Toon posts:

Zitten bouw fouten in garantie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer doet na 3 weken gewoon helemaal niets meer, hij start niet eens meer op, dus ga ik hem morgen ff terug brengen. Zie voor systeem mijn sig.

Hij liep altijd al super onstabiel, maar sinds gisteren is mijn beestje dus echt dood :'(
Ik heb hem gekocht bij computerland in Eindhoven, en die verkoper zei dat ik een jaar garantie had op alle onderdelen en op de Leadtek 5 jaar en de maxtor 3 toen ik de onderdelen had gekocht. Mijn vraag is dat als blijkt dat het een bouwfout was, krijg ik dan het kapotte onderdeel vergoed?

Ik ga hier overgens niet van uit, maar ik heb lang gespaard om eindelijk een goed systeem te kopen en al mijn geld is nu op :(
vandaar deze vraag :)

Verwijderd

Nieuw systeem vragen. Gewoon opnieuw in elkaar laten zetten.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heeft die winkel hem voor je gebouwd? Dan valt het idd onder de garantie. Als je hem door zelfbouw hebt stukgemaakt is het heel jammer voor je, en zal je zelf voor de reparatie moeten betalen :)

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Als je zelf de kast nog niet opengemaakt en zitten sleutelen hebt, moeten ze gewoon het systeem herstellen/vervangen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Ja, fabrieksfouten zijn zo ongeveer het enige wat in die garantie valt. een citaat:

'De garantie is niet geldig voor de volgende defecten:
Defect door normale slijtage (slijtage na 6 maanden???)
Defect door abnormaal gebruik (hoezo abnormaal?)
Defect door overmatig gebruik (???)'

Na goed dat valt dus wel onder de garantie, jouw probleem.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
is het nou een zelfbouwer of door hun gebouwd?
als het door hun gebouwd is gewoon terug brengen en laten fixen. hun probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is door mij gebouwd.
Maar volgens mij heb ik niets fout gedaan, hoop ik ook, want ik krijg het al aardig warm als ik de replies lees :'(

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Kan je wat duidelijker zijn over de problemen?

En wat heb je allemaal al geprobeerd om hem weer te laten leven? Misschien kunnen we hier dan ff brainstormen hoe je hem weer kan reanimeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ff een bij vraagje, op mijn HD staat vol met illegale zooi incl. XP :P
Zouden ze daar over beginnen?

Verwijderd

nee joh dat maakt hun niets uit

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Krijg je nu helemaal geen beeld meer als je de pc aanzet, of gaat de pc helemaal niet aan als je de knop indrukt?

Verwijderd

bij comp land doen ze niet zo moeilijk alleen moet je wel weten wat er kapot is en dit eruit halen en mee nemen en dan ruilen ze het meestal gewoon om heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 22:40 schreef Krankenstein het volgende:
Kan je wat duidelijker zijn over de problemen?

En wat heb je allemaal al geprobeerd om hem weer te laten leven? Misschien kunnen we hier dan ff brainstormen hoe je hem weer kan reanimeren.
Nee, hoeft niet, ik heb al 3 weken lopen klooien met jumpers, drivers, flashen enzo. Ik betaal nu gewoon een klein bedrag, en dan weet ik zeker dat ik een stabiel systeem heb. Er is gewoon iets verrot in dat ding volgens mij vrij gecompliceerd, ik laat hun het nu gewoon fixen. Maar bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 22:44 schreef era.b het volgende:
bij comp land doen ze niet zo moeilijk alleen moet je wel weten wat er kapot is en dit eruit halen en mee nemen en dan ruilen ze het meestal gewoon om heb ik nu ook al een paar keer meegemaakt
ja, maar dat is ook mijn grootste probleem: ik weet totaal niet wat het is :'(

hij start op, cd rom wordt gelezen maar beeld blijft zwart en je hoort hem ook niet laden. Ik zelf denk dat het het moederbord waarschijnlijk is, maar ik kan moeilijk pas na 3 weken pas aankomen dat het mobo verrot is en als nou blijkt dat het niet het mobo is, dat zullen ze dan absoluut niet leuk vinden...
Wat zouden jullie doen? m'n hele comp weg brengen of de gok nemen dat het het mobo is? (Ik zou ook graag een andere willen, deze heeft me zoveel problemen gebracht, ik wordt gek van die MSI :( )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 08 maart 2002 22:47 schreef MM het volgende:

[..]

