Toon posts:

geen versnelling voor DirectDraw en AGP in Win2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus V7100, Geforce 2MX. Deze draai ik onder win98 en win2000. De hardware settings zijn onder beide OS-en gelijk. Toch heb ik geen versnelling voor DirectDraw en AGP in Win2000.

Weet iemand waarom? Ik heb de laatste Nvidia drivers geïnstalleerd en de prestatie instellingen staan op Full.

Bij het testen van DirectDraw en AGP in dxdiag lijkt alles oke.

Help!

Slot

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Heb je de 2 OS'jes op dezelfde schijf staan ? Want dan vraag je vaak al om problemen :P

Verwijderd

Topicstarter
nope...

wat betreft dxdiag: die ondersteunt DirectDraw en AGP wel... alleen het versnellen ervan niet.

Slot

• Sp00n
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 09:31
Tjek de windowsupdate site ff. Dload een servicepack ofzow. Ik zou anders ook nie weten wat er mee is. Stuur een meel naar de fabrikant van je kaartje ;) Die heeft misschien wel iets leux te lullen. (Je drivers zullen wel win2k compatible zijn lijkt me?)

Verwijderd

Topicstarter
Alle software die ik draai is t laatste van t laatste..

Waarschijnlijk kan ik m'n probleem beter in de win2000 categorie plaatsen... in deze groep heeft iedereen alleen maar verstand van de GF4 :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor de zekerheid nog een keer gechecked.. en ik zie toch een verschil in de hardware instellingen.

Ik mis in win2000 3 memory-ranges (althans.. vergeleken met de instellingen onder win98).

In dxdiag w2k geeft ie bij hoeveelheid geheugen van de kaart: n.v.t.
Onder win98 zegt ie ca. 32 mb....

Dan rest natuurlijk de vraag.. hoort dit bij de videoplanken of bij de win2000 categorie thuis? ;-)

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
IRQ toegewezen aan je videokaart in de BIOS? AGP Aperture size minimaal op 32MB ingesteld? DirectX8.1 geinstalleerd? Welke detonators draai je?

edit: Misschien nog mobo drivers installeren?

Verwijderd

Topicstarter
IRQ is ok. (3; idem voor win98)
Detonator 2.7.7.0
'oud' Asus P2B Bios v.14b (laatste versie)

Alle memory-ranges die win2000 vermeld staan ook onder win98.. ik mis alleen 3 ranges...

Verwijderd

Topicstarter
aperture op 64, directx8.1

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:38

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Op vrijdag 08 maart 2002 21:31 schreef Sp00n het volgende:
Heb je de 2 OS'jes op dezelfde schijf staan ? Want dan vraag je vaak al om problemen :P
Dat maakt volgens mij niets uit, ik draai al jaren met 2 OS'en op 1 partitie. En dat zonder problemen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1