te halen ipv van het internet.
ja maar het is dus een script.. niet een html pagina :(

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 00:21 schreef thomaske het volgende:
Wat werkt er niet aan het script wat in dat topic is gegeven? Foutmeldingen? etc?
geen foutmeldingen, hij slaat gewoon nix op, file blijft 0 bytes, directory en permissions staan goed

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:25

Stewie!

Keen must die!

Werk je met ob_cache of iets dergelijks. Je kan dan met behulp van één enkele variabele de hele ouptut zeer simpel opslaan in een of ander bestandje. Dit kan je dan later weer door php laten bewerken of direct outputten als html

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Op zaterdag 09 maart 2002 01:17 schreef Dani-Filth het volgende:
geen foutmeldingen, hij slaat gewoon nix op, file blijft 0 bytes, directory en permissions staan goed
als je even debugt (na elke regel een echo doen), kan je zien _waar_ het fout gaat.

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 01:23 schreef DaMorpheus het volgende:
Werk je met ob_cache of iets dergelijks. Je kan dan met behulp van één enkele variabele de hele ouptut zeer simpel opslaan in een of ander bestandje. Dit kan je dan later weer door php laten bewerken of direct outputten als html
ob_cache? nee hoe werkt dat?

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en wederom post ik DEZELFDE link

http://www.php.net/manual/en/ref.outcontrol.php

Het is altijd fijn om te weten dat als je wat post dat iemand dan ook de moeite neemt om er te kijken.

ZUCHT :z

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 11:26 schreef Grum het volgende:

Het is altijd fijn om te weten dat als je wat post dat iemand dan ook de moeite neemt om er te kijken.

Trusten helpdesk man... en inderdaad LEZEN is voor zommige (like me) een vak appart :+

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 11:26 schreef Grum het volgende:

sorry maarre het werkt niet helemaal, de output die die functie levert is alleen de geparste php :( maar ik moet het ook zo hebben dat hij de javascript functie uitvoert en als html opslaat.. alleen weet ik niet of dit wel mogelijk is

dit is het script wat in de code staat en waar hij zo lang over moet laden
code:
1
<script src='http://www.clanbase.com/cbjswarpast.php?cid=5704'></script>

als ik dit dus laat cachen komt het letterlijk op deze manier in de code te staan en dan moet het alsnog geladen worden ...

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 09 maart 2002 14:37 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

sorry maarre het werkt niet helemaal, de output die die functie levert is alleen de geparste php :( maar ik moet het ook zo hebben dat hij de javascript functie uitvoert en als html opslaat.. alleen weet ik niet of dit wel mogelijk is
Natuurlijk slaat hij alleen de geparsde PHP op. Dat heb je wou je toch?

Nou ja kennelijk niet.
PHP heeft geen kennis van hoe hij moet omgaan met Javascript code. Als je dat toch wilt moet je dat hem vertellen hoe hij het moet doen.
dit is het script wat in de code staat en waar hij zo lang over moet laden
code:
1
<script src='http://www.clanbase.com/cbjswarpast.php?cid=5704'></script>

als ik dit dus laat cachen komt het letterlijk op deze manier in de code te staan en dan moet het alsnog geladen worden ...
Ermm is het dan niet handig om alleen die file te cachen? En ipv de HTML te cachen de JS te cachen? Of zeg ik nu weer wat doms? :? :?
Zal vast wel....

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 14:44 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Natuurlijk slaat hij alleen de geparsde PHP op. Dat heb je wou je toch?

Nou ja kennelijk niet.
PHP heeft geen kennis van hoe hij moet omgaan met Javascript code. Als je dat toch wilt moet je dat hem vertellen hoe hij het moet doen.
[..]

Ermm is het dan niet handig om alleen die file te cachen? En ipv de HTML te cachen de JS te cachen? Of zeg ik nu weer wat doms? :? :?
Zal vast wel....
idd, ik moet dus de HTML cachen die die javascript genereerd .. de vraag is alleen of dat kan..

maar iexplore krijgt wel die html te zien dus het zou te onderscheppen moeten zijn

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 09 maart 2002 14:50 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

idd, ik moet dus de HTML cachen die die javascript genereerd .. de vraag is alleen of dat kan..

maar iexplore krijgt wel die html te zien dus het zou te onderscheppen moeten zijn
Denk het niet.... IE genereert de HTML uit de JS. IE weet namelijk wel hoe hij met JS moet omgaan.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Je moet gewoon zorgen dat je deze file cached:
http://www.clanbase.com/cbjswarpast.php?cid=5704

en dan dit in je code zetten
code:
1
<script src='degecachdepagina.js'></script>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 14:52 schreef thomaske het volgende:
Je moet gewoon zorgen dat je deze file cached:
http://www.clanbase.com/cbjswarpast.php?cid=5704

en dan dit in je code zetten
code:
1
<script src='degecachdepagina.js'></script>
klopt! het werkt 8-)

zo is ie nu
PHP:
1
<?$file_name = "http://www.clanbase.com/cbjswarpast.php?cid=5704"; $file_pointer = fopen($file_name, "r"); $file_read = fread($file_pointer, 999999); // Reading the file contents, through the pointer fclose($file_pointer); $file_name = "test.js"; $file_pointer = fopen($file_name, "w"); fwrite($file_pointer, $file_read); // Writing to the file, after truncating it fclose($file_pointer); print "data written to file successfuly"; ?>

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:13
Het nivo van die PHP topics ook altijd... :'(

(En dat terwijl het mijns inziens toch niet onmogelijk moet zijn om met PHP problemen op nivo tegen te komen!)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 16:11 schreef Soultaker het volgende:

(En dat terwijl het mijns inziens toch niet onmogelijk moet zijn om met PHP problemen op nivo tegen te komen!)
wtf noem je dit laag niveau?

