NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
De eerste voodoo kaart van Diamond, die ik wel in mijn huidige computer wil proppen in samenwerking met GF3Ti200.
2 moederborden met bijbehorende processoren en geheugen.
Met deze 2 zit ik nog denken wat ik er nog mee wil doen of als 2de pc of als wat anders.
'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'
Dus heb ik hem mijn kast open gedaan en voor 12 gulden een perfect mooi internet/huiswerk pctje voor haar gebouwd.
(pentium 133, 64 mb geheugen, 2 gig seagate, cheap soundkaartje enz.)
Aan het netwerk gehangen (voor internet delen) en ik heb NOOIT meer last van haar
Mijn SoundBlaster 16 ISA! Is de enige geluidskaart die ik ooit in mijn bezit heb gehad (nog steeds in dienst).Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef Robbel het volgende:
Van welke "ouwe rommel" kunnen jullie nou geen afstand doen?
't Geluid wat er uit komt is absoluut voor mij genoeg.
Verder heb ik nog een ADI Provista 14 (14 inch) maar die heb ik puur wegens geldgebrek wat dus ook voor mijn Celeron 300aMHz MMX met ABIT BH6 mobo geldt.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
monitor was trouwens een Iiyama 8617T
oh ja en natuurlijk de fans in mijn computer,.. komen allemaal uit oude 286/386/486 voedingen...
Verwijderd
Een grijze stoffen muismat (dateert van 31 december 1989
De 12" IBM monitor van bij een PS/2 (erg handig bij reparatie enzo dat je niet met een 17" er moet zeulen)
En m'n Speccy natuurlijk...
Maar goed, dit typ ik dus op een Logitech Cordless Desktop Optical, dus ik ga wel een beetje met de tijd mee.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
hubba hubba hubbaOp zaterdag 09 maart 2002 11:25 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
[..]
Mijn SoundBlaster 16 ISA! Is de enige geluidskaart die ik ooit in mijn bezit heb gehad (nog steeds in dienst).
't Geluid wat er uit komt is absoluut voor mij genoeg.
ruilen tegen mijn SB PCI-128
heb eik geen ruimte meer voor PCI kaart
maar ik _MOET_ geluidskaart hebben...
en mijn SB ISA 16bit heb ik gesloopt door wat jumpertjes eruit te halen en weet niet meer waar ze terug moeten
Nee bedankt, vind 16 een mooier getalOp zaterdag 09 maart 2002 14:47 schreef DJ-Jumbo het volgende:
[..]
hubba hubba hubba
ruilen tegen mijn SB PCI-128
heb eik geen ruimte meer voor PCI kaart
maar ik _MOET_ geluidskaart hebben...
en mijn SB ISA 16bit heb ik gesloopt door wat jumpertjes eruit te halen en weet niet meer waar ze terug moeten
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verwijderd
kan bestOp zaterdag 09 maart 2002 14:52 schreef rtgo het volgende:
De jumpersettings vind je vast nog wel op internet. ISA geluidskaartjes kan je Nijmegen met tientallen tegelijk kopen in de kringloop winkel.
maar mijn 2e naam is lui!
Kraft KC3 = joypad/stick/gamepad
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
Oud is bij 386 of zo
Tja verder inderdaad nog heel veel zooi liggen... 3 pci vga kaarten, 3 agp kaartjes, floppydrives (incl 360Kb 5,25!) Moederbordje met 166MMX maar komt uit een ibm kast en past dus niet in een van mijn kasten. 1 serverkast (AT) en nog minitowertje plus hele platte 486 in kast (misschien ooit Linux routertje) Zootje 10 Mbit 3Com netwerkkaarten, kabels, harddisks (80MB Seagate *grin*) en noem het allemaal maar op :-)
Welke pc's draaien zie je in mijn Sig.
I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...
Verwijderd
Matrox Mystique 220 4MB VGA-kaart (dat ding roels onder windows en Office)
486-mainboard (simm, ISA en geen PCI) Weet niet of t nog werkt
SB Vibra 16 ('wereld' kaart voor DOS-spelletjes!)