ja, maar dat is ook mijn grootste probleem: ik weet totaal niet wat het is :'(
Kan gebeuren, maar toch, je hebt het gekocht en de onderdelen zitten onder garantie, dus zou je helemaal niets moeten betalen tenzij zij keihard kunnen maken dat jij geblunderd hebt (potloodstreepjes te opvallend enzo >:) )

hij start op, cd rom wordt gelezen maar beeld blijft zwart en je hoort hem ook niet laden. Ik zelf denk dat het het moederbord waarschijnlijk is, maar ik kan moeilijk pas na 3 weken pas aankomen dat het mobo verrot is en als nou blijkt dat het niet het mobo is, dat zullen ze dan absoluut niet leuk vinden...[/quote]

Pardon :? Klinkt idd als mobo- en als dat zo is moeten ze het gewoon ruilen. Juist binnen de eerste paar weken sterven de meeste dingen die dood zullen gaan. En als zij jou troep geleverd hebben is wat zij leuk vinden irrelevant. Zij hebben de plicht het te vervangen of repareren (vervangen dus :+ )
Wat zouden jullie doen? m'n hele comp weg brengen of de gok nemen dat het het mobo is? (Ik zou ook graag een andere willen, deze heeft me zoveel problemen gebracht, ik wordt gek van die MSI :( )
Tja, zou MSI an sich niet de schuld geven, maar met die symptomen zou ik idd de mobo terugbrengen.

Trouwens, heb je die AGP kaart eens goed aangedrukt. Klinkt stupide, maar loszittende AGP is meest voorkomende reden voor onnodige moboswaps :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb ook al een 8mb AGP Riva kaartje erin gezet, maar ook dit helpt niets.

Maar ik sta dus voor het volgende dilemma, ik weet gewoon niet of het de MSI is, ik denk het wel, maar als ik hem morgen terug breng en ik neem een nieuw goed mobo mee en daar mee blijkt hij het ook niet te doen dan heb ik dus een probleem want ga daar maar eens aan comp. land uitleggen dat de fout ergens anders zat en dat je een werkend mobo hebt ingeleverd, het kan natuurlijk ook de voeding, videokaart Ram of zo iets dergelijks zijn :(

of ik ben hem minstens een week kwijt maar dan heb ik wel zekerheid dat hij helemaal 100% werkt....

Wat zouden jullie doen?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 08 maart 2002 23:08 schreef MM het volgende:
Ja, ik heb ook al een 8mb AGP Riva kaartje erin gezet, maar ook dit helpt niets.

Maar ik sta dus voor het volgende dilemma, ik weet gewoon niet of het de MSI is, ik denk het wel, maar als ik hem morgen terug breng en ik neem een nieuw goed mobo mee en daar mee blijkt hij het ook niet te doen dan heb ik dus een probleem want ga daar maar eens aan comp. land uitleggen dat de fout ergens anders zat en dat je een werkend mobo hebt ingeleverd, het kan natuurlijk ook de voeding, videokaart Ram of zo iets dergelijks zijn :(

of ik ben hem minstens een week kwijt maar dan heb ik wel zekerheid dat hij helemaal 100% werkt....

Wat zouden jullie doen?
De componenten. Voeding is mogelijk maar onwaarschijnlijk (dat die CDRom actie vertoont bewijst dat 5V er niet al te ver naast zit en als je zegt dat hij 'opstart' zal de 12V voor ventilatoren ook wel in orde zijn), RAM veroorzaakt meestal andere fouten (PIEPIEPIEP etc. :+ ) en VGA zal het ook niet zijn als je ook een oude erin gekwakt hebt.

Mobo of CPU lijkt meest waarschijnlijk- lever beiden in als je ze bij dezelfde tent gehaald hebt- mogen zij het lekker uitzoeken >:)

Oslik blyat! Oslik!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 17:20

Hoicks

Techno!

Op vrijdag 08 maart 2002 22:40 schreef MM het volgende:
Ff een bij vraagje, op mijn HD staat vol met illegale zooi incl. XP :P
Zouden ze daar over beginnen?
Volgens mij mogen ze daar niet eens naar kijken -> privacywetgeving.

Trouwens,

Hoe kunnen ze zien dat jouw xp illegaal is? Het kan toch best zijn dat je een kopie thuis hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 23:22 schreef dion_b het volgende:

[..]

De componenten. Voeding is mogelijk maar onwaarschijnlijk (dat die CDRom actie vertoont bewijst dat 5V er niet al te ver naast zit en als je zegt dat hij 'opstart' zal de 12V voor ventilatoren ook wel in orde zijn), RAM veroorzaakt meestal andere fouten (PIEPIEPIEP etc. :+ ) en VGA zal het ook niet zijn als je ook een oude erin gekwakt hebt.

