hoe om moet de ventilator op de koeler zitten ?

Pagina: 1
Acties:

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb de ventilator en koellichaam schoongemaakt en heb daarom de ventilator van het koellichaam er af gehaald.

Maar nu past de ventilator er op twee manieren op.

Moet ie nu lucht door het koellichaam blazen of lucht uit het koellichaam zuigen ?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Bij mij doet ie het "zuigend" :+ beter :P

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

De lucht die door het koellichaam stroomt voert de warmte van dit zelfde koellichaam af. Als de fan door het koellichaam blaast stroomt er meer lucht door het koellichaam dan wanneer hij het er doorheen moet zuigen. Hieruit concluderend zou blazen dus beter moeten zijn...toch? Bij mij in elk geval wel! :)

Probeer eens uit met een tempsensor wat voor jouw systeempje precies het beste is... :z

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Verwijderd

Hij moet zuigen volgens mij. Althans als ik kijk naar een condensorunit van een airco kijk dan zuigt deze de lucht door de condensor.

Verwijderd

bij alpha is het zuigen bij spire weer blazen kortom bij elk type anders. ff uitproberen idd =]

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
In de meeste gevallen is blazen de beste manier. Er zijn nu wel enkele koelers op de markt die de beste perf. halen d.m.v. zuigen, maar ga er maar niet van uit dat jij er ook zo een heb.

Verwijderd

hij moet blazen. wat als ie zou zuigen en je zou een andere fan op je cooler laten blazen dan zouden ze tegen elkaar inblazen wat dus dan geen nut heeft.
Pagina: 1