IDE Settings

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi, ik heb net (op jullie aanraden :)) de Plextor 8x4x32 gekocht.
Ik heb een BX Master, wat zijn de beste IDE settings?
Ik heb nu
Primary Master : HD
Primary Slave : -
Secondary Master: Plextor Cd-R
Secondary Slave : Cd-Rom speler

is dit slim?
of kan ik beter de Cd-Rom speler Primary Slave zetten.
bvd

specs

Verwijderd

zo heb ik het ook. Maar dan anders,
Pri.ma. HDD
Pri.sl. HDD
Sec.ma. Plextor
Sec.sl. CD-Rom
Werkt prima.

Trouwens, waarom heb je de mijne niet gekocht?

• Unex
  • Niet online
:)
Omdat ik liever nieuw heb, je weet nooit wanneer ie er mee kapt....
Ik hoor toch regelmatig dat ze na zoveel cd's op zijn....

specs

Verwijderd

het is volgens mij beter om bruner en reader op aparte kanalen (ivm met diskcopy)te doen dus:

pri:
1)hhd
2)cdrom
sec:
1)burner
2)ander ding

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op die manier haal je volgens mij wel de speed van je harddisk naar beneden .. ik heb ook de writer + 'reader' op IDE kanaal 2 met de writer als master ... HDD zit alleen op kanaal 1.

PC Specs

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ah, dat treft, ik heb dezelfde Plextor als jij (sinds een week):

Primary Master : HD
Primary Slave : HD
Secondary Master : Plextor Cd-R
Secondary Slave : DVD speler

Volgens Plextor moet ie in ieder geval op een Master staan en liefst alleen..maar goed. dat gaat in ons geval niet..

Wat Sub zegt is misschien ook niet zoŽn gek idee, ik heb nog niet veel gebrand en nog geen problemen gehad. Ik zal het in de gaten houden en als het vaker misgaat, zijn optie eens uitproberen ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

nu we het hier toch over hebben hoe kan ik het beste mijn zooitje indelen:

ik ziet hier met een raidcontroller waar 4 hdd's aan hangen daar zijn we dus snel over uit gepraat.

maar ik heb hier ook een plex bijna 12x nu nog 8x :D, kenwood 72x, pioneer 6x dvd en een zip drive.

op dit moment heb ik het op deze manier in gedeeld:

pri:
1)kenwood
2)pioneer
sec:
1)plex
2)zip

leek mij het meest logische omdat zowel de plex als zip geen udma ondersteunen en op deze manier geen andere apparaten naar "beneden" kunnen halen.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

..He Sub, daŽs gek, bij mij staat bij zowel de DVD als Plextor, DMA gewoon aan. In eerste instantie wilde de dvd (was naar secundary slave verhuisd met arriveren van Plextor) steeds niet aanblijven na het opstarten..(vinkje was na het opstarten weer uit ) maar nu wel.!?

Oooppss, foutje, was in de war, DMA UDMA, niks gezegd ;)

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

del SuB.post

Verwijderd

Zou zegen zet je HD op prim/master ATA/66
Heb je twee prim/masters over op je ATA/33

• Unex
  • Niet online
George Mimi en Marco:
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik heb ook gelezen dat de ata66 promise controller (die er al standaard op zit) vrij zoog.... is dit echt zo?

specs

Verwijderd

nee. kwam als een van de beste uit de bus bij een test op.... (ja waar ook alweer) de hpt370 was een klote ding

• Unex
  • Niet online
Ah, kijk das ewl mooi :)
Dan ga ik dat maar eens doen
thnx

specs

Pagina: 1