computer valt uit..te zwakke voeding?

Pagina: 1
Acties:

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
Mensen...

Ik heb onlangs 256mb Sdram 133mhz. in mijn computer gedrukt. Daarin zaten al 64mb 100mhz en 128 mb 100mhz. in. Ik neem aan dat die combinatie mogelijk is?"..Hoor ik graag van jullie..

Verder heb ik het gevoel dat mijn 250w voeding de boel niet meer trekt. Als ik alle drie dimmetjes in me comp heb hangen valt ie om de zoveel minuten uit..erg vervelend. Je hoort ook de harde schijven weer op toeren komen.

in de kast:
amd athlon 500mhz.
asus k7m slot a
13 gig maxtor
4 gig futjitsu
2x netwerkkaartje
1x geluidskaart
1x matrox g400

cd-rom, cd-rw, diskdrive etc..

Als ik 2x 256 133 en 1x 128 100 er in doe..krijg ik een blauw scherm tijdens het opstarten. De melding kan ik me zo even niet herinneren..

Dank voor jullie hulp.

Clotug

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik denk dat je een te zwakke voeding hebt. 300W+ zal wonderen doen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Kan, maar DIMM's plegen niet zo'n aanslag op je voeding. Alles draait onder full load wél stabiel zonder die nieuwste DIMM?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• clotug
Op vrijdag 08 maart 2002 21:43 schreef Abbadon het volgende:
Kan, maar DIMM's plegen niet zo'n aanslag op je voeding. Alles draait onder full load wél stabiel zonder die nieuwste DIMM?
zonder die nieuwe dimm wilde hij ook wel eens sporadisch uitvallen. Ik draai nu met 128 100 en 256 133 waarbij die nog nit is uitgevallen. Die 64 100 moet er natuurlijk ook bij, maar dan heb je dus dat uitvalgedoe. Ik heb ook geprobeerd met alle dimmetjes een cd-rom te unpluggen. Had geen zin.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-08 18:53

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik denk dat je die voeding beter kunt gaan vervangen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:29
Dat de voeding niet voldoende zou zijn is nonsens, 250 watt zou voldoende moeten zijn.

300watt is altijd lekker meegenomen, niet geschoten is altijd mis :7

• clotug
Op vrijdag 08 maart 2002 22:54 schreef Smirnoff het volgende:
Dat de voeding niet voldoende zou zijn is nonsens, 250 watt zou voldoende moeten zijn.

300watt is altijd lekker meegenomen, niet geschoten is altijd mis :7
Ik meende ooit es gelezen te hebben dat 250 echt minimaal is voor athlon en dat 300w aan te raden is. Zou het helpen als ik een nieuwe hd koop en die 2 oude eruit laat?

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hierzo een athlon op 800mhz, een geforce 2gts stroom eter, 2hd, brander, cdrom, tvkaart, hd cooler, 3fans en dit allemaal op een 235watt voeding.

Oftwel: je voeding is altijd al een beetje brak geweest of het ligt ergens anders aan. 250 watt zou meer dan voldoende moeten zijn voor wat jij hebt.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:12
heb nog wel een 300watt voeding voor je liggen als je er nog een nodig hebt (k7/p4 certified)

Verwijderd

twil ook wel eens aan windows liggen (xp dan) ik heb al 2x mensen moeten helpen die dat probleem hadden, het bleek toen aan de geforce drivers te ligggen (bijde de geforce mx 400) maar die heb je niet dus....

Verwijderd

De kwaliteit van een voeding kan je helaas niet alleen met het vermogen aanduiden. Het verschilt zeer erg tussen noname en bijv. Enermax. Ik heb een 300W voeding die et 10x beter doet in hetzelfde systeem dan een andere 350W. Het kan best zijn dat jij een slechte 250W hebt, en wwillem een hele goede 235W. Voor Athlons onder de 600 MHz ofzo valt het wel mee, dat stroomverbruik. Dit is vooral het geval bij de Thunderbird versie...

Als je systeem het voor dat dimmetje wel helemaal goed deed, ligt het aan dat dimmetje en/of de combinatie van je geheugenreepjes. Probeer ze eerst eens te verwisselen op een paar plaatsen. Probeer het dan met ieder afzonderlijk reepje. Test hem ev. in een andere PC, en gooi er voor de zekerheid even een andere voeding in. (ervanuitgaand dat je beschikt over een andere voeding) Succes...

Edit: Het ligt erook aan wat voor hardeschijven je hebt. 2x 15k SCSI vreet meer dan 2x 20 GB 5400. Wat wwillem zegt slaat dus nergens op. Dat et bij jou werkt is leuk, maar zegt niet dat et bij hem ook werkt...

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mijn server (k6-II 350, 6HDDs, raid5 etc.) draait prima op een 145Watt voeding, normaal geruik is 80watt.
300Watt is wel heeeel erg veel.
Wel heb je voor een athlon (bij de athlon XP is dat verholpen dmv een rij condensatoren op het mobo) een behoorlijk stabiele voeding nodig. Daarvoor kun je een kwalitatief hoogwaardige voedig gebruiken, of een (eventueel slechte) voeding met een gigantische overkill aan power. Het gaat er niet zozeer om dat je 300Watt nodig hebt, maar dat je een stabiele 100Watt nodig hebt.

Een andere hdd oid helpt echt niet, een hdd is maar iets van 5Watt je moet om stroomverbruik te verminderen echt zoeken bij je processor en videokaart, zeg maar de grote hittebronnen in je kast.

Maar aangezien je al een 250Waat voeding hebt denk ik niet dat het probleem in je powersupply gezocht moet worden.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 18:01 schreef RolandWitvoet het volgende:
Mijn server (k6-II 350, 6HDDs, raid5 etc.) draait prima op een 145Watt voeding, normaal geruik is 80watt.
300Watt is wel heeeel erg veel.
Wel heb je voor een athlon (bij de athlon XP is dat verholpen dmv een rij condensatoren op het mobo) een behoorlijk stabiele voeding nodig. Daarvoor kun je een kwalitatief hoogwaardige voedig gebruiken, of een (eventueel slechte) voeding met een gigantische overkill aan power. Het gaat er niet zozeer om dat je 300Watt nodig hebt, maar dat je een stabiele 100Watt nodig hebt.

Een andere hdd oid helpt echt niet, een hdd is maar iets van 5Watt je moet om stroomverbruik te verminderen echt zoeken bij je processor en videokaart, zeg maar de grote hittebronnen in je kast.

Maar aangezien je al een 250Waat voeding hebt denk ik niet dat het probleem in je powersupply gezocht moet worden.
Jij leeft qua vermogens van voedingen een paar jaar terug. Fijn dat jouw server draait op een 100W voeding, maar dat is een systeem dat ten eerste weinig belast wordt, en ten tweede ouder hardware heeft. Enig idee wat een AMD Athlon Thunderbird 1400 MHz vreet? Ga het maar zoeken in de 70 Watt ed. Verder zit er wel verschil tussen SCSI (sneldraaiend vaak, 15000 toeren) en gewone IDE schijven.
Tegenwoordig moet je voor een AMD systeem echt minimaal een redelijke 300W hebben. Zeker met de hardware die moderne systemen hebben. Branders ed. vreten ook stroom... Stabiel is ook belangrijk, maar als ie gewoon te zwak is, dan houdt het op. En nogmaals: bij de een werkt het wel op een 235W en bij de ander niet. Zo is het gewoon. Als je nu een voeding koopt, zou ik een 350W kopen, en als je kwaliteit wilt, een Enermax...
Pagina: 1