Logitech Cordless Desktop Optical

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Heeft iemand de Logitech Cordless Desktop Optical en heeft tie daar problemen mee.
Ik ken namelijk iemand waar de muis binnen drie dagen op is omdat zijn LED'tje blijft branden. :?

Verwijderd

Ja die heb ik, maar geen problemen.

Toetsenbord zitten nog steeds de zelfde 4 bats in die ik er in oktober in heb gedaan, voor de muis heb ik twee sets oplaadbare bats, omdat ze om de 1.5 week ofzo vervangen moeten worden.

LED blijft hier een tijdje branden, om daarna steeds langzamer te gaan knipperen om stroom te besparen.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Ik heb nu de Logitech Cordless Mouseman en daar moet ik ongeveer om de 3 maanden batterijen verwisselen.

Ik vind zelf andere halve week wel kort.
Want die batterijen zijn nou ook niet echt voordelig.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Want op de Logitech site (www.logitech.com) staat: "Battery life is 6-12 months for the keyboard and 2-3 months for the mouse." :? is toch wat langer dan 1,5 week :)

Verwijderd

Heb hem ook ... echt super rlx vooral dat toetsenbord.. muis is voor office aplicaties ook prima .. voor games heb ik de dual optical er bij (zelfde als optical set maar dan met draad en 2 leds.
Voor de rest gaan de batteryen ongeveer een weekje of 4 mee voor de muis .. en toetsenbord doe ik nu al sinds half december mee..
Voor de rest geen probs mee ... heb het nu 1 keer gehad dat mijn mijn niet reageerde ... 1 reboot en hij deed het weer ...

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Wat is het grote verschil tussen dual en single optical :?
P.S. Gebruik jij ook oplaadbare batterijen ?

• Jules Winfield
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-07 19:58
ik heb sinds een week of 4 ook een Logitech Cordless Desktop Optical en heb ook problemen. Als ik mijn comp aan zet reageert ie niet (muis & toetsenbord) en moet dan rebooten waarna alles weer perfect werkt! En dat is dus niet eenmalig, maar elke keer als ik mijn comp aanzet!!
Iemand meer dit probleem en een oplossing??

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Is jouw aansluiting USB of PS/2 ?
Als het USB is zou ik toch maar PS/2 aansluiten.
Want USB heb ik zelf ook problemen mee.

Verwijderd

Ik heb ook een cordless optical mouseman van logitech.

Ik gebruik ook oplaadbare batterijen. Deze gaan ook snel leeg. Ik doe er ongeveer 2.5 week mee.

De (oplaad)batterijen gaan niet zo lang mee omdat de "led" die erin zit redelijk wat stroom verbruikt en ook nog is zo is afgesteld dat hij onder 2.1 volt (met 20 mA) niet meer werkt.
Beetje stomme move van logitech want leds branden al met 1.6 volt ofzo en dan ging die dus nog 1 maand mee maarja.......

Oplaadbare battetrijen hebben maar 1.2 volt X 2 is 2.4 volt. 2 normale battetrijen hebben (vol) 1.5 volt. Je verliest op deze manietr dus ook een deel van je werkduur. Normale batterijen zijn trouwens niet echt aan te raden want deze gaan ook maar 1.5 maand mee (duracell ultra) en zijn $$$$$.

Wat je wel kunt doen zijn speciale ni-mh battetrijen kopen zoals ik. Dan gaat de battetrij 1 weekje langer mee en is nog op te laden ook. Deze battetrijen zijn bij de betere fotowinkel en in sommige plaatsen zelfs in de Hema te koop (waar de laatste de voorkeur heeft want dat scheelt de helft $$ ofzo) moet je wel opletten dat je ze koopt met zoveel mogelijk mAh's. Ik heb ze van 1400 mAh.

• Jules Winfield
Op vrijdag 08 maart 2002 20:53 schreef GUBO het volgende:
Allebij PS/2

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
[b]Op vrijdag 08 maart 2002 20:54 schreef IconOS het BLA !!
Hoe duur waren die batterijen bij de HEMA ?
En wat voor oplader gebruik jij?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:31 schreef GUBO het volgende:
Want op de Logitech site (www.logitech.com) staat: "Battery life is 6-12 months for the keyboard and 2-3 months for the mouse." :? is toch wat langer dan 1,5 week :)
En dit klopt dan ook helemaal - heb zelf ook de Cordless Desktop Optical en mn muisje doet inderdaad zo'n 2 maanden met zijn voer (duracell of powerlife)... het ledje blijft trouwens inderdaad branden. Eerst een halve minuut continu, daarna gaat ie knipperen, eerst heel snel, daarna steeds langzamer (tot ie op ongeveer 2 flitsen p/s zit)...