• thomaske

thomaske

» » » » » »

Op zaterdag 09 maart 2002 16:18 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

Het niveau van de topics is voor iedereen natuurlijk anders.. De drempel daarentegen om een topic te open ligt wel veel te laag! Er wordt zonder echt zelf naar het probleem te hebben gekeken, de code goed te hebben 'gedebugged', al heel snel een topic geopend!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op zaterdag 09 maart 2002 16:11 schreef Soultaker het volgende:

Over het niveau van topics in P&W kun je [url="http:// <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/411717/""]http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/411717/"[/url] target="_blank">hier</a> of via SU/ICQ naar (lite)mod klagen, liever niet in de topics zelf.
Op zaterdag 09 maart 2002 16:18 schreef Dani-Filth het volgende:

[..]

WADR ja.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Soultaker
Op zaterdag 09 maart 2002 16:29 schreef thomaske het volgende:
Het niveau van de topics is voor iedereen natuurlijk anders.. De drempel daarentegen om een topic te open ligt wel veel te laag! Er wordt zonder echt zelf naar het probleem te hebben gekeken, de code goed te hebben 'gedebugged', al heel snel een topic geopend!
Helemaal mee eens. Belachelijk gewoon, dat een probleem is opgelost door code te maken die een bestand kan kopiëren. (En dat die code dan ook nog wordt geplaatst als zijnde zinvol en behulpzaam voor anderen die dit probleem zouden kunnen hebben!)
En Janoz: sorry, ook jij hebt gelijk. 't Was een impulsieve reactie op een zinloze thread, die eigenlijk alleen reacties opleverde waaruit bleek dat de topicstarter zijn eigen probleem nog niet had geanalyseerd alvorens een thread te openen.

edit:
het is Janoz :{
:+

• Soultaker
Op zaterdag 09 maart 2002 17:40 schreef Soultaker het volgende:
edit:
Ben je beledigd? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 17:40 schreef Soultaker het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Belachelijk gewoon, dat een probleem is opgelost door code te maken die een bestand kan kopiëren. (En dat die code dan ook nog wordt geplaatst als zijnde zinvol en behulpzaam voor anderen die dit probleem zouden kunnen hebben!)
En Janoz: sorry, ook jij hebt gelijk. 't Was een impulsieve reactie op een zinloze thread, die eigenlijk alleen reacties opleverde waaruit bleek dat de topicstarter zijn eigen probleem nog niet had geanalyseerd alvorens een thread te openen.

edit:
:+
iedereen zit altijd wel te blaten dat het niveau te laag is maar het heeft bij dit topic bijvoorbeeld wel 10 replies gekost voordat iemand met een oplossing kwam..

verder heb ik wel zelf de code gemaakt en tutorials gelezen etc dus je kan niet zeggen dat ik er nix voor heb gedaan

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

psssssssst die link van Janoz had een bedoeling.....

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Soultaker
Op zaterdag 09 maart 2002 18:07 schreef Dani-Filth het volgende:
iedereen zit altijd wel te blaten dat het niveau te laag is maar het heeft bij dit topic bijvoorbeeld wel 10 replies gekost voordat iemand met een oplossing kwam..
En dat kwam omdat je niet in staat was uit te leggen wat je nou precies wilde! Dat merk ik steeds bij problemen die zulke eenvoudige oplossingen hebben: de topicstarters nemen niet de moeite hun probleem te analyseren en dusdanig te formuleren dat het duidelijk is wat de bedoeling is. Dan heb ik het bijvoorbeeld over specifieke foutmeldingen, wat je al geprobeerd hebt, wat je aan debug informatie hebt, enzovoorts.

Als ik er kritisch naar kijk geef je geen echte foute informatie, maar het lijkt alsof je bedoelt dat je PHP pagina een externe pagina moet ophalen. Eigenlijk gebeurt dit in de browser. Pas toen je dit duidelijk maakte door een stukje HTML-code te plaatsen, waarin duidelijk werd dat het inderdaad om een client-side include gaat, kon iemand suggereren dat je dat externe bestand moest cachen. Persoonlijk zou ik hiervoor trouwens helemaal geen PHP gebruikt hebben, maar gewoon het commando "fetch url" gescheduled hebben met cron, zodat je een lokale kopie van het script kon bijhouden.

De moraal van het verhaal: als je om hulp vraagt, probeer je dan te verplaatsen in de lezers van je bericht. Wij kunnen niet ruiken wat jij wil doen en al gedaan hebt! Alles wat van belang zou kunnen zijn, moet jij dus vertellen. Door zelf eerst kritisch naar je probleem te kijken, kun je zelf beoordelen wat daaronder valt.
Pagina: 1