Een floppy drive uit een 386 (wel 3,5") werkt nu in me server(tje)
En dan nog allerlei kabeltjes (IDE, Molex, ect) voor het aan elkaar knopen van allerlei hardware! Jaja, en je moeder altijd zeiken: Wat moet je met die zooi? Gooi het toch weg!
Haha!
Maar liefst 150 keiharde, vlammende megahertzen!
Ook zit er nu 72Meg Ram in, en een 10Gig HD!
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
Als ik nog eens veel tijd heb, laat ik alles weer eens draaien.
Grtx,
FunFactory
Je kan hier beter niets zetten....
Verwijderd
daar kan ik écht geen afstand van doen
Nou ik kan geen afstand nemen van mijn 3dfx voodoo banshee ik gebruik hem al 3 jaar in mijn workstation(s) (eerst in een celly 333 met 192 Mb geheugen en nu in mijn AMD athlon 1200 met 512 mb geheugen) en scoort nog perfect met spellen en ik ben nog niet van plan dit kaartje weg te doen. (by the way voor my is het geen rommel)Van welke "ouwe rommel" kunnen jullie nou geen afstand doen?
Verwijderd
ik heb op zolder nog een Commodore PET2001
Overigens Dion_B, ik zit nog steeds te typen op een jaren 80 IBM (US) klicker toetsenbord. Wel zo makkelijk, dan hoor EN voel je tenminste dat je de toets goed hebt ingedrukt ..
(En je kunt een inbreker z'n hersenpan er mee inslaan
Oudste hardware nog in gebruik ? Ik denk een Sony versterkertje dat ooit voor een vietkanaals audio systeem was bedoeld(SQ decoder.amplifier). Dat stuurt mijn audio speakers van de PC aan...
Dus met Matrix printer, Windows 3.1, een 1xCDrom.
Gaat nooit meer weg!
En kringloopwinkels!! Amiga's, 286's/386's/sony je kan het zo gek niet bedenken!
Vond in kringloopwinkel in Groningen een Sinclair ZX-80 (Ja,ja, en ZX-80!!) doet het ook nog!
Verder thuis natuurlijk meegedaan met de Ghz race, maar nostalgie blijft leuk!
Bart Banaan
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
Verwijderd
7 jaar oud, op 5mm na fullsize, ISA...
Je kan er zelfs nog extra geheugen op prikken (30 pins
Aanschafprijs: 469,- gulden
Verwijderd
Hij heeft het nog nooit zo goed gedaan als onder Windows XP
Doet het nog perfect
Ik gebruik hem af en toe nog voor spelletjes
Zodra ik een nieuwe woning heb ga ik de muren volhangen ermee, maar dan als werkende kunst, gekoppeld aan een netwerkje, dus op afstand bestuurbaar.
Dus een opengebroken computer aan de wand met verderop een opengebroken monitor dat braaf supertraag willekeurige artistieke teksten laat zien. Allemaal gemonteerd (half verzonken) op/aan/in een plaat hout aan de muur. Lijkt mij prachtig!
Zowiezo heb ik nog antieke dingen, zoals bijvoorbeeld een heuse 5MB harddisk (double bay-size). Die ga ik nog eens kunstzinnig openmaken en dan in hars gieten en ook aan de muren hangen... Mijn persoonlijk museumpie.
En het leuke: al die spulln kan je voor een prikkie (paar euro) kopen op computerbeurzen.
Hmm... ik raak offtopic.
Glimlach! Je bent op internet!
En natuurlijk niet te vergeten; 2 complete c64s (alleen die worden niet meer zoveel gebruikt
This footer is intentionally left blank
* SoundBlaster AWE64 Gold
* Matrox Milennium-II 4MB WRAM
* 2 x 386SX mobo + cpu + RAM
En dat gebruik je ook nog? Alles nog, behalve de laatste zooi
My software never has bugs, it just develops random features...