Mobo of CPU lijkt meest waarschijnlijk- lever beiden in als je ze bij dezelfde tent gehaald hebt- mogen zij het lekker uitzoeken >:)
Ik heb ook gebeld, alleen de TD was niet aanwezig op zaterdag, maar ik breng wel gewoon die hele PC weg, dan weet ik tenminste zeker dat ik een stabiele PC krijg :)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 08 maart 2002 23:36 schreef MM het volgende:

[..]

Ik heb ook gebeld, alleen de TD was niet aanwezig op zaterdag, maar ik breng wel gewoon die hele PC weg, dan weet ik tenminste zeker dat ik een stabiele PC krijg :)
Eh, dat is goedgelovig. Heb je soms een aantal van de posts hier gelezen van mensen die bij de TD werken van bedrijven. Nog los van knuppels die andermans PC gaan OCen (hopelijk niet bij Computerland) zijn het ook maar mensen hoor (die GoT vaak als vraagbaak gebruiken).
Ik vind een week m'n PC missen (en betalen als ik het goed lees) niet opwegen tegen welke garanties dan ook. Want als het drie dagen later weer raak is zul je echt mogen betalen voordat ze er nog een keer naar kijken.

Doe het zelf of blijf altijd van anderen afhankelijk :z

Oslik blyat! Oslik!

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Fouten bij het zelf bouwen valt niet onder de garantie, de arbeid om het te herstellen dan. Als bij onderzoek blijkt dat het idd de mobo is verwacht ik dat je onderzoekskosten moet betalen. Computerland kan dat immers ook niet claimen bij MSI, maar misschien heb je mazzel en zijn ze coulant.

Ik bewonder zowiezo die TD mensen wel, als ik een paar klanten voor me bij informatique of Alternate heb ik respect voorhet geduld van die gasten. Wat een stomme vragen komen er: "men cd-drive doet et niet :'(", geen wonder dat een programma niet loopt als je het via de DVD hebt geinstalleerd |:(

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 22:36 schreef MM het volgende:
Nee, het is door mij gebouwd.
Maar volgens mij heb ik niets fout gedaan, hoop ik ook, want ik krijg het al aardig warm als ik de replies lees :'(
gewoon de onderdelen die stuk zijn er uit halen de bon meenemen en jij krijgt het gratis vergoed! want een winkel gaat er van uit dat je wel wat verstand van komputers hebt als je onderdelen koopt!

Verwijderd

heb je al naar de diagnostic leds gekeken op je MSI boardje?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 08:37 schreef T-Mug het volgende:

[..]

gewoon de onderdelen die stuk zijn er uit halen de bon meenemen en jij krijgt het gratis vergoed! want een winkel gaat er van uit dat je wel wat verstand van komputers hebt als je onderdelen koopt!
Yep, maar ik weet niet welke dat is :'(
Ga denk maar gewoon mobo omwisselen, een bijkomend prob is dat ik A Silver had gemorst naast de core (toen ik hem bouwde), dat heb ik toen met wasbenzine weggehaald, maar je ziet nog steeds een beetje een wazig effect, ik heb het toen goed schoongemaakt, alleen ze kunnen daarover wel moeilijk gaan doen natuurlijk dat ik dat er net heb afgehaald en dat hij daarom kaduk is :'(

En die D-Leds zijn optional, en die heb ik niet :(

maar allemaal bedankt voor de replies!!

Verwijderd

k heb een MSI K7T Turbo en ben ZEER tevreden over dat boardje.

aleen in het begin stont de multiplier ofzo op 100mhz en werkte mijn pc niet.
jumpertje er op, wertke weer.

mischien zit je vga kaart er niet goed in?

begin eens heel die kast leeg te halen.
bouw hem dan stap voor stap op, vga kaart er in, testen, volgende ding er in, testen.

het kan ook een brakke voeding zijn, dat had ik ook toen ik bijn compland een kast had gehaald :(
2 hdd's opgeblazen, mobo kapot :(

zit nu met nieuwe kast+mobo+reserve hddtje(8gig).

