Aller eerst wil ik melden dat ik een fully newbie ben die dus echt hulp nodig heeft hierbij.
Ik heb een systeem met Redhat 7.2(P90je), 2 3com netwerk kaarten(worden allebei herkent, eth0 en eth1).
Ik heb bij de installatie opgegeven voor de veiligheid HIGH.
Nu ben ik bezig met masquarding(ofzo, internet delen), en daar moet je onder andere voor beveiliging, en installatie van iptables het volgende doen:
/sbin/iptables -F
maar dan krijg ik de foutmelding:
Wie kan mij helpen ?
Alvast bedankt !
Ik heb een systeem met Redhat 7.2(P90je), 2 3com netwerk kaarten(worden allebei herkent, eth0 en eth1).
Ik heb bij de installatie opgegeven voor de veiligheid HIGH.
Nu ben ik bezig met masquarding(ofzo, internet delen), en daar moet je onder andere voor beveiliging, en installatie van iptables het volgende doen:
/sbin/iptables -F
maar dan krijg ik de foutmelding:
Ik snap hier dus de balle niet van/lib/modules/2.4.7-10/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o; init_module: Device or resourche busy
Hint: insmod errors can be caused by incorrect module parameters, including invalid IO pr IRQ parameters
/lib/modules/2.4.7-10/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o; insmod /lib/modules/2.4.7-10/kernel/net/ipv4/netfilter/ip_tables.o; insmod ip_tables failed
iptables v1.2.3; can't initialize iptables table 'filter'; iptables who ? (do you need to insmod ?)
Perhaps iptables or your kernal needs to be upgraded
Alvast bedankt !