3d-en is leuk
Verwijderd
dit is onmogelijk,
ik ga even uit van een alpha textured hek
Door op de gewone map een alpha map te zetten, word ie doorzichtig maar niet doorzichtig voor licht en schaduwen door te laten, hier heb je weer een lightmap voor nodig.
een lightmap die eruit ziet als een normale texture maar dan voor schaduw en licht.
tutorials: www.maxpayne.com/tutorials
google search: 3dsmax
ik ga even uit van een alpha textured hek
Door op de gewone map een alpha map te zetten, word ie doorzichtig maar niet doorzichtig voor licht en schaduwen door te laten, hier heb je weer een lightmap voor nodig.
een lightmap die eruit ziet als een normale texture maar dan voor schaduw en licht.
tutorials: www.maxpayne.com/tutorials
google search: 3dsmax
Verwijderd
Met Mental Ray, een plug-in voor 3dsmax (www.discreet.com) kun je 'caustics' renderen. Dat gebeurt dus bijvoorbeeld als je een glas water hebt en er schijnt fel licht op dan zie je op de ondergrond allemaal mooie dingen gebeuren, Mental Ray laat dus ook gewoon licht door transparante objecten schijnen.
Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zijn deze antwoorden complete moeilijkdoenerij: kies bij de instellingen van de schaduwen van de lamp in plaats van voor 'shadow maps' voor 'raytraced shadows' en je probleem is opgelost.
Toch?
Toch?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik d8 al..ben ik nou debiel of hoe zit dat...ik twijfelde of het echt zo simpel zou zijn.. maar volgens mij is het dat inderdaad wel ja.
Ik heb niks tegen noobs or whatever, maar valt me wel op dat er de laatste tijd wel veul rondlopen die net met MAX beginnen en meteen maar raak gaan vragen.
Ik heb niks tegen noobs or whatever, maar valt me wel op dat er de laatste tijd wel veul rondlopen die net met MAX beginnen en meteen maar raak gaan vragen.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
jep, max heeft een prima F1 functie, en ik had zelf ook zo'n effect van: ik las de vraag, en dacht: raytrace, toen las ik de eerste 2 reply's, en toen ben ik de vraag maar opnieuw gaan lezen 
het antwoord is dus: gebruikt raytrace shadows, en wel omdat map-shadows een donkere map/plek vormen aan de hand van de omtrek van een onbject, die trekken zich dus niks aan van meterial properties
het antwoord is dus: gebruikt raytrace shadows, en wel omdat map-shadows een donkere map/plek vormen aan de hand van de omtrek van een onbject, die trekken zich dus niks aan van meterial properties
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Als je dat doet laat hij de schaduwen wel door en zo, maar hij berekend niet echt de baan die het licht door de figuur maakt. Het knalt allemaal gewoon rechtdoor... terwijl je wel ziet dat het licht wordt verbogen door het voorwerp als je erdoorheen kijkt
ps. Dit is pas m'n eerste vraag:P
ps. Dit is pas m'n eerste vraag:P
3d-en is leuk
Dat effect wat jij wil dat heet caustics en daar heb je een iets deftigere render voor nodig dan de standaard scanline, je zou brazil eens kunnen proberen.
oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad
Weet nou nog niet iedereen dat juist caustics niet door Brazil berekend kunnen worden in de huidige beta?!?! Brazil kan die alleen berekenen als de lichtbron een object is, en daarbij moeten de instellingen weer idioot hoog worden gezet, en met point-light kan Brazil helemaal geen caustics berekenen.Op maandag 11 maart 2002 09:16 schreef Atgast het volgende:
Dat effect wat jij wil dat heet caustics en daar heb je een iets deftigere render voor nodig dan de standaard scanline, je zou brazil eens kunnen proberen.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Met welke renderer zou'k dat dan wel kunnen doen?
3d-en is leuk
vray. finalrender. mental ray. raymax. etc.
maar dat zijn niet echt dingen om als beginner op te focussen. Handig om de beperkingen van max heen werken is leerzaam en laat je het meest uit het programma halen.
maar dat zijn niet echt dingen om als beginner op te focussen. Handig om de beperkingen van max heen werken is leerzaam en laat je het meest uit het programma halen.
Pagina: 1