Toon posts:

Cistron ADSL aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waarom kost het zoveel geld om ADSL aan te sluiten , 238 voor de aansluiting en 175 voor die ethernetmodem = ruim 900 gulden alleen al om aan te sluiten.
Ik vind die kosten eigenlijk belachelijk hoog en vraag me af waarom ze zo hoog zijn.
Bij chello betaal je geloof ik 100 gulden aansluitkosten ofzo.
Ja ik weet dat dat slomer is, maar als je in de goede buurt woont kan je chello lijn nog best snel zijn.
Daarom kiezen denk ik zelf meer mensen voor een chello/kabel lijn vanwege die kosten, of heb ik niet gelijk.

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08 21:03
kijk op www.tweakers.nl naar het artikel over de 5GB max per maand over chello dus dan weet je dat je vanaf nu geen gelijk meer hebt :( Verder kan je met adsl veel hogere download snelheden halen als met chello. Met het cistron maxx abbo kan je zelfs tot 890kb/s met downloaden halen (afhankelijk van de afstand tot de centrale) hetzelfde geld voor abbos van eweka (www.eweka.nl), luna(www.luna.nl) en met metia (www.metia.nl) de goedkoopste is volgens mij nu metia met iets van 77 euro per maand voor het premium abbo, er staat max 2048 bij maar dat is wat ze garanderen en aangezien het nu zo storm daar loopt zetten ze er 2-8 pas bij als ze het wat rustiger krijgen.

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:16 schreef luckyjan het volgende:
Met het cistron maxx abbo kan je zelfs tot 890kb/s met downloaden halen (afhankelijk van de afstand tot de centrale) hetzelfde geld voor abbos van eweka (www.eweka.nl), luna(www.luna.nl) en met metia (www.metia.nl)
[/b]
Met die MAXX zelfs 975kb/s.... Zucht wat een droom... Theoretisch dan. In de praktijk komt het inderdaad neer op zo'n 890-900. Die rest kende ik nog niet, ff checken!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Op vrijdag 08 maart 2002 22:10 schreef JanMaster het volgende:
In de praktijk komt het inderdaad neer op zo'n 890-900. Die rest kende ik nog niet, ff checken!
maak daar maar 650-750 KB/sec van ;)

Verwijderd

Das nog steeds veel ;)

Ik ga denk ik als we gaan verhuizen, ook Cistron nemen... :D
Beter dan die van Chello....
Vette upload :P

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

ADSL modem kost gewoon geld. Hij is daarna wel van jou. Je kan ook ergens anders je modem vandaan halen (de mijne is nog van m'n maandje Scarlet avontuur).

En waarom € 238, naar ik heb begrepen gaat het grootste deel hiervan naar KPN toe. Ik weet niet precies hoeveel, maar aangezien Truedsl € 175 rekent, en andere providers nog meer dan Cistron, zal het niet veel onder die 175 liggen anders zou iedereen via truedsl gaan lijkt me... Kwee nie ik had nauwelijks aansluitkosten, mjah was aanbieding he ;)

Exact expert nodig?

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 08 maart 2002 20:51 schreef Srpska het volgende:
Waarom kost het zoveel geld om ADSL aan te sluiten , 238 voor de aansluiting en 175 voor die ethernetmodem = ruim 900 gulden alleen al om aan te sluiten.
Ik vind die kosten eigenlijk belachelijk hoog en vraag me af waarom ze zo hoog zijn.
KPN rekent voor een portering 133.87 euro ex BTW. Tel daar BTW bij op, een marge voor bbned en het zal net kostendekkend zijn voor Cistron.
Pagina: 1