Toon posts:

adsl error 651

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het tweaken van m'n kpn adsl-pakket werkt m'n internetverbinding. Alleen na het instellen van de router (dus al dat apply save all gebeuren) blijf ik met een error 651 zitten en werkt m'n verbinding dus niet meer. Ik kom hier nergens op internet een oplossing voor tegen. Iemand?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is wel ergens op internet te vinden:
http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/basic/windows9598/problemen.html#5
5. U krijgt geen verbinding met het ADSL netwerk, error 651
- Haal pc1 achter 10.0.0.138 weg.
het leven is soms zo simpel

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
eh. sorry, kan niet meer vinden waar ik dat moet veranderen. Want heb het ingevoerd in de wizard.. En volgens mij ook bij 10.0.0.138 moet het daar ook veranderd?

• blackd
  • Niet online
Bij het ip adres van de VPN server, dus bij je inbelverbinding..

Verwijderd

Topicstarter
yep. geprobeerd, maar blijft dezelfde error geven.. wordt er erg moe van. Het vreemde is dat hij dus wel werkt als ik m'n modem/router reset.. Dus daar zit ergens de fout in. Maar weet zeker dat ik alles precies volgens de uitleg over tweaken gedaan heb.

• blackd
  • Niet online
Als je die tweak uitvoert, hoef je dus geen VPN verbinding meer op te starten. Bovenstaande post van mij was dus fout, je moet dit in de instellingen van je modem wijzigen (http://10.0.0.138) en daar pc1 weghalen. Je modem belt dan zelf in en je moet in je netwerkinstellingen als gateway 10.0.0.138 instellen.

Verwijderd

Topicstarter
betekent dit dat ik bij m'n verbinding in plaats van PPTP VPN hem weer op automatic moet zetten?
Had bij 10.0.0.138 in de phonebook pc1 al verwijderd. Dat stond ook in de handleiding van de tweak.
Hij geeft trouwens bij 10.0.0.138 steeds de melding "warning no password specified"..
:) Veel dank voor de hulp trouwens.

• blackd
  • Niet online
Op zaterdag 09 maart 2002 00:29 schreef Campo_Blanco het volgende:
betekent dit dat ik bij m'n verbinding in plaats van PPTP VPN hem weer op automatic moet zetten?
Wat bedoel je hiermee? Waar is dit precies?
Had bij 10.0.0.138 in de phonebook pc1 al verwijderd. Dat stond ook in de handleiding van de tweak.
:)
Oke dat zal dan wel goed zijn.

Heb je in je netwerkinstellingen het volgende ingesteld:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vs_waart/alcatel/config.jpg
Veel dank voor de hulp trouwens.
welcome ;)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, heb ik er staan. Maar hoe moet ik die VPN uitzetten?(weet namelijk eigenlijk niet precies wat dat is of inhoudt).

Oh sorry. dat wat ik bedoelde van VPN dat zit bij
verbinding-properties-networking

• blackd
  • Niet online
Je hoeft nu geen inbelverbinding meer te maken, dat bedoelde ik. Je moet je netwerk zo instellen zoals op dat plaatje hierboven, en dan kan je gewoon via je router internetten. Je hoeft dus niet meer met VPN te klooien op je computer, maar wel je modem instellen (op http://10.0.0.138) om in te bellen op je provider, en dat staat uitgebreid op de tweak-pagina neem ik aan.

Edit: VPN betekent Virtual Private Networking. Het is een soort tunneltje naar de provider toe, waardoor jij een soort inbelverbinding (net als een analoge-modemverbinding) maakt met je provider. Deze heb je dus (op je computer) niet meer nodig, omdat de ADSL Speed Touch het nu voor je doet.

Verwijderd

Topicstarter
klopt. Staat zeker uitgebreid beschreven. maar heb echt tot in elk detail alles gevolgd. wel moet ik steeds als ik internet op wil nog steeds elke keer inbellen (?).

• blackd
  • Niet online
Nee dat hoeft dus niet, dat doet het modem voor je (als je hem goed hebt ingesteld bij het tweaken). Dat inbellen doet ie a.d.h.v. het telefoonboek. Kijk anders voor de zekerheid even deze instellingen na. Je 'Send' en 'Recv' lampjes moeten dan gaan knipperen.

Als bovenstaande helemaal goed is, moet je de netwerkinstellingen van je computer zodanig instellen dat je als gateway 10.0.0.138 enz instelt, wat dus ook in dat plaatje staat wat hierboven gepost is.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het nagekeken. connectie staat op 'always on' en instellingen zijn correct volgens handleiding, ook staat het dat de verbinding 'up' is, dus het lijkt alsof hij wel een verbinding heeft. Het vreemde is dat wanneer ik internet explorer opstart, hij vraagt of hij verbinding moet maken. Moet ik daar ergens wat veranderen? Kan het niet vinden als het zo is.

• blackd
  • Niet online
Dan moet je even naar Tools -> Internet Options -> Connections en dan 'Never dial a connection' aanvinken. Dan zou je via je LAN moeten kunnen surfen. Je hoeft immers geen verbinding te maken, want die is er al ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet geloven! Dat ik uren op zoiets heb zitten ploeteren en dan blijkt het zoiets te zijn! Mijn dank is zeer groot. Inderdaad na het 'never dial a connection' loopt het perfect. hahaha. Nou, toch weer wat geleerd. Nogmaals dank en tot ziens hier.

• blackd
  • Niet online
Graag gedaan :)

Pagina: 1