I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
Verwijderd
Je bent te onduidelijk, wat is nu precies je vraag?
Indien het over de breedte van tabellen gaat, raad ik je aan de breedte van de linker en rechter-kolom in pixels vast te zetten en het midden een variabele percentage te geveb.
Indien het over de breedte van tabellen gaat, raad ik je aan de breedte van de linker en rechter-kolom in pixels vast te zetten en het midden een variabele percentage te geveb.
Wat ook helpt is een goed boek over HTML zodat je via DW eens even de vaagheden in de code kan controleren en aanpassen met dat split screen. Maar zonder een duidelijk probleem geen duidelijke oplossing
onduidelijk.. ja ik had dit ook moeten posten voor mijn 4 biertjesOp zaterdag 09 maart 2002 00:20 schreef Mvanturnhout het volgende:
Je bent te onduidelijk, wat is nu precies je vraag?
zo'n layout als bijvoorbeeld minddigger.tk (ik dacht eerst dat dit gegenereerd werd door een programma)
Maar das dus niet waar..
Vaak als ik die tabellen positioneer (met procenten en/of pixels) dan verspringt het zodra ik tekst in ga voeren..
Dit ziet er meteen niet meer recht uit en dat is dus niet de bedoeling, er is vast een of ander trucktje voor om zoiets te maken..
I'm not in denial, im just selective in the reality I choose to believe. (Calvin & Hobbes)
ehm, zo?:
en in die cellen zet je eventueel weer tabellen waar je de layout per kolom mee maakt.
Veel moeilijker hoef je het niet te maken, maar goed, dat zal Dreamweaver dus wél doen
code:
1
2
3
4
5
6
7
| <table width="100%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" align="left">
<tr>
<td width="120">blaat</td>
<td>mekker</td>
<td width="120">bladiebla</td>
</tr>
</table> |
en in die cellen zet je eventueel weer tabellen waar je de layout per kolom mee maakt.
Veel moeilijker hoef je het niet te maken, maar goed, dat zal Dreamweaver dus wél doen
Ik denk ook dat dat het is.. dat dreamweaver er te veel crap in gooit..Op zaterdag 09 maart 2002 00:29 schreef Hangloozz het volgende:
ehm, zo?:
code:
1 2 3 4 5 6 7<table width="100%" border="1" cellspacing="0" cellpadding="0" align="left"> <tr> <td width="120">blaat</td> <td>mekker</td> <td width="120">bladiebla</td> </tr> </table>
word het door de "Echte" webdesigners in een code georienteerd programma gemaakt (dus geen WYSIWYG)>?
Bedankt alvast!
valt ansich nog wel mee; wees blij dat je niet met Frontpage begonnen benOp zaterdag 09 maart 2002 00:31 schreef Loque het volgende:
Ik denk ook dat dat het is.. dat dreamweaver er te veel crap in gooit..
uh, ja ik tiep al m'n code zelf, tot op zekere hoogte, in Homesite (tegenwoordig ook van Macromedia) mar die heeft als hulp tag-insight waarmee je alle mogelijke properties van bijv. TABLE kan zien en alleen maar de juiste waardes in hoeft te kloppen.Op zaterdag 09 maart 2002 00:31 schreef Loque het volgende:
word het door de "Echte" webdesigners in een code georienteerd programma gemaakt (dus geen WYSIWYG)>?
Eigenlijk net als bij DW, alleen veel schoner en je ziet niet wat je nou eigenlijk maakt.. dat doe ik weer in de browser(s)
ben al tijden aan het webdesignen.. alleen nu echt serieus met layers, css en tabbellen enzo..Op zaterdag 09 maart 2002 00:36 schreef Hangloozz het volgende:
[..]
valt ansich nog wel mee; wees blij dat je niet met Frontpage begonnen ben
[..]
uh, ja ik tiep al m'n code zelf, tot op zekere hoogte, in Homesite (tegenwoordig ook van Macromedia) mar die heeft als hulp tag-insight waarmee je alle mogelijke properties van bijv. TABLE kan zien en alleen maar de juiste waardes in hoeft te kloppen.
Eigenlijk net als bij DW, alleen veel schoner en je ziet niet wat je nou eigenlijk maakt.. dat doe ik weer in de browser(s)
(gebruikte eerst ook MS FP) .. schaam schaam..
DW gebruik ik zeker.. en het is een goed programma.. tot op een zekere hoogte.. het is voor een beginsel perfect... maar inderdaad.. het heeft enorm veel met html te maken.
In dreamweaver lukt je dat niet..
Wat ik doe is altijd een simpele basistabellen maken in dreamweaver, en daarna ga ik het html aanpassen. Als je serieus bezig wilt zijn, zul je echt wat html moeten beheersen.. niet de taal, maar de manier waarop je dingen oplost.. en geloof me... zelfs de beste zoeken dingen op.. (wat dacht je van topadvocaten, die moeten ook ng weleens het rechtboek erbij pakken, bij wijze van spreken)
suc6 ermee
In dreamweaver lukt je dat niet..
Wat ik doe is altijd een simpele basistabellen maken in dreamweaver, en daarna ga ik het html aanpassen. Als je serieus bezig wilt zijn, zul je echt wat html moeten beheersen.. niet de taal, maar de manier waarop je dingen oplost.. en geloof me... zelfs de beste zoeken dingen op.. (wat dacht je van topadvocaten, die moeten ook ng weleens het rechtboek erbij pakken, bij wijze van spreken)
suc6 ermee
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
De beste leermeester blijft nog altijd view-source. Als jij zoiets wilt hebben zoals die site, kijk je gewoon hoe zij het gedaan hebben.
Bedankt allemaal voor het goeie advies..
Pagina: 1