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb dit ook al een aantal keer geprobeerd, resultaat werd echter niet beter.

maar ik kreeg ook steeds deze fout:
Afbeeldingslocatie: http://zdnet.netfirms.com/TFD/pcalert.jpg

Volgens mij zit er dus iets niet goed in het mobo want deze melding kreeg ik pas vorige week voor het eerst en sindsdien is het mis, ik heb wel een bios update gedaan die week omdat het originele bios geen XP2000 ondersteunde, maar ik weet niet of het daar aan ligt :?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
3,3 volt is wel heel erg ingezakt, heb je al een andere voeding geprobeerd? (als je die hebt)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 10:00 schreef Clithopias het volgende:
3,3 volt is wel heel erg ingezakt, heb je al een andere voeding geprobeerd? (als je die hebt)
nee, die heb ik dus helaas geen :( en komt zelfs in de 80 dus :(
Maar me vader zei dat ik gewoon de hele zooi moest inleveren, dan ben ik gewoon van al het gezeik af, hij brengt me dan ook ff met de auto, scheelt 1.5 uur :P

Maar bedankt voor jullie replies :)

Verwijderd

wazige zooi, kun je niet wat precieser zijn. Hoe ver start je systeem nog op etc etc.

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Met de MSIkt266 is het een bekend probleemdat vrij weinig geheugen modules stabiel erin werken (met name onder XP)
Ik heb zelf ook de nodige van die boardjes onder handen gehad en dan blijkt toch wel het verschil tussen Kingston en M-tec of PQI geheugen. (had ik zelf eigenlijk ook niet verwacht...)
Maar laat ze daar ook es naar kijken.
Wat je ook kunt doen is voorstellen dat ze het met een ander mainboard proberen.
Suc6 d'r mee. (en hopen dat je niet toch een brokje uit je core hebt gedrukt, want dat is eigenlijk de enige bouwfout die je gemaakt kunt hebben, naast een afstandbusje te veel)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allereerst allemaal voor de hulp :)

Ik heb hem net nog helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd, en wat zie ik tot mijn verbazing:
de stekker vanaf de voeding naar mijn mobo (weet niet precies de naam, maar die grote :) ) Hij is bij twee contacten bruin "gebrand", is jammer dat ik geen digitale camera heb, maar hij is bruin onderaan in de kop
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
0 / Oranje / Oranje
/ 0     Oranje / Blauw 
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Rood / Groen
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Rood / Zwart
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Grijs / Wit
0 0     Paars / Rood
0 0     Geel / Rood

Waar het / staat is het bruin aangeslagen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:40
Ik had zelfde combinatie moederbord geheugen en geforce 3. Deze was ook zeer onstabiel eerst nieuwe geheugen gekregen toen een nieuwe geforce 3 en uiteindelijk heeft de fabrikant het msi moederbord vervangen voor een gigabyte omdat hij meer problemen was tegengekomen met dit moederbord.

Tim

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

Verwijderd

dit is geen flame, maar sinds wanneer bouwd een tweaker niet eens zijn eigen computers meer?

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
heb je al geprobeerd hem buiten je kast te bouwen?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik toch ook gedaan :)

Verwijderd

Ik denk niet dat je veel problemen hoeft te verwachten hoor. Zorg er wel voor dat er nergens beschadigde onderdelen of vreemde dingen in je pc hangen of vastgeplakt (weet ik veel wat je er allemaal mee doet) zitten. Dus lever een net uitziende pc in en de meeste computerzaken zullen niet moeilijk doen. Waar ik werk in ieder geval niet. sccs :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 11:32 schreef ospelgezicht het volgende:
Ik denk niet dat je veel problemen hoeft te verwachten hoor. Zorg er wel voor dat er nergens beschadigde onderdelen of vreemde dingen in je pc hangen of vastgeplakt (weet ik veel wat je er allemaal mee doet) zitten. Dus lever een net uitziende pc in en de meeste computerzaken zullen niet moeilijk doen. Waar ik werk in ieder geval niet. sccs :)
okay bedankt voor de tip, ik heb nog ff alles goed nagelopen :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 09 maart 2002 10:31 schreef MM het volgende:
Bedankt allereerst allemaal voor de hulp :)

Ik heb hem net nog helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw opgebouwd, en wat zie ik tot mijn verbazing:
de stekker vanaf de voeding naar mijn mobo (weet niet precies de naam, maar die grote :) ) Hij is bij twee contacten bruin "gebrand", is jammer dat ik geen digitale camera heb, maar hij is bruin onderaan in de kop
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
0 / Oranje / Oranje
/ 0     Oranje / Blauw 
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Rood / Groen
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Rood / Zwart
0 0     Zwart / Zwart
0 0     Grijs / Wit
0 0     Paars / Rood
0 0     Geel / Rood

Waar het / staat is het bruin aangeslagen.
Oh, kut. Dan zit je redelijk diep in de shit. Ziet de voedingsconnector van je mobo er wel gezond uit? Ik heb meer plaatjes gezien van ATX voedingsconnectors die half stuk waren, hadden zelfde symptonen...pc kan steeds minder vaak opstarten..

