Toon posts:

Shielden Stratocaster

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Laats las ik ergens op een site over het electrisch shielden van je gitaar om brom ed te verminderen.

Is er hier iemand die dat gedaan heeft en ook grote verschillen heeft gemerkt.

En welke materialen heb je gebruikt ?

Hier staat hoe je hem kan shielden voor als er nog meer mensen last hebben van een lichte buzz en er wat aan willen doen.

Ik heb btw een Fender Strat als je daar nog tips voor hebt ook altijd welkom ;)

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 11:12
Als je echt van je brom af wilt komen: vervang je single coil elementen door humbuckers van hetzelfde formaat. Een beetje elementenbakker heeft allerlei soorten en smaken van dit spul op voorraad, varierend van redelijk te betalen tot schreeuwend duur. Even goed rond kijken bij o.a. Seymour Duncan en DiMarzio; lang niet al deze elementen houden de toon van je strat overeind; kwestie van goed luisteren.

Wat een beetje helpt als je niks echt wilt verbouwen:
spuit de klankholtes van je gitaar in met een geleidende verf (bevat vaak koper) en verbindt de aarde van de gitaarelektronica met de resterende laag. Een beetje gitaarhandel moet je wel op weg kunnen helpen met die materialen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb juist de strat dr bij om z'n single coils dus ben niet van plan om daar humbuckers in te zetten.
Ik heb wel van die vintage noiseless pickups gezien die schijnen ook wel flex te zijn alleen weet ik niet of die dat geld waard zijn.

Het shielden was ik zowiezo al van plan met die verf enzo.
Ik wilde de slagplaat ook spuiten aan de onderkant met conductive verf en de klankholtes. Ik las dat als je de pickups ook verft aan de onderkant dat je daar ook brom mee kan verminderen. Ik hoop eigenlijk dat dr een tweaker is die een dergelijke mod gedaan heeft zodat ik wat feedback krijg dr over enzo. Ben nogal zuinig om me gitaren en heb geen zin om die te schilderen als het toch te weinig uitmaakt qwa geluid.

• Fern
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-01 15:35
Schielden van je gitaar?
Monteer je toch gewoon de +Coils van Fender,heb zelf een Stratocaster + gehad,speelt super!!dit is wel dat ik dit voor het eerst hoor,dat "schielden"van je gitaar.

PowerStation

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Op zaterdag 09 maart 2002 14:36 schreef Driez het volgende:
Ik heb juist de strat dr bij om z'n single coils dus ben niet van plan om daar humbuckers in te zetten.
Ik heb wel van die vintage noiseless pickups gezien die schijnen ook wel flex te zijn alleen weet ik niet of die dat geld waard zijn.

Het shielden was ik zowiezo al van plan met die verf enzo.
Ik wilde de slagplaat ook spuiten aan de onderkant met conductive verf en de klankholtes. Ik las dat als je de pickups ook verft aan de onderkant dat je daar ook brom mee kan verminderen. Ik hoop eigenlijk dat dr een tweaker is die een dergelijke mod gedaan heeft zodat ik wat feedback krijg dr over enzo. Ben nogal zuinig om me gitaren en heb geen zin om die te schilderen als het toch te weinig uitmaakt qwa geluid.
ik kan je zeggen, dat die elementwissel geen slecht plan is.. ik heb et bij men telecaster gedaan,..en ze zijn super..

dit is geen spam maar behulpzame informatie.. over pickups en shielding.. lees op mijn site

http://www.gitaarwerk.net/sound/pickups.php
&
http://www.gitaarwerk.net/tech/schematics/index.php

beide misschien intressant voor je.. op de 1e pagina staat links-bovenaan nog een link net onder het kopje.. die is misschien ook handig.

btw..die verf werkt minder.. je kan beter plakfolie nemen.. maar et probleem is zeker met strat en telecaster dat je een extra laag MOET hebben bovenop de koper/zilver laag omdat je bekabeling kortsluiting maakt.. dan heeft et nog geen zin.. kijk ook eens bij et schema over parralel/serie switching..

ik heb dus 1 tele met stack... klinkt verdomd goed, en de andere 2 singlecoils die ik met een schakelaar serie/parralel kan schakelen.. kijgt ander geluid, maar bijzonder en warm/helder is het wel.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 03:30 schreef gitaarwerk het volgende:

[..]

ik kan je zeggen, dat die elementwissel geen slecht plan is.. ik heb et bij men telecaster gedaan,..en ze zijn super..

dit is geen spam maar behulpzame informatie.. over pickups en shielding.. lees op mijn site

http://www.gitaarwerk.net/sound/pickups.php
&
http://www.gitaarwerk.net/tech/schematics/index.php

beide misschien intressant voor je.. op de 1e pagina staat links-bovenaan nog een link net onder het kopje.. die is misschien ook handig.

btw..die verf werkt minder.. je kan beter plakfolie nemen.. maar et probleem is zeker met strat en telecaster dat je een extra laag MOET hebben bovenop de koper/zilver laag omdat je bekabeling kortsluiting maakt.. dan heeft et nog geen zin.. kijk ook eens bij et schema over parralel/serie switching..

ik heb dus 1 tele met stack... klinkt verdomd goed, en de andere 2 singlecoils die ik met een schakelaar serie/parralel kan schakelen.. kijgt ander geluid, maar bijzonder en warm/helder is het wel.
Over die elementen wissel je bedoeld dan de vintage noiseless of humbuckers ?

Btw die plakfolie lijkt me zowiezo beter ik had nl weinig trek in het onherstelbare spuitwerk die folie valt denk ik te verwijderen dus voel ik daar meer voor. Ik neem aan dat het bij de betere muziek zaak te kopen is ?

Anyway ik ga eerst ff met wat bedrading klooien
nice site ;)

<edit> offtopic :D Kewl die gitar tabs :P stond net 1tje tussen die ik nodig had om ff wat onenigheid weg te halen over een stukkie spelen :P

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

:) tnx.. :)
je kutn zelf ook allemaal tabs en links invoegen als je wilt.. staat onderaan.. zou ik even "vet" moeten maken eigenlijk

vind et tof dat tog iemand eens wat aan de site heeft :)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Pagina: 1