Hoe werkt overdrive cpu ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• weird0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-08 09:11

weird0

The Luck is Dying

Topicstarter
loop stage op een basisschool enne daar stond een ouwe Tulip bak DE 486DX/50 ... et geinige aan die bak is dat ie al een LCD schermpie had en SCSI ondersteund en tot mijn schrik zie ik dat er twee cpu's inzitten ..1 vast gebakken aan het mobo de ander is een intel overdrive... nu is mijn vraag weet iemand iets meer over die overdrive dingetjes ? heb gezocht maar kan nie veel relevants vinden...

werken cpu's samen ? of schakelt de 1 de ander uit...
etc...

€ Hij is weer heerlijk hoor coby
€ join us @ http://team.aggression.nl soon @ https://teamparkstad.nl

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Een overdrive CPU was een soort upgrade voor oudere peeceetjes. Je kon dan een snellere processor op het moederbord zetten dan wat het moederbord aan kan. Maar volgens mij kan je niet twee processoren in zo'n systeem hebben zitten...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De ene schakelt de andere uit.

Zie het ongeveer als wat er gebeurt als je in een systeem met geintegreerde AGP (i815, SiS730 of VIA KM133 ofzo) een kaart in de AGP slot steekt- betere performance op precies dezelfde infrastructuur.

Dat itt de Co-processor bij 8088-486SX, daar plakte je er een losse FPU naast. En om het nog leuker te maken was de 486 socket voor zowel co-pro als overdrive geschikt.

Oslik blyat! Oslik!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Ik heb hier ook ooit zo'n overdrive gehad in een 386 (of was het een 486 ?). Najah, iig moest dat ding er in plaats van de gewone cpu in en dan liep de pc 33MHz sneller oid. Weet het niet meer precies, maar dit is wat ik me ervan kan herinneren.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Misschien raak je hier wat uit wijs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ik denk dat meneer google dit wel weet
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.