AGP + PCI

Pagina: 1
Acties:

• hoebenp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:28
ik wil graag 2 monitoren aansluiten op mijn nieuwe pc.
er komt een gf 3 TI 200 in. (AGP)
ik zou hier een PCI kaartje bij willen prikken ,welke kan ik het beste nemen? (geen groot budget)
en welke tool heb ik nodig om de prog's te laten draaien op de verschillende monitor's?

greetzz

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:29

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Hangt ervan af wat je op je 2e monitor wilt hebben. Als het een beetje Internet of Word o.i.d. is dan kun je elk willekeurig 4mb PCI videokaartje nemen.

Qua software hoef je niet ver te zoeken. Win98, ME, 2000 en XP hebben standaard ondersteuning voor meerdere monitoren.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Boeit niet, ligt eraan eat je met de tweede kaart wilt gaan doen; dus hoe zwaar het grafisch belast gaat worden. Voor wat surfen en als extra buroblad: een flappie-wappie kaart die nog 1024/768 of hoger aankan.

Noem maar wat: Viper, Gforce 2MX, S3 Savage.

Verwijderd

Ja hoor dat gaat prima, heb het vanavond gedaan onder Windows 2000. Heb nu Geforce GTS en Tnt, maar een S3 moet ook werken. Een tool heb je verder niet nodig Windows stelt zelf als in als je tenminste WinMe of hoger hebt zover ik weet ten minste. Of Win98se het kan weet ik niet.

Have fun

*D

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
boeit wel degelijk.. kaarten met S3 chips werken niet als 2de kaart onder win2K/XP.. je kunt dan wel in de bios de pci kaart als primary instellen maar het is netter om een kaart te nemen die normaal werkt. Ik had zelf (een tijdje geleden al weer) een 2dehands matrox millennium 4mb kaartje van een paar tientjes.

Als je win9x of ME gebruikt maakt het in principe niet uit welke kaart je neemt.

greetzz