Mobo+voeding d00d ;( (als je geluk hebt)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
maybe niet een nutige repley maar ik had het zelfde en bleek Alles was zowat gesloopt en PSU bleek de oorzaak :( ( en ja dat is niet kapot gegaan door schuld aleen er voor zorgen als je hebt ge-oced dat ze het niet merken want daar letten ze erg goed op ;( )

Verwijderd

Gewoon terug brengen. De voeding lijkt me gaar en dat valt gewoon onder garantie, OOK als daardoor andere onderdelen gesneuveld zijn. Je zult zien dat het meevalt.

Semi off-topic vraagje (dit is iets wat ik nog nooit begrepen heb).. je hebt een computer compleet gekocht bij die gasten, waarom laat je 'm ook niet daar assembleren dan? Kost je ca. 50 piek (afhankelijk van de winkel) en je weet zeker dat je geen geblaat kunt krijgen met garantie.

Ja natuurlijk is zelf bouwen leuker, maar bij een compleet systeem is het imo gewoon dom om 't zelf in elkaar te gaan zetten - juist vanwege zaken als garantie.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 09 maart 2002 15:30 schreef hezik het volgende:
Gewoon terug brengen. De voeding lijkt me gaar en dat valt gewoon onder garantie, OOK als daardoor andere onderdelen gesneuveld zijn. Je zult zien dat het meevalt.

Semi off-topic vraagje (dit is iets wat ik nog nooit begrepen heb).. je hebt een computer compleet gekocht bij die gasten, waarom laat je 'm ook niet daar assembleren dan? Kost je ca. 50 piek (afhankelijk van de winkel) en je weet zeker dat je geen geblaat kunt krijgen met garantie.

Ja natuurlijk is zelf bouwen leuker, maar bij een compleet systeem is het imo gewoon dom om 't zelf in elkaar te gaan zetten - juist vanwege zaken als garantie.
Dit is helder. Voeding en mobo terugbrengen. Geen gedoe met de rest, CPU eraf, dan zien ze je gepruts met AS/wasbenzine niet (toch niet de oorzaak hier, zoveel is duidelijk)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben net terug uit eindhoven, en wat bleek..... Het was de Maxtor :?
De TD was eigenlijk gesloten, maar die gast zei dat hij wel ff ging kijken omdat ik dacht dat het de voeding was :)

Hij die eruit gehaald en getest en die bleek het gewoon te doen, na veel klooien zei hij dat het de HD was, meteen een nieuwe ingeschroefd en het lijkt erop dat hij het nu doet :)

Kan ik straks weer helemaal opnieuw beginnen met installen, minder is het dat er voor 8 gig aan Band Of Brother VCD's op stonden :'(

Maar ik snap er iig niets van dat juist de HD de fout was

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 06:58
Op zaterdag 09 maart 2002 17:33 schreef MM het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik ben net terug uit eindhoven, en wat bleek..... Het was de Maxtor :?
De TD was eigenlijk gesloten, maar die gast zei dat hij wel ff ging kijken omdat ik dacht dat het de voeding was :)

Hij die eruit gehaald en getest en die bleek het gewoon te doen, na veel klooien zei hij dat het de HD was, meteen een nieuwe ingeschroefd en het lijkt erop dat hij het nu doet :)

Kan ik straks weer helemaal opnieuw beginnen met installen, minder is het dat er voor 8 gig aan Band Of Brother VCD's op stonden :'(

dan had je gewoon moeten zeggen dat ie dat had moeten overcopieren, die vcd's boeit hem echt niet (hooguit om voor zichzelf te copieren)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar hij starte niet op, scherm bleef zwart, toen pakte hij een andere HD en toen deed hij het wel, dus over copieeren ging dus niet.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 09 maart 2002 17:33 schreef MM het volgende:

Ik snap er ook niet zoveel van als je zwartgeblakerde voedingsconnector op je mobo hebt dat je je hiermee laat afschepen. Hier ga je nog meer gedonder van krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 09 maart 2002 20:05 schreef dion_b het volgende:
Hier ga je nog meer gedonder van krijgen.
Volgende aflevering : HD No. 2 naar de kloten :+

