Op zaterdag 09 maart 2002 22:01 schreef renzoo het volgende:
Ikzelf heb niet vaak met ondeugelijke apparaten te maken, wel hoor ik in mijn omgeving veel signalen van moelijke garantie afhandeling. Volgens de consumentenbond is het wettelijk vast gelegd dat Ondeugelijke goederen (vanaf aankoop) vergoed/geruild dienen te worden. Laat niet met je sollen!!

Het probleem is alleen dat de mensen bij de TD (ben ik zelf ook ruim 5,5 jaar geweest, bij 2 computer zaken) het bedreigd worden door klanten een beetje zat zijn.
Zo weet ik nog best wel heel goed van een paar gevallen dat de klant een CPU-core opgefikt heeft door geen koelpasta te gebruiken en een ander geval dat een klant bij een seagate de afsluit-tape eraf gescheurd had door deze schijf vrij ruig in de pc te rammen.
Nou en deze klanten namen er geen genoegen mee dat ik zei dat dat soort dingen niet zomaar onder de garantie vallen en dat ik het artikel dus niet zondermeer zou omruilen voor een nieuwe, zonder eerst met de afdeling RMA te hebben gebeld.
Het waren in beide gevallen mannen met een niet al te hoge opleiding (understatement) en een postuur wat niet zou misstaan als uitsmijter.
Door een van deze ben ik dus ook bijna over de balie getrokken... en dan hebben ze een verkeerde aan mij (dus hebben het artikel dus ook echt niet vergoed gekregen)
Dit zijn dan wel de wat meer uitzonderlijke gevallen, maar het werken op de TD is soms echt geen pretje, door mensen die bovenstaande opmerkingen iets te serieus nemen en dus om het minste of geringste beginnen te schelden, of erger.
Dus laat het alstublieft verder uit het hoofd om mensen aan te sporen om ff een grote bek open te trekken of te beginnen te eisen om een nieuwe, wanneer je de klantenservice niet de tijd hebt gegeven om het probleem fatsoenlijk op te lossen. (alles

dagen is zeer acceptabel en alles <2 week is acceptabel en alles daarboven, mits van te voren aangekondigd of met duidelijke opgaaf van reden)
Wat betreft de topicstarter. Ik denk persoonlijk dat het vervangen van de hdd niet (alleen) de oplossing is van je probleem, dus dat het inderdaad binnen no-time weer problemen gaat geven.
Probeer met je computer langs te gaan wanneer de TD wel aanwezig is (lang niet iedereen in de winkel heeft het inzicht wat vaak vereist is op de TD. Een simpel onderdeel testen kunnen ze nog wel, maar vaak houd het daarbuiten op) en probeer uit te zoeken wanneer het rustig is of geef te kennen dat ze er best even naar mogen kijken (liefst binnen 3 dagen dus), maar dat je gewoon wilt dat het nu goed geregeld wordt. Daar hebben ze alle begrip voor en als je gewoon rustig blijft zullen ze ook wat beter hun best doen. (bij ons werd soms via post-itjes op de inname bon erbij gezet als de klant uitermate vervelend was of juist niet en eventuele vermoedens van OC-en etc. of als de klant al langs geweest was om te informeren of de PC al klaar was)
Probeer de PC maar ff te stress-testen door bijvoorbeeld 3d-mark een nacht aan te zetten.
als ik nog ff zo doorga, kan deze reactie gelijk de FAQ in
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)