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Oke, maar zijn er nog andere mensen die er problemen mee hebben :?

Want tot nu toe, nog maar 1.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 20:57 schreef Jules_Winfield het volgende:

[..]

Allebij PS/2
Nog een vraag wat zijn jouw Specs en wat is jouw bestuurings system ?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:53 schreef GUBO het volgende:
Muis op usb, Keyboard op ps/2, maar dat maakt bij mij niet zo gek veel uit.

Maar die 2-3 maanden haal ik niet omdat ik veel muis en er oplaadbare inzitten, die doen het niet zo lang als gewone.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb hem. En geen problemen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

bij mij klopt het perfect wat logitech opgeeft maar ik vindt het toch nog veel+ vindt het toch een raar verhaal dat het lampje niet gewoon uitgaat of ze hadden er wel een klein schakelaartje of drukkertje op moeten maken dat had toch een hoop gescheelt.
Je kan het altijd zelf doen maar dat zij er niet aan ged8 hebben |:(

• Jules Winfield
Op vrijdag 08 maart 2002 21:05 schreef GUBO het volgende:

[..]

Nog een vraag wat zijn jouw Specs en wat is jouw bestuurings system ?
Ik heb een Pentium 4 1,5 , 2x 256 RDRAM en Gigabyte mobo.
Verder draai ik Windows 2000 Prof

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Denk toch dat ik hem ga kopen.
Want volgens mij is tie gewoon vet gaaf *D

Verwijderd

Ik heb veel van die dingen en gebruik ze erg vaak. Mijn (professionele) camera (analoog) + flitser b.v. vreet ook.

Ik heb dus een "echte" oplader gekocht van Duracell. deze koste wel 100 piek maar ik tank 4 battetrijen binne 2 uur vol. Met een standaard lader van merk x lukt het ook. Je moet dan wel ff opletten dan je minimaal 100 mAh laadsnelheid hebt ofzo. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt totdat ze vol zijn...... Je moet de laadsnelheid (ff 100 mAh nemen??) en de battetrijcapaciteit weten (ff 1400 mAh nemen??). Doe nu 1400/100 en je moet 14 uur (+ nog wat, 1 uurtje extra altijd rekenen ofzo) opladen.

Bij de hema kosten ze toen 12 piek.....5 euro ofzo. (per 2)

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:10 schreef IconOS het volgende:
Ik heb veel van die dingen en gebruik ze erg vaak. Mijn (professionele) camera (analoog) + flitser b.v. vreet ook.

Ik heb dus een "echte" oplader gekocht van Duracell. deze koste wel 100 piek maar ik tank 4 battetrijen binne 2 uur vol. Met een standaard lader van merk x lukt het ook. Je moet dan wel ff opletten dan je minimaal 100 mAh laadsnelheid hebt ofzo. Anders kan je wachten totdat je een ons weegt totdat ze vol zijn...... Je moet de laadsnelheid (ff 100 mAh nemen??) en de battetrijcapaciteit weten (ff 1400 mAh nemen??). Doe nu 1400/100 en je moet 14 uur (+ nog wat, 1 uurtje extra altijd rekenen ofzo) opladen.

Waar hebbie die lader gekocht dan??

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 21:10 schreef Jules_Winfield het volgende:

[..]

Ik heb een Pentium 4 1,5 , 2x 256 RDRAM en Gigabyte mobo.
Verder draai ik Windows 2000 Prof
Misschien dat 2000 raar doet :?
Ik zelf heb XP Pro

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:12 schreef GUBO het volgende:

[..]

Misschien dat 2000 raar doet :?
Ik zelf heb XP Pro
Nee hoor, ik had het eerst werken onder Win98, op mn laptop met Win2000 doet ie het, en nu mn nieuwe pc'tje met win2000 ook geen enkel probleem mee gehad.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
[..]

Nee hoor, ik had het eerst werken onder Win98, op mn laptop met Win2000 doet ie het, en nu mn nieuwe pc'tje met win2000 ook geen enkel probleem mee gehad.
[/quote]

Dan ligt het dus niet daar aan ;)

• Jules Winfield
Damn.... waar kan het dan aan liggen? Ik heb wel een data switch ertussen waarmee ik tussen m'n Server en pc op 1 scherm en met 1 toetsenbord en muis kan werken. Zou het misschien daaraan kunnen liggen?

Verwijderd

Nieuwste drivers even van logitech.com trekken?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 21:10 schreef IconOS het volgende:

Waar kan je die durex laders kopen dan?