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Ikzelf heb niet vaak met ondeugelijke apparaten te maken, wel hoor ik in mijn omgeving veel signalen van moelijke garantie afhandeling. Volgens de consumentenbond is het wettelijk vast gelegd dat Ondeugelijke goederen (vanaf aankoop) vergoed/geruild dienen te worden. Laat niet met je sollen!! :7

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:33
Op zaterdag 09 maart 2002 22:01 schreef renzoo het volgende:
Ikzelf heb niet vaak met ondeugelijke apparaten te maken, wel hoor ik in mijn omgeving veel signalen van moelijke garantie afhandeling. Volgens de consumentenbond is het wettelijk vast gelegd dat Ondeugelijke goederen (vanaf aankoop) vergoed/geruild dienen te worden. Laat niet met je sollen!! :7
Het probleem is alleen dat de mensen bij de TD (ben ik zelf ook ruim 5,5 jaar geweest, bij 2 computer zaken) het bedreigd worden door klanten een beetje zat zijn.
Zo weet ik nog best wel heel goed van een paar gevallen dat de klant een CPU-core opgefikt heeft door geen koelpasta te gebruiken en een ander geval dat een klant bij een seagate de afsluit-tape eraf gescheurd had door deze schijf vrij ruig in de pc te rammen.
Nou en deze klanten namen er geen genoegen mee dat ik zei dat dat soort dingen niet zomaar onder de garantie vallen en dat ik het artikel dus niet zondermeer zou omruilen voor een nieuwe, zonder eerst met de afdeling RMA te hebben gebeld.
Het waren in beide gevallen mannen met een niet al te hoge opleiding (understatement) en een postuur wat niet zou misstaan als uitsmijter.
Door een van deze ben ik dus ook bijna over de balie getrokken... en dan hebben ze een verkeerde aan mij (dus hebben het artikel dus ook echt niet vergoed gekregen)

Dit zijn dan wel de wat meer uitzonderlijke gevallen, maar het werken op de TD is soms echt geen pretje, door mensen die bovenstaande opmerkingen iets te serieus nemen en dus om het minste of geringste beginnen te schelden, of erger.
Dus laat het alstublieft verder uit het hoofd om mensen aan te sporen om ff een grote bek open te trekken of te beginnen te eisen om een nieuwe, wanneer je de klantenservice niet de tijd hebt gegeven om het probleem fatsoenlijk op te lossen. (alles <3 dagen is zeer acceptabel en alles <2 week is acceptabel en alles daarboven, mits van te voren aangekondigd of met duidelijke opgaaf van reden)

Wat betreft de topicstarter. Ik denk persoonlijk dat het vervangen van de hdd niet (alleen) de oplossing is van je probleem, dus dat het inderdaad binnen no-time weer problemen gaat geven.
Probeer met je computer langs te gaan wanneer de TD wel aanwezig is (lang niet iedereen in de winkel heeft het inzicht wat vaak vereist is op de TD. Een simpel onderdeel testen kunnen ze nog wel, maar vaak houd het daarbuiten op) en probeer uit te zoeken wanneer het rustig is of geef te kennen dat ze er best even naar mogen kijken (liefst binnen 3 dagen dus), maar dat je gewoon wilt dat het nu goed geregeld wordt. Daar hebben ze alle begrip voor en als je gewoon rustig blijft zullen ze ook wat beter hun best doen. (bij ons werd soms via post-itjes op de inname bon erbij gezet als de klant uitermate vervelend was of juist niet en eventuele vermoedens van OC-en etc. of als de klant al langs geweest was om te informeren of de PC al klaar was)

Probeer de PC maar ff te stress-testen door bijvoorbeeld 3d-mark een nacht aan te zetten.

als ik nog ff zo doorga, kan deze reactie gelijk de FAQ in ;)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik kon het ook niet geloven dat juist de HD was, mede omdat ik daarvoor hem nog aan mijn PII 400 heb gehangen om voor de zekerheid wat warez weg te zetten.
Maar ik kan ook nageven dat de HD wel een van de veroorzakers was van de instabiliteit, want ik heb vanacht nog ff geupload zonder vastlopers, wat ik voorheen nooit kon :) ook krijg ik niet meer die voltage die ver onder het limiet komt (zie voor error bovenste reply van deze bladzijde)

Maar ze hebben die voeding gestest en hij bleek gewoon 100% te functioneren. Het zit mij ook niet zo lekker dat ze die voeding met 2 bruingeslagen kopjes er weer in hebben gezet. Maar ze doen gelukkig niet erg over garanties, alleen als je het echt zichtbaar hebt verneukt :)