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 19:45
en een 486 dx 50
die 66 mhz werkt nog (ik heb niet genoeg troep om die 2e ook te draaie)
en die gaat mooi op mijn lan als chatserver draaie
Verwijderd
noem je dat oud ?Op vrijdag 08 maart 2002 23:32 schreef Robbel het volgende:
Ik heb de eerste Soundblaster Live! Player in 1 van mijn PC's zitten. Ik heb m ooit gekocht voor 159 GULDEN.
Ik heb zo'n verneukte onboard soundcard op mijn MSi board. Daar heb ik een maand naar geluisterd. Na de verhuizing heb ik mijn ouwe PC meegenomen en vanavond even mijn ouwe SB Live! (Hoe heette de eerste ook alweer?) ingebouwd.
Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad aan verjaarde (maar goeie) hardware. Bier en muziek!!!!![]()
![]()
![]()
Wat een HEERLIJK geluid!!!
Van welke "ouwe rommel" kunnen jullie nou geen afstand doen?
Ik heb hier nog een 2 speed cdrom aan een adaptec ISA SCSI kaart in mn server hangen
Alleen: DE GROETJES
Tis jammer dat die mystigue te traag wordt onder xp :<Op zaterdag 09 maart 2002 16:43 schreef The_BoKKoMasteR het volgende:
Jaja, ik heb ook nog wat stomme ouwe zooi liggen!
....Matrox Mystique 220 4MB VGA-kaart (dat ding roels onder windows en Office)....
Heb hem laatst ff naast me geforce gehouden ,jezus wat een verschil in 2d roeleert die mystique echt

En natuurlijk m'n Etherlink III's. Geweldige kaartjes voor 10 mbit.
Verwijderd
btw mijn eigen pc is ook niet 1 van de nieuwste meer (zie sig)
Ik heb hier ook nog een ISA geluidkaart van Creative (geloof ik) liggen. Ik wil wel ruilen.
Waar woon je?
Iemand nog een 386 ? Heb hier een stapel staan die van een opgedoekt PTT kantoor komen
Ennuh gcb, kickuh apparaatjuh.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
M'n oude hardware die ik nog gebruik :
- HP LaserJet 4L (mega-fijn!)
- Pentium II mobo met cpu (233mHz) (Servertje)
- 286 mobo (voor als ik jumpers kwijt ben geraakt
Had een oude 386 laptop alleen beeldscherm is kapot
En nog paar 386's liggen en natuurlijk paar videokaarten, netwerkkaarten enz. En binnenkort krijg ik weer een oude kast erbij van iemand op het werk.
Alleen me moeder wordt er gek van en ik wil een grotere kamer kan maar 2 pc's staan
I'm proudly present you: www.bertverbeek.nl
Wie dit leest is ......
specs.
En keeper van s.v. de Glind 2
Ik heb ook zo'n portable Compaq gehad, maar die vloog 1,5 jaar geleden in de fik bij het testen, nadat 'ie weer eens van zolder was gehaald.
Echt in de fik, moet er nog ergens een foto van hebben! Dacht toen al dat die foto nog is van pas komt!
PS. Die Compaq 486-DX2 50mhz op het werk staat al 4 jaar (!!!) onafgebroken aan, omdat niemand bij de aan/uit knop kan, die zit ergens achterop. En niemand durft de stekker er uit te trekken, want of 'ie daarna weer tot leven komt.......
Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 21:33
He, niet zo over een systeem pratenOp zaterdag 09 maart 2002 16:44 schreef Fryotech-XP het volgende:
Een overgeclockte 486DX4 van 7 jaar oud doet bij mij nog dienst als fileserver.![]()
Maar liefst 150 keiharde, vlammende megahertzen!
Ook zit er nu 72Meg Ram in, en een 10Gig HD!
Verwijderd
zie specs in m'n sig.
k kan er geen afscheid van nemen..