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 21:17 schreef Jules_Winfield het volgende:
Damn.... waar kan het dan aan liggen? Ik heb wel een data switch ertussen waarmee ik tussen m'n Server en pc op 1 scherm en met 1 toetsenbord en muis kan werken. Zou het misschien daaraan kunnen liggen?
Geen idee, daar heb ik geen verstand van.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 21:18 schreef MREn het volgende:
Nieuwste drivers even van logitech.com trekken?
He super idee *D

Dat ik daar zelf niet aangedacht heb

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
NOTE: If you use a cordless desktop keyboard that uses MouseWare software and you are upgrading iTouch, it is recommended you also upgrade to the latest version of MouseWare®.

Hier heb je de link van MouseWare®:
http://www.logitech.com/cf/support/mousefiles_w2000.cfm
:D

• Baumans
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29
Ik zelf heb ook een Logitech Cordless Desktop Optical, maar ik heb geen idee hoelang de batterijen in die muis meegaan. Ik heb hem namenlijk nog nooit gebruikt.

Ik gebruik het toetsenbord in compbinatie met een Logitech Cordless Trackman Wheel.

Dat werkt veel fijner dan een muis.

Verwijderd

Mijn huisgenoot heeft dit setje ook. In het begin wat problemen. Dus wij zoeken en pielen...
Uren later... nog steeds niks.. En toen zag ik zn wekkerradio staan. Dat was het dus. Dat ding stoorde op de ontvangst.

Verder prima toetsenbordje! Alhoewel al die extra knoppen bijna niet gebruikt worden. De knoppen voor mediaplayer e.d. inc volumeknop zijn wel _heel_ erg relaxed!

Het enige nadeel vind ik de "feel" van de muis. Beetje schokkerig. Heb al ees zitten k*tten met de freq van het ledje en de bewegingssnelheid (ook de versnelling), maar het wil niet erg lukken. Ook in UT speelt het niet erg lekker (headshots zijn lastig >:) ). Maar goed, zal wel een kwestie van wennen zijn. Dit wordt iig wel mijn volgende aanschaf. Plus dat zwart gewoon cool is.

Verwijderd

Dixons had m toen

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 17:04
+/- 1.5 / 2 maanden doe ik met duracell batt.
(computer 4/5 uur per dag)

Zie hier over het LED:

How does Logitech help me get the most out of batteries?

Cordless MouseMan Optical works in every possible way to maximize battery life. The cordless mouse spends its time switching between sleep and awake modes. The optical sensor has four different levels of brightness that indicate which mode it is in:

Bright - Mouse is in full run mode. LED is flashed 1500 times a second.
Glow - Mouse is on but dimmer. LED is flashed 100 times a second.
Strobe - Mouse is in sleep mode. LED is flashed 10 times per second.
Flash - Mouse is at lowest response level. LED is flashed twice every second

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 23:01 schreef IconOS het volgende:
Dixons had m toen
Eeuh, ja, wat wil je hiermee zeggen?

Ik heb zelf met de Cordless Desktop Optical gewerkt en ik moet zeggen dat hij helemaal nog niet zo slecht is en dat de batterijen ook best lang mee gaan. De muis heeft een energie-besparende functie inzich m.b.t. het optical lichtje wat al eerder in dit topic werd gezegd.

Ik heb gehoord van de eigenaar dat de batterijen van de muis in de prakteik bij veel computergebruik grofgezegd 3 weken meegaan en het toetsenbord een half jaar.

Verwijderd

Dat klopt inderdaad, 2.5 weken doe ik met batt. in de muis en tb gaat half jaartje mee. Maar korte batterijleven wordt goedgemaakt door het vreed lekere muizen!! Dan maar 1x per 2 weken ff me batterijen savonds in de oplader hoor! geen problemen mee!!

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 20:23 schreef GUBO het volgende:
Heeft iemand de Logitech Cordless Desktop Optical en heeft tie daar problemen mee.
Ik ken namelijk iemand waar de muis binnen drie dagen op is omdat zijn LED'tje blijft branden. :?
Dan zou ik maar us een nieuwe gaan haalen als ik jou was.
Had eerst dat probleem ook nu niet meer maar nu weer een ander probleem met de muis :(

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 08:56
ik heb die set ook, bij mij zijn de batterijen alleen snel leeg als ik de muis op een donkere ondergrond gebruik ... ik heb trouwens wel een paar goede batterijen gekocht (Varta Photo Accu, 1600mAh ... €14 voor 2 stuks).
Ook heb ik de set op PS/2 aangesloten omdat mijn pc met USB de hele tijd raar deed .. dat de muis en keyboard bijv af en toe 'freezed' dan hoorde ik wat rare geluidjes door mijn luidsprekers en toen deed ie het weer :? mja nu heb ik nergens last van >:) (heb trouwens geen iTouch of MouseWare geinstalleerd)...