Maar ik zal ook echt niet boos worden, alleen als blijkt dat ik niets fout heb gedaan en ze willen het niet vervangen, maar daar zie ik ze niet voor aan :)
Maar ik zal vanacht eens 3DMark een uurtje of 8 non-stop laten draaien en anders breng ik hem morgen weer langs, want binnenkort staat GTA3 en Hitman2 klaar :P

• RolandWitvoet
  • Niet online
Als het je HDD was dan had het systeem op mijn minst door het bios heen moeten komen. Zeker als je de hdd afgekoppeld hebt gehad (ik neem aan dat je dat wel geprobeerd hebt, je hebt ook je videokaart vervangen gehad).
Het is jammer dat je geen digicam hebt, nu moet ik een beetje gokken hoe erg de connector er aan toe is, maar het lijkt me dat er sprake is (geweest) van een slechte connectie. Zat de connector wel goed vast? Dat probleem kan zichzelf natuurlijk goed opgelost hebben doordat je hem los gehad hebt. mogelijk is dat ook de reden geweest van het overlijden van je hdd, ik ben zelf ook al eens 3 hdd's kwijtgeraakt door een kapotte voeding (de pc liep al vast wanneer er ergens huis een lamp werd aangeschakeld, maar de leverancier bleef 3 harddisks lang volhouden dat het alleen de hdd was die kapot was)

Ik zou denken dat een slecht vastgeprikte (of vuile) voedingsconnector de oorzaak is geweest en de kapotte hdd slechts een gevolg. Overtuig jezelf ervan dat het probleem nu is opgelost, anders sta je volgende maand weer met een kapotte hdd bij de td.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:59 schreef 2Advanced het volgende:
Nieuw systeem vragen. Gewoon opnieuw in elkaar laten zetten.
Bij computerland gaat dat helaas niet zo makkelijk
computaria rulez

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Goede post TD-er! Ik werk zelf ook op de TD en er zijn inderdaad mensen die al met een bepaalde instelling naar je toe komen (een niet zo prettige en positieve instelling, meer van vervang of fix dit anders kom je in de problemen). Dat maakt niet alleen ons werk een stuk minder prettig maar ook schiet de klant er niets mee op (integendeel misschien wel inderdaad). Ikzelf ben bij aardige mensen eerder bereid iets extra's te doen itt tot bij dat soort mensen. Maargoed weer ontopic ...

MM, heb je het wel gezegd van die twee stekkertjes? Of heb je alleen verteld dat je voeding het niet doet .. als het laatste het geval is heeft die medewerker het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad, anders had hij de voeding vast omgeruild :) . En zoals eerder gepost, let er goed op dat de harddisk niet alleen een gevolg is van de werkelijke oorzaak, namelijk een voeding die niet helemaal in orde is. Nu is het je harddisk, dadelijk misschien iets anders (of weer de harddisk ;) ). Bij twijfel gewoon weer langs gaan, dit keer als je TD wel aanwezig is. Suc6!

[Mod-break]
Stukje tekst op verzoek van poster verwijderd.
[/Mod-break]

PC Specs

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Thnx :) !

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 10 maart 2002 18:48 schreef Bomberman het volgende:
Goede post TD-er! Ik werk zelf ook op de TD en er zijn inderdaad mensen die al met een bepaalde instelling naar je toe komen (een niet zo prettige en positieve instelling, meer van vervang of fix dit anders kom je in de problemen). Dat maakt niet alleen ons werk een stuk minder prettig maar ook schiet de klant er niets mee op (integendeel misschien wel inderdaad). Ikzelf ben bij aardige mensen eerder bereid iets extra's te doen itt tot bij dat soort mensen. Maargoed weer ontopic ...

MM, heb je het wel gezegd van die twee stekkertjes? Of heb je alleen verteld dat je voeding het niet doet .. als het laatste het geval is heeft die medewerker het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad, anders had hij de voeding vast omgeruild :) . En zoals eerder gepost, let er goed op dat de harddisk niet alleen een gevolg is van de werkelijke oorzaak, namelijk een voeding die niet helemaal in orde is. Nu is het je harddisk, dadelijk misschien iets anders (of weer de harddisk ;) ). Bij twijfel gewoon weer langs gaan, dit keer als je TD wel aanwezig is. Suc6!