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Oja onze Star LC24-10 matrix printer is ook nog steeds actief hehe
Oja mijn diehard Teles KPN ISDN kaartje, zit nog steeds in mijn server voor noodgevallen (als mijn ADSL zou uitvallen
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
En een oude 486 laptop waar ik nog steeds geen afstand van kan doen... (vooral voor Civilisation 1 en stunts niet, en keen enzo. och, die goeie ouwe tijd)
(en een kroonsteentje uit 1980 ofzo
Meh!
Splitter kabel uit turbo XT
SB16 voor carnavalsdoeleinden (sterke voorversterker)
Ouwe trust monitor 14" uit 1991. Onderhand heel wazig geworden.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Heb ik inderdaad ook 2 maanden geleden weggedaan. Nog voor door de regen gefietst om die kaart te halen. Was een prima kaart voor die tijd.Op zondag 10 maart 2002 17:02 schreef gveerman het volgende:
Ik heb nog een 133er met en diamond stealth s220 een van de eerste perfecte 3d kaarten
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
groot gelijk ik heb een p166 met 64 mb een 2mb s3 video plankje en een 12 mb voodoo 2 kaart een pca 761aw philips sound card {isa} en een realtec netwerkkaart een dat alles zit in een echte philips kast miditower 9~Op zondag 10 maart 2002 08:27 schreef slamm het volgende:
mijn eerste PC die toch niet zóóóó langzaam is, een PII266/64mb/6,4 gig/riva128 4mb/voodoo2 12 mb
daar kan ik écht geen afstand van doen
Single speed van philips !!
gebruik hem nu nog altijd als Audio-cd-speler.
Ik hou hem rustig bij, ooit wordt ie wat waard
Contesteruuu Benderuuuu
386 meestal wel, veel 486 borden, vooral de latere (zeg maar vanaf 33MHz) zijn instelbaar kwa FSB en multiplier.Op zondag 10 maart 2002 20:16 schreef sarcast het volgende:
hoe clock jij een 486 over ? dacht dat die dingen met crystallen werkte..
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
* bart1234 zit hier nog vast aan isdn bij gebrek aan alternatieven als ADSL/kabel
Operating system: BASIC (weet niet welke versie)
zal een keer opzoeken wat de specs zijn. Is in ieder geval een commodore, met een externe cassettebandjes speler voor data-storage.
Echt heel leuk speelgoed
Ik ben ook heel gehecht aan mijn soundblaster 64, maar binnenkort toch een keer 5.1 als ik DVD spelertje koop...
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
He who controls the Spice, controls the Universe.
Ja, die oude spellen doen het hem! Maar die 80086 is zelfs voor mijn tijd. Ik ben ooit begonnen op een 286-er met als eerste spel: Prince of Persia van een DD-tje.Op zondag 10 maart 2002 23:09 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik kan geen afstand doen van mijn oude XT 80086. Zit geen hardeschijf in en aleen maar een dd floppy drive. Maar toch ik krijg een apart gevoel erbij als ik die oude spellen weer speel.
Laserjet 2
Laserjet 3D
AT & T 486 (DHCP linux server)
Pentium 90 (Linux router = Freesco)
Pentium 233 (Linux website)
Deskjet 1600
Pentium 2 233 (2e gamepc)
Dit is wat er draait.
Heb nog liggen:
ISA videokaarten
Compaq server proliant 500
Bernouli drives
386
ISA geluidkaarten
Philips 4 speed cdrom met interface kaartje (CLM 206 ?)
rijtje 400 MB hdd's
Adpatec 2940
En nog veel meer wat ik me nu niet kan herinneren....
1). 486 DX 50mhz
2). Hele meut ouwe kaarten
3). Diamond Monster 3D II
4). last but not least, iets waar ik nog steeds met plezier naar luister... een Creative Labs Soundblaster Pro 2 (12 bits)
Ouwe harddisks die het toch niet meer doen en stapeltjes ouwe mobo's.. die ongetwijfelt ook niks meer doen
Werkende ouwe shit:
Atari 800XL
Philips 8086@8MHz (640kb RAM, cga-kaartje)
Sirex 8086@10MHz (640kb RAM, OAK vga-kaartje, vroeger met Hercules op amber schermpie
386SX16 die nog draait (2mb RAM, OAK vgakaartje 512kb, 40mb schijfje)
P75@100 werkt ook nog(16mb, Trident onboard, 600mb schijfje)
Allemaal met monitoren enzo.
Ouwe spullen moet je nooit weg doen
Mijn hele kast ligt vol met oude meuk. Ik weet niet wat ik er mee moet, maar het gaat echt niet zo snel weg hoor.
Het meeste komt toch wel eens van pas...
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
(alleen het eject-knopje van de floppy werkt steeds minder goed, aan het begin schoot mijn flop eruit, nu gaat het nog maar met moeite).
En een 2 speed CD-rom drive, die ik nog gebruik om muziek cd's mee af te spelen
(eigenlijk meer uit nostalgie dan uit nut)
Automatiseren kan je leren!
-Een 5,25 (ofzo iets) Floppy geval
-Een 486 50
-Een hoop simmetjes
Da was het wel, het is overignes niet allemaal van mij maar van mijn vader.
Life's not a Krentenbol
Verwijderd
Dit is de eerste graphische chipset van nvidea de nv1.
Deze kaart is gewoon supercool en loopt nog fijn in men linux servertje...
Ik heb ook al eens nagelezen dat deze kaart al een speciale manier van rederen heeft. Maar hebben ze later weer afgeschaft.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
HP LaserJet 4l
Dual p-166/ 64 mb/ 6,4 GB/ trident 2mb
IBM ps/2 model 20 286 12 mhz/ 1 mb/ 20mb/ onboard 512kb video (goed voor 640* 480 256 kleuren)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Woooot!! een CBM 4016 op 1 Mhz!!!!Op zondag 10 maart 2002 22:31 schreef dawuss het volgende:
Ik rotzooi nog steeds wel eens aan met oude hardware. Heb een HELE oude computer bij mijn oma staan, dat ding heeft groen zwart beeldscherm, 32 kb geheugen, geen harddisk, toetsenbord, monitor en alles in één.
Operating system: BASIC (weet niet welke versie)
zal een keer opzoeken wat de specs zijn. Is in ieder geval een commodore, met een externe cassettebandjes speler voor data-storage.
Echt heel leuk speelgoed
Ik ben ook heel gehecht aan mijn soundblaster 64, maar binnenkort toch een keer 5.1 als ik DVD spelertje koop...
Verwijderd
Ik heb hier nog een werkende floppy-drive uit een 386 ...Op vrijdag 08 maart 2002 23:59 schreef DJSmiley het volgende:
Oude meuk die ik nog gebruik:
Floppydrive (ooit bij mn P1-200 gekocht, waarvoor ie nu nog in kast zit, geen idee, maar hij werkt nog
Trident 1Mb ISA videokaart.. Na jaren in de kast te liggen, nu weer in dienst als kaartje voor mn server, wegens gebrek aan PCI sloten in dat ding (SCSI, 2xLAN en UDMA) en dan zijn ze vol...
HP Laserjet 5MP.. Die dingen zijn niet verrot te krijgen.
Verder... niet in gebruik, wel een voorkeur voor:
Antieke modems, 56k ISA, lekker op Com4, nooit gezeik met proggies/bankieren enz.
Geluidskaarten ISA... (sommige). Leuk voor oudere bakken, altijd ook onder DOS werken.
Alleen tja, die kaartjes worden soms lastig, probeer maar eens 48Khz eruit te krijgen (sommige divx, dvd enz) -> Forget it, kreng komt niet hoger dan 44.. Maar goed, buiten dat, not bad.
Alleen moet je nog wel een pc hebben met ISA..
Maarruh, waarom dit topic in AV?? ik vind 't meer iets voor HA, of beter SG/HK
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Verwijderd
Hoezo antiek...Op maandag 11 maart 2002 20:27 schreef Kirpeknots het volgende:
[..]
Woooot!! een CBM 4016 op 1 Mhz!!!!