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Bij MyCom hebben ze:
GP Powerbank 3 -
Batterij oplader incl. 4x NiMH mini penlite batterijen/ AA 1800 mHA, voor € 36,00.

Is dit redelijk of te duur en is 1800 mHA te weinig of te veel:?

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Ik heb hem ook toetsenbord met bijgeleverde batterijen gaat nu al zeker 4 maanden mee, en het ziet er ook niet naar uit dat ze leeg zijn oid. De batterijen van me muis moest ik met de bijgeleverde batterijen na ongeveer 4 weken vervangen en met oplaadbare non-nimh ongeveer 2 weken met nimh batterijen die er nu inzitten haal ik ongeveer 2,5 a 3 weken afhankelijk van hoelang ik muis :D Maar aangezien ik nog al een verslaafde ben is dat dus redelijk veel :D

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 12:39 schreef De_Bastaard het volgende:
ik heb die set ook, bij mij zijn de batterijen alleen snel leeg als ik de muis op een donkere ondergrond gebruik ...
En daar ligt het dus ook aan... Of je nou op een witte of op een donkere ondergrond "muist" dat maakt een heel groot verschil... Kijk maar es naar de felheid van de led als je op een lichte ondergrond werkt en daarna als je op een donkere ondergrond werkt...

Veel feller als je donkere ondergrond gebruikt... Dus meer stroomverbruik... Dus kortere levensduur batterijen...

Zelf heb ik een beukenkleur bureau... en zet me muis als ik hem langere tijd nie gebruik, 's nachts ofzo, op een wit a4tje...

Verders is het een lekker setje... :)

:7

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Bij MyCom hebben ze:
GP Powerbank 3 -
Batterij oplader incl. 4x NiMH mini penlite batterijen/ AA 1800 mHA, voor € 36,00.

Is dit redelijk of te duur en is 1800 mHA te weinig of te veel:?

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Op zaterdag 09 maart 2002 13:26 schreef HelleCool het volgende:
[..]
Ik heb een wit bureau blad dus dat moet geen probleem zijn toch :?

Verwijderd

Nee in principe niet... Eigenlijk is dat ideaal... :P

Ik zet ook niet voor niets mijn muis op een wit a4tje als ik hem niet gebruik... :P

:7

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
Trouwens werkt hij wel op wit bureau blad want mijn broertje heeft een microsoft optical muis. Weet niet uit mijn hoofd welke. Maar die werkt niet op wit bureau blad.
Vind ik erg :?

Verwijderd

ik heb hem ook sinds vorig jaar oktober.
net een week geleden heb ik de batterijen van mijn muis voor het eerst vervangen. in het toetsenbord zitten nog steeds de originele meegeleverde batterijen *D

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Tot nu toe ken ik 4 mensen die net zoals mijzelf een Logitech Cordless Desktop Optical hebben aangeschaft. Jammer genoeg kan ik -ondanks dat ik zelf erg blij ben met het setje- niet zeggen dat alles perfect gewerkt heeft..
Wat ik zéér slecht vond is dat bij 2 van die sets de meegeleverde batterijen begonnen te LEKKEN binnen een maand. Zoiets mag gewoon niet gebeuren bij een keyboard+mouse van dik boven de €100,-.. :(

Verder heb je als het tegen zit af en toe problemen met je muis die spontaan freeze't, of je keyboard die geen response meer geeft. Dit was bij mij zelf meestal het geval als de batterijen leger begonnen te raken, vooral de muis is hier erg 'picky' mee. Verder kan de muis iets slechter tegen egale oppervlakken als bijv. een Microsoft Explorer muis, jammer.. :( Vooral het welbekende systeembureau van IKEA levert een epileptische werkende muis op, terwijl m'n vorige Explorer muis het daar prima op deed.. (En tjah, zo'n bureau hebben we zo'n beetje allemaal, het is niet voor nix zo fucked up druk iedere pasen en ieder weekend @ IKEA.. :P)

Het keyboard had Windows XP in het begin ook moeite als deze 'spontaan' geconnect wordt zodra je je eerst key aanraakt. Dit was te verhelpen door alleen de USB aansluiting te gebruiken, maargoed.. kostte me toch weer een half uurtje klooien :P

Aan de andere kant heb je wel een set die buiten af en toe een storing gruwelijk lekker werkt, er bijzonder geil uit ziet (vind ik dan..) en geen geklooi met draden over je bureau.

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

Verwijderd

Misschien ten overvloede, maar het LED-je in de muis brand nooit constant, hij knippert.

Op de 'snelle stand' (zeg maar; als je 'm gebruikt) knippert het ding zo snel dat je niet ziet dat ie knippert. Gebruik je 'm niet gaat ie 'zachter' branden, in feite dus langzamer knipperen.

3 dagen voor de batterijen is overigens echt te kