Toon posts:

[php] post problemo?

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 knoppen (in ./index.php3), allemaal met de name="knopje" (deze hebben allemaal ook een verschillende VALUE!!), deze POST ik <form action="./tiv.php3" method="post">
Maar als ik ze POST zeg maar, dan geeft ie dat door aan ./tiv.php3, maar dan doet ie niks meer... Kan iemand me helpen?

-----tiv.php3-------
PHP:
1
<? include("./verbinding.php3"); if($HTTP_POST_VARS["knopje"]) { if($knopje == "Verwijderenmenuitem"){     verbinden(); $dir = "/var/www/dsk/images/menu"; $ext = "png"; if ($knoppen == "") {      echo "<script language=javascript> alert('Geen menu-item geselecteerd om te verwijderen...'); </script>";      echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">'; } else {      mysql_query("DELETE FROM menu WHERE id=$knoppen");      unlink("$dir/$knoppen.$ext");      echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">'; } } else if ($knopje == "Wijzigenmenuitem"){ } else if ($knopje == "Wijzigeninhoud"){ } } ?>

p.s. Ben newbee!!

• Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
haal ten eerste even overal je './'-s weg .. dat is 100% onnodig en kan alleen maar fouten veroorzaken

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

heb je al gekeken of
PHP:
1
<?$HTTP_POST_VARS["knopje"]?>

uberhaupt wel een waarde bevat.

[tip]
En als je wilt dat mensen je code willen lezen/begrijpen, indent dan alles netjes..
[/tip]

:)

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op vrijdag 08 maart 2002 23:07 schreef thomaske het volgende:
[tip]
En als je wilt dat mensen je code willen lezen/begrijpen, indent dan alles netjes..
[/tip]
zo dus :)
PHP:
1
<? include("./verbinding.php3"); if($HTTP_POST_VARS["knopje"]) {     if($knopje == "Verwijderenmenuitem")    {             verbinden();         $dir = "/var/www/dsk/images/menu";         $ext = "png";         if ($knoppen == "")         {                  echo "<script language=javascript> alert('Geen menu-item geselecteerd om te verwijderen...'); </script>";                  echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">';         }         else         {                  mysql_query("DELETE FROM menu WHERE id=$knoppen");                   unlink("$dir/$knoppen.$ext");                   echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">';          }     }     else if ($knopje == "Wijzigenmenuitem")    {     }     else if ($knopje == "Wijzigeninhoud")    {     } } ?>

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

edit:

eerst onzin, nu zinnig :) Check de logfiles van jouw webserver maar eens goed... het zal een get commando zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik het dan wel moeten doen? Want met GET werkt het ook niet...

Verwijderd

PHP:
1
<? include("./verbinding.php3"); if($HTTP_POST_VARS["knopje"]) { if($knopje == "Verwijderenmenuitem"){     verbinden(); $dir = "/var/www/dsk/images/menu"; $ext = "png"; if ($knoppen == "")     {     echo "<script language=javascript> alert('Geen menu-item geselecteerd om te verwijderen...'); </script>";     echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">';     }else {     mysql_query("DELETE FROM menu WHERE id=$knoppen");     unlink("$dir/$knoppen.$ext");     echo '<META HTTP-EQUIV="Refresh" CONTENT="0; URL=./index.php3?Aktie=Layout">';     } } else if ($knopje == "Wijzigenmenuitem"){ } else if ($knopje == "Wijzigeninhoud"){ } }?>

Verwijderd

Als je "knopje[]" als naam gebruikt krijg je hem gewoon terug als array

moet werken!!

[edit]
Beetje te snel gereageerd, heeft er niet zoveel mee te maken eigenlijk....
[\edit]

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op vrijdag 08 maart 2002 22:38 schreef Grum het volgende:
haal ten eerste even overal je './'-s weg .. dat is 100% onnodig en kan alleen maar fouten veroorzaken
Welke ./ wil je laten weghalen??? Want bij de include is hij wel degelijk nodig. Je kan er namelijk niet vanuit gaan dat de . in de include_path staat.

Verder misschien moet je even kijken wat je nou werkelijk binnen krijgt van je form script. Ik denk dat daar het probleem ligt.

Voor testen is het misschien handig even dit boven je script te zetten.
PHP:
1
<?echo "GETVARS<PRE>";print_r($HTTP_GET_VARS);echo "</PRE>POSTVARS<PRE>";print_r($HTTP_POST_VARS);echo "</PRE>";die("SCRIPT STOP HIER");?>

Dan krijg je te zien wat je script binnen krijgt. Als dat correct is dan moet het wel weer weg halen.

• Is het misschien mogelijk dat $knopje een andere waarde bevat dan waarop je test?
• Je gaat toch nog wel wat aan beveiliging doen???

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
dit krijg ik te zien

GETVARS
Array
(
)

POSTVARS
Array
(
[knoppen] => 8
[knopje_x] => 34
[knopje_y] => 13
)

SCRIPT STOP HIER

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zaterdag 09 maart 2002 10:28 schreef tuurtnt het volgende:
dit krijg ik te zien

GETVARS
Array
(
)

POSTVARS
Array
(
[knoppen] => 8
[knopje_x] => 34
[knopje_y] => 13
)

SCRIPT STOP HIER
En wat valt erop?

Jij test op de volgende waarde:
PHP:
1
<?include("./verbinding.php3"); if($HTTP_POST_VARS["knopje"]) { <SNIP>?>

Maar deze zal nooit kloppen... aangezien knopje niet bestaat....!

Knopje is kennelijk bij jouw een image button en die word doorgegeven met knopje_x en knopje_y dus dan daarop testen.

Verder als je nou
PHP:
1
<?   error_reporting (E_ALL);?>

boven aan je script had geplaatst had je ook gelijk de error kunnen vinden.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt ik heb IMAGE-buttons... Met gewone buttons werkt het wel... Maar kan het ook werken met IMAGE-buttons???

Verwijderd

Topicstarter
NOU??

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Hoi,
[topic=327241/1/25]
Policy mbt het omhoogschoppen van threads. Wacht minstens 24 uur voor je je topic omhoog schopt. Doe dit dan ook alleen met een zinnige opmerking en dus niet met "Waarom antwoord er nou niemand" nadat je 5 minuten geen antwoord hebt gehad. Sommigen van ons hebben een leven :+

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.