[afbeelding]
Een oude 14" target monitor, loopt wel op 12024x768@85Hz
een P100 IBM voor test/rommel doeleinden
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Draait btw W95.
Ik heb verder een prachtige AWE64 ISA kaart. Eh nog wel een Trio64+ met 1mb RAM.. nouja dat is 't wel zo'n beetje.
[edit]
Oh nee dat was het niet zo'n beetje, in de category oude kapotte HD's heb ik er nog 1 van 50 meg en er zijn nog 2 schijven die wel werken, van 87mb en 105 (ofzo)...
Saved by the buoyancy of citrus
Die dingen roeleren! Wij haden er vroeger ook eenOp maandag 11 maart 2002 15:17 schreef Fritesbakker het volgende:
-Een Star LC-10 maxtrix printer
Intel P1 200 MET MMX
en een gaar m03derbord met 32 mb ram en 2 scsi disks en een 10 speed CDROM
en mn oude vertrouwde (ISA) Aztech MM PRo 16 IIS is echt een top ding.
Heb op school nog een hoop ouwe meuk liggen van ISA videokaarten tot GeForce1 DDR's
Over die videokaart... ik heb nog een aantal PCI dingen liggen met 4 (!) Mb'sOp maandag 11 maart 2002 22:03 schreef Cyphax het volgende:
Oh een complete door mezelf gerenoveerde 386. SB16 (monsterlijk grote kaart, doet niet onder voor een Voodoo2 kaart), 512kb videokaart (heeft iemand een 1mb videokaart waar ie vanaf wil??), cdrom speler (dankzij de SB16, anders kon er geen 2e drive in!), tja 't hele ding is compleet eigenlijk (hij zit ook aan m'n netwerk). Jammer dat er niet een HD'tje meer bij kan alleen.
Draait btw W95.
Ik heb verder een prachtige AWE64 ISA kaart. Eh nog wel een Trio64+ met 1mb RAM.. nouja dat is 't wel zo'n beetje.
[edit]
Oh nee dat was het niet zo'n beetje, in de category oude kapotte HD's heb ik er nog 1 van 50 meg en er zijn nog 2 schijven die wel werken, van 87mb en 105 (ofzo)...
Kom je dan aan met je GF4 4600 met 128 MB
o.a.:
Sinclair ZX81 en toebehoren.
Atari ST.
Atari 2600.
Gameboy Advanced.
Sega GameGear.
Amiga 1000. + Amiga Monitor + 2 ext. discdrives.
2x 286 waarvan 1 laptop.
Verschillende 386's waaronder ook een laptop.
Zooi video en geluidskaarten,harddisks en floppydrives.
moederborden met Pentium 100 en een met Pentium 166.
5 monitoren waaronder 2 Iiama vision 400.
Epson Stylus 440.
Trust Racemaster2 FF.
1x 486 DX2 66.
1x 586 Amd 133Mhz. Voodoo 1. Philips ccd 3610.
1X Amd 166 @ 225 met 1,2 en 6,4 Quantum Bigfoot. Voodoo 2
2x Celeron 300a @ 450Mhz allebij Voodoo 2 10 gig HD 256MB.
1x Duron 800 @ 1000 Mhz. Gforce 256 10 Gig. 256MB.
1x Duron 1000. Gforce MX2 + Afreey dvd + plextor 24/16/40 40 Gig 256 MB
1x XP 1700 @ 1900 Mhz. Gforce Ti200. + PioneerS106 dvd + plextor 24/16/40 40 Gig. 512MB.
Zou best nog meer zooi tussen kunnen zitten,maar schiet me ff niet te binnen.
O,ja er staan ook nieuwere spullen tussen,maar ik weet nu al dat ik daar geen afstand van zou kunnen doen..
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Komt ie een 486dx2 66 van cyrix ofzow, 32MB geheugen, 4 plankjes van 1 1 van 4 1 van 8 en 1 van 16.
Een 1mb trident grafische kaart, die 256 kleuren geeft bij 640x480(was eerst 512kb maar ik heb er nog 512 bijgeprikt van een doorgebrand exemplaar.)
een 400MB quantum (nadat m'n 1 gig gecrashed was)
een soundblaster pro 8-bit, mijn beste computer aankoop ooit.
