Toon posts:

Amd 1700xp met wat??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, even voorstellen: Ik ben Hans, kom uit assen, en ben al enige tijd opzoek naar een nieuwe computer.
De complete systemen staat me niet aan omdat er niet vaak inzit wat ik wil, dus wil ik er zelf een inelkaar zetten. Ik wil me een Amd 1700xp kopen, heeft iemand enig idee wat voor motherboard er beste bijpast??

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[search=welk moederbord athlon xp]

Welkom op GoT trouwens :P

They made me do it.

Verwijderd

Hoi hans.. welkom op GoT.

Gebruik volgende keer aub de search. Daarin kun je zeer veel vinden. Veel is al eens gezegd op dit forum.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als het goedkoop moet: het standaard moederbord van Norrod (Jetway) is stabiel EN goedkoop.

Verwijderd

MSI k7t 266 pro 2
Vind het een super moederbord. Nog nooit problemen mee gehad. Stabiel en snel.

Verwijderd

Welkom op GoT. :D
Begin eerst eens met het lezen van de FAQs. zie bovenaan het scherm, het 4e knopje van links.

Er zijn wel verschillende bedrijven waar je gewoon je eigen pc kan samenstellen, en dat zij hem bouwen. Bijv. Alternate is een goede. Als je nog bijna niks weet van computers, en weinig ervaring met hardware hebt, is het niet zo heel erg verstandig om het meteen helemaal zelf te doen. Kijk eens of er een vriend of kennis is die je kan helpen met de eertste keer bouwen. Er is een FAQ over op GoT!

Op GoT is er ook een zoekfunctie die wederom boven aan je scherm te vinden is. Daarmee kan je topics van andere users vinden, waar ongetwijfeld een antwoord in staat :)

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
De Epox 8KHA+ is een mooi mobotje voor een mooie prijs :)
Staat bij een mobotest op www.hardware.info.
Een iets duurder mobo is van Gigabyte: de 7VRXP. Die heeft RAID, On board LAN en USB 2.0 en hij ondersteund PC333 geheugen (DDR). http://www.tweakers.net/nieuws/20689?highlight=kt333
De MSI KT3 ARU is met dezelfde chipset en is ook wel leuk: http://www.tweakers.net/nieuws/20695?highlight=kt333

Dat zijn zo even de genen waar ik voor zou gaan.

edit:

Heb je nog dingen die je er graag bij zou willen zien? RAID bijvoorbeeld (meerdere harddisks die als 1 grote werken, 2x zo snel)?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Jah welkom dus :P

Maar zoek eens naar de reviews van de ECS k7s5a (erg goedkoop en stabiel maar niet goed te overklokken) of de epox 8KHA+ of zoiets (stabiel en goed over te klooken maar vrij duur)

edit:
Op de ECS kun je Sdram of ddr-ram gebruiken

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Hallo Gans van hans anders lees ook dit -> [topic=309815/1/50]

Scheelt ook weer de volgende keer.

Waarom wil je een 1700+ ?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Krankenstein
Op vrijdag 08 maart 2002 22:20 schreef kutkip het volgende:

...vrij duur...
Valt wel mee hoor :)

Kijk ook ff bij de Pricewatch bij de categorie Moederborden.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op vrijdag 08 maart 2002 22:23 schreef Krankenstein het volgende:

[..]

Valt wel mee hoor :)

Kijk ook ff bij de Pricewatch
Vergeleken met de ECS k7s5a zelfs errug duur :P 8-)

ff nagekeken: precies 2x zo duur :o

• Krankenstein
Op vrijdag 08 maart 2002 22:24 schreef kutkip het volgende:

[..]

Vergeleken met de ECS k7s5a zelfs errug duur :P 8-)

ff nagekeken: precies 2x zo duur :o
[bijdehand modus]
Maar in vergelijking met een Abit of een Asus niet :P
[/bijdehand modus]

Ik heb het dan over de 8KHA+ trouwens.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:22 schreef Fireman het volgende:
Hallo Gans van hans anders lees ook dit -> [topic=309815/1/50]

Scheelt ook weer de volgende keer.

Waarom wil je een 1700+ ?
misschien omdat dat de meeste rekenkracht per euro is?...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal voor de reacties, oja, wat jij zei tweak-metallica over bedrijven die computer assembleren, dat kost geld als je dat laat doen en sommige zijn erg duur, wel 80 euro, daar koop ik liever wat componenten voor, en een computer assembleren is voor mij geen probleem, Ik heb 7 maand bij een automatiseringsbedrijf gewerkt en daar veel systemen inelkaar gezet. Wat het mooie van deze site is dat er veel mensen op deze pagina zijn, dus als ik vraag bv: wat is beter een intel of amd dan kun je beter de ervaringen van anderen te weten komen, dan wat je leest wat voor technische specificaties ze hebben. Ik wil graag een 1700 omdat hij goed te koelen is en vrij goedkoop.

• De_Flexe_Toki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 10:36

De_Flexe_Toki

Opgeroegd staat noger!

Op vrijdag 08 maart 2002 23:28 schreef Proweb het volgende:
Wat het mooie van deze site is dat er veel mensen op deze pagina zijn, dus als ik vraag bv: wat is beter een intel of amd dan kun je beter de ervaringen van anderen te weten komen, dan wat je leest wat voor technische specificaties ze hebben.
Wat het mooie is aan deze site is dat er een search is waarmee alle info die je je maar kunt wensen te vinden is! :P

specs

Verwijderd

Ik raad ook de Epox 8KHA+ aan of als je echt goedkoop wil de ECS ;)

Suc6 :)

PS:

Ik zou eens gaan kijken op de site van Gistron, want dat is een hel goede en goedkopen site ( vind ik dan ), en ze hebben zowel die Epox als die ECS ( waar ook teven LAN bij onboard zit voor 95 Euro )

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Er zijn veel goede socket A mobo's. Populair zijn Abit, MSI, Asus en in mindere mate GigaByte, AOpen, Soyo. Met al deze bordjes kun je een zeer stabiel systeem bouwen, waar ook nog het nodige aan te overklokken is. Er bestaan nauwelijks nog slechte bordjes, maar ook hier geldt: koop wel een bekend merk: goedkoop is nog altijd duurkoop!

Een absolute topper is ook de Epox 8HKA+ (veel value for money). Erg populair op dit forum en komt ook zeer goed uit diverse tests. Een goed budget board is een ECS K7s5A. Voordeel hiervan is dat er zowel SDRAM als DDR geheugen op past. Tevens bevat dit board veel onboard features.

Lees es wat reviews op www.tweakers.net
Verder heb ik nog een hele goed tip voor je :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/havana/pmg.gif

Gebruik de search, en er gaat een wereld voor je open. De FAQ over moederborden kan je ook een boel vertellen over waar je op moet letten als je een nieuw moederbord zoekt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.