Wat is dr kapot?

Pagina: 1
Acties:

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Hi People,

Ik zit met t volgende probleem, ik heb deze week een processor + moederbord aangeschaft (MSI 6330 + AMD Duron 700 Mhz.)

En alles ging perfect, Windhoos installatie, etc. alles deed het.

Toen alles was geinstalled schakelde ik de computer uit om nog wat schroefjes aan de achterkant van de kast vast te maken en toen ik hem weer aan wou zetten ging dat niet..

Hij ging gewoon niet meer aan, hij ging even aan, 2 sec en weer uit. Dus er was iets fout in de comp waardoor die niet wou opstarten, de voeding deed hem dus auto uit.

Nu had ik na veel proberen op t laatst alleen nog maar het moederbord (+processor+cooler) over en de voeding.. dit werkte nog niet.

Toen de cooler erafgehaald, werkte nog niet, en toen de processor eruit en toen bleef het moederbord wel aan.

Afijn, om een lang verhaal kort te maken, wat me niet is gelukt ;) :
Is mijn processor nu kapot, en zoja wat kan er in godsnaam kapot aan zijn, en kan ik daar wat aan doen of moet ik gewoon een nieuwe kopen?

Of kan het toch aan mijn moederbord liggen :?

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lijkt erop dat je processor kapot is. Misschien kortsluiting ofzo :?

Verwijderd

Kortsluiting door die laatste schroefjes denk ik. Heb je die afstandsbusjes gebruikt die bij je kast zaten? die moeten in je kast, en je mobo moet daarop! Haal anders eens alles uit je kast, en proefdraai het gewoon op tafel oid. Als ie et dan wel doet, ligt het aan je kast. Welke kleuren gaven de LEDjes tussen die aansluitingen (USB, serieel) aan? Hopelijk heb je niet je PC aangehad zonder koeler, dit kan je je proc gekost hebben ;(

• drGoeroe
Ik heb het uit de kast gehad... Had alleen mobo en voeding op de grond liggen en toen werkte het nog niet. Toen ik de proc eruit haalde bleef het moederbord wel branden..

Nog meer mensen met een antwoord/oplossing/advies ?

Verwijderd

zoiets heb ik ook...ik ff wat kabels enzo in mijn kast opgeruimt.en fannetjes schoongemaakt en toen starte mijn pc ook niet meer op.(proc doorgebrand)
Dus een proc en mobo ,videokaart en geheugen en nieuwe voeding gekocht en hij ging toen weer aan maar hij wildde windows niet installeren door een vage kut fout.
Dus ik weer ff mijn pc uitgezet en wat kabel goed aan gedrukt en weer aangezet en toen...
rook ik opeens weer die kut bekende lucht van kortsluiting en een doorgebrande XP1800+ en toen was het weer zo ver mobo en proc weer naar de kloten ..door kortsluiten met mijn kast.(videokaart deed het nog wel)
Had heb daar tussen ook nog bij de computer zaak gebracht om te kijken wat er stuk aan was.die hadden er een nieuw mobo en proc in gezet (8kha+ XP1800+ de 2e :( ) en die brande ook daar door :(

Verwijderd

Sloop hem maar weer open,

kijk echt ALLES na, CPU kan scheef zitten, cooler zit niet goed, IDE kabels niet juist, FDD kabel scheef, Video kaart aandrukken, power cords controleren...ik ehb het ook wel eens meegemaakt, echt but.! :(

Mobo op afstandsbusjes leggen, dan viltje gebruiken (die rode) en dan pas schroefjes

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:42 schreef Mad_Cookie het volgende:
Sloop hem maar weer open,

kijk echt ALLES na, CPU kan scheef zitten, cooler zit niet goed, IDE kabels niet juist, FDD kabel scheef, Video kaart aandrukken, power cords controleren...ik ehb het ook wel eens meegemaakt, echt but.! :(

Mobo op afstandsbusjes leggen, dan viltje gebruiken (die rode) en dan pas schroefjes
Cooler lag het bij mijn echt niet wat hij had al een half uur gedraait en werd niet boven de 40°C en als ik alles nieuw heb gekocht op een kast en diskette station, en brander na kan het alleen geloof ik nog aan kortsluiting liggen

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:52
ik hoop niet dat je de koeler er al te letterlijk afgehaald hebt

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

Ook je netspanningskabel eruit gehaald, met die ATX kasten krijg je gemakkelijk kortsluiting als je dat niet doet.

Er blijft nl. spanning op staan.

• drGoeroe
Heeft iemand anders nog tips/opmerkingen over wat ik kan doen of kan testen of kan proberen om erachter te komen wat er rot is.

Heb nu wel een nieuwe Proc. besteld, maar t kan ook aan t mobo liggen :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op vrijdag 08 maart 2002 22:04 schreef CrAzY_R het volgende:
...Toen de cooler erafgehaald...
Kijk da's nou een slimme actie bij AMD cpu's |:( Waarschijnlijk is je cpu doorgefikt.

iStockphoto

• drGoeroe
Op zondag 10 maart 2002 19:20 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

Kijk da's nou een slimme actie bij AMD cpu's |:( Waarschijnlijk is je cpu doorgefikt.
De comp ging gelijk weer uit met processor en de aantijd was maar 1 seconde ofzo, dus lijkt me sterk dat ie al is doorgefikt.

Hoe kan ik dat trouwens testen, of het is doorgefikt? Of wat er anders aan de hand kan zijn..

Kan iemand me advies geven..

Tnx in advance :Y)
Pagina: 1