[Mod-break]
Stukje tekst op verzoek van poster verwijderd.
[/Mod-break]
Ja, ik heb het hem verteld dat het waarschijnlijk is dat het de voeding is, o zei ie, dan schroef ik er wel een nieuwe in, kijken of dat helpt anders ben je weer een aantal dagen voor niets je PC kwijt (wel aardig van 'm :) )
Dus hij kijken en achter ff getest met iets, want een andere verkoper die meeluisterde vroeg toen hij terug kwam wat het resultaat was en toen gaf hij iets terug wat ik niet kon verstaan, maar hij heeft hem wel met iets getest.

Maar sommige daar zijn deels verkoper/TD, en hij is daar wel het hoofd want later kwam er een gast met een opgeblazen XP 1700+ en toen kwam hij erbij om te kijken of ze garantie gingen leveren (hebben ze overgens gedaan). Alleen is de TD gesloten op zaterdag en repareren ze alleen wat ze door de weeks hebben binnengekregen, dus je kunt dan niet zoals een normale werkdag ff met een probleem binnenlopen en dat ze gelijk even kijken.
En verder heb ik gewoon respect voor die gasten, zoals jullie hier al boven aangeven zijn dat tenslotte de mensen die jou garantie verlenen ja de nee :) en ze zijn daar ook kei aardig, dus geen reden tot klagen.

Verder heb ik nu 3 uur die demo van 3DMark gestest en nog steeds loopt hij >:) ik zal straks een hele nacht proberen. Eerst moet ik het bios nog goed instellen, nu staat alles nog op default, dus mobo draait ook nog op 100 mhz. Ook begon eerst PC Alert keihard te loeien in de benchmark die ik runde in 3DMark dat die 3.3 V. te laag zakte, dat doet hij nu ook niet meer :)

Ik probeer mezelf ook te overtuigen dat dit het probleem is, maar nog steeds houd ik mijn hart vast als een pictogram iets te laat voor mijn gevoel laad, ben ik al weer bang dat hij vast is gelopen. Mede omdat het vrij onverklaarbaar is dat een HD gewoon de groote stoorzender was, wat gewoon niemand had verwacht, maar ik zal zoals hierboven al beschreven proberen dat te vergeten.

Bedankt voor alle jullie reacties!!

• RolandWitvoet
  • Niet online
niet om je bang te maken, maar...
http://www.twistedhardware.net/picspages/mb/mb0033.htm
"It started with a simple system crash, it ended with a useless mainboard and PSU."

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Topicstarter
dat derde plaatje, zo ziet ie eruit.
Maar ze hebben het duidelijk bij comp. land gezien, en zei zeiden dat ik deze gewoon kon gebruiken. Dus als ik problemen krijg dan krijgen zijn hem weer terug.

Verwijderd

Op maandag 11 maart 2002 11:56 schreef MM het volgende:
dat derde plaatje, zo ziet ie eruit.
Maar ze hebben het duidelijk bij comp. land gezien, en zei zeiden dat ik deze gewoon kon gebruiken. Dus als ik problemen krijg dan krijgen zijn hem weer terug.
Wat ze bij Computerland in Eindhoven natuurlijk ook wel snappen ( de goeie dan) is dat het vervangen van een psu voor zeg inkoop 40 Euro wat goedkoper is dan een mobo van zeg 250 Euro of een nog wat duurdere cpu! Als iemand denkt dat men bij Computerland jou doelbewust naar huis heeft gestuurd met maar het vermoeden dat die Voeding niet ok was dam gaan ze een erg duure gok tegemoet, ervan uitgaande dat elke garantie-afwikkeling er een op zichzelf is ( d.w.z. het is natuurlijk niet standaard zo van" oh, je hebt m zelf gebouwd, nou ja gesloopt dan".
Vergeet niet dat je met een bedrijf te maken hebt, niet met hobbiende amateurs en bedrijven hebben een naam te verliezen. De slechste reclame is nl. negatieve mon-op-mond reclame. Persoonlijk zou ik nog op een doordeweekse dag bellen en naar een td'er vragen. Leg hem dat verhaal van je voedingsconnectors voor en voila, je hebt ook een reactie van iemand die het zou moeten weten. De bedrijfsleider in Eindhoven is trouwens een ok vent, dus dat oordeel is wel ok.
Hopelijk veel tressloos genoegen in het vervolg

Verwijderd

Op zondag 10 maart 2002 21:41 schreef MM het volgende:

[..]

Maar sommige daar zijn deels verkoper/TD....
Daar worden ze ook voor aangenomen ;)
Pagina: 1