Een Qic 80 tapestreamer van iomega.
Een 14k4 modem.
geen CD-rom, die heb ik twee maanden geleden uit het raam gegooid, een monitor, die nog van m'n 386 was en waarvan je pijn in je ogen krijgt.
Maar jah, wel 10Mbit internet van de uni dus das wel weer fijn (op een netwerkkaart met alleen BNC, die naar m'n hub gaat en via dat weer utp verbinding naar het uni netwerk)
Win 95 draait nog net en browsen doe ik met opera.(java uitgeschakeld)
Ohw jah er zit ook nog een turboknop op en een huisgenoot van mij heeft de slechte gewoonte om de zo nu en dan stiekem in te drukken, zodat ik de volgende dag eerst een uur zit te kankeren, voordat ie weer op "normale" snelheid loopt.
Oude hardware, die ik niet meer gebruik? Amiga 500,gravis ultrasound want die is dood. Een viper v330 want er zit nu een voodoo3 in m'n pa's pc, star lc-10, een 8086 met monochroom beeldscherm. Een oude nes. 386 mainboard.
ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.
Was net een concert om Doom1 & 2, en Duke3D op te spelen
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
-512 OAK Vga kaartje
-486Sx, zou ik echt helemaal geen afscheid van kunnen nemen
-3,5" floppydrive uit dezelfde 486SX, deze zit nu in mijn nieuwe XP 1600+ en loopt als een trein (doet het zelfs beter als een nieuwe)
Verwijderd
Verder nog in dagelijks gebruik:
AMD 486DX4 als router, met een 12" zwart-wit Philips monitor uit 1985 of zo.
Trust 16 ISA geluidskaartje, een kloon van de originele soundblaster kaart
2 speed CD-ROM, in dienst als heatsink voor mijn cd brander.
Bigfoot harddisk (ik hoor hier altijd enge verhalen over, maar deze werkt dus al sinds 1997 en is al die tijd dagelijks gebruikt)
Niet in gebruik:
Amiga 500
Amiga 1200 met 2 harddisks, 6MB, 68030 CPU @40MHz met 68882 FPU overklokt op 21 MHz, met extra 3.5" én 5.25" floppy drives (was een bijzonder brute computer toendertijd en heeft me meer gekost dan ik me wil herinneren
Niet nader geidentificeerde Philips PC, bouwjaar onbekend (geen idee wat voor proc, 60mb HD en MSDOS 3.xxx dus zal wel 1986 of zo zijn)
16mbram
1,5gb hdd
windows 95
heerlijk internet/msn/icq peeceetje voor op't nachtkassie
CPU: Pentium II 333 Mhz ('Deschutes' core, 660.91 BogoMips)
Memory: 64 MB SDRAM DIMM ECC (Compaq)
Motherboard: Intel 440BX
Harddisk: Seagate ST3321A, 3098 MB
CDROM: Compaq CRD-8322B, ATAPI 32x
Floppy:Nat. Semi. mod. PC87306, 31/2", 1.44 Mb
Videocard: ATI Rage Pro AGP 1x
NIC: 3COM 3c905B Cyclone 100baseTx
Poorten: 2x serieel, 1x parallel, 2x USB, 1x PS/2
Erg Erg STABIEL!
ja en daarom de troep op mijn kamer dumpenOp zondag 10 maart 2002 14:33 schreef VIsje het volgende:
Dus ik ben niet de enige die geen afstand kan doen van al die oude hardware.
Had een oude 386 laptop alleen beeldscherm is kapot
En nog paar 386's liggen en natuurlijk paar videokaarten, netwerkkaarten enz. En binnenkort krijg ik weer een oude kast erbij van iemand op het werk.
Alleen me moeder wordt er gek van en ik wil een grotere kamer kan maar 2 pc's staan
lekkere broer ben jij. (gna gna, ik heb lekker wel een
grote kamer)