video capture resolutie: PAL 704x576 (volledig TV-beeld)
Je hebt zoals eerder vermeld verschillende standen: 2 tot en met 12 MB/s. en de MB staat dus voor MegaByte.
Je kan inderdaad ook MPEG-1 en MPEG-2 realtime hardware encoderen. En mensen die zitten te zeuren over dat real-time hardware-encoders zuigen, die moeten zelf nog maar es goed kijken, je ziet geen verschil tegenwoordig.
OK, die MB's wordt dus gewoon software-matig-achtig mee bedoel mee bedoeld, of is dat compressed naar Mpeg2 ?
Welke resoluties zijn er met Mpeg2 dan mogelijk (buiten de 704*576) en hoe is het in te stellen (met profiles, of MB/s)
still image caputere: 1600x1200
Het video signaal bestaat maar uit 576 beeldlijnen (en vaak niet meer dan 720-768 pixels horizontaal), dus plaatjes groter dan dat is software matig geïnterpoleerd. Ik vermoed dat Photoshop dat wat beter kan.
Audio loopt via SB. De audio wordt in de tuner eruit gegooid en via een kabletje naar de SB geleid.
En als PVR is-ie helemaal goed te gebruiken: je kan hem instellen net zoals een "echte" VCR.
OK duidelijk
Voor opnemen heb je zo'n 200 MHz processor nodig. Voor het afspelen (wat met de winTV PVR niet hardwarematig kan) heb je toch al gauw 800 MHz nodig. Maar daar gebruik ik een Creative DXR3 voor (hardware decoding). Da's echt een aanbeveling: als je namelijk software weer gaat decoden om de file te bekijken, ziet het er nog niet echt denderend uit. En met de DXR3 heb je gelijk een TV-out.
Prima tip!
Maar in principe is voor het afspelen dus een machine nodig die fatsoenlijk DVD's kan afspelen.
Er wordt verder een progie meegeleverd waarmee je de commercials er tussenuit kan knippen ZONDER dat je eerst de file moet decompressen naar AVI

. Hierdoor dus geen kwaliteitsverlies. Als je echt de opgenomen video wilt gaan bewerken (fade-in, enz.) dan zou je hem wel moeten decompressen, en vervolgens weer compressen, en of dat compressen weer met de hardware kan weet ik niet.
Dit duidt er op dat het inderdaad een Mpeg-2 stream is met alleen "P" frames (de letters haal ik altijd door elkaar), oftewel het is ingepakt per frame en er wordt dus niet gekeken naar de omliggende frames. Wanneer dit wel zou gebeuren kun je niet zo makkelijk een aantal frames eruit knippen.
Soort van MJpeg dus, maar dan in een Mpeg-file verpakt.
Een PVR kaart is dus niet veel anders dan een DC-10 (compressie gaat hardware matig en geluid via SB, bandbreedte is 1 - 7 MB/s, max res is 768*576) alleen zit er hier (bij de PVR dus) meer/handigere software bij en een TV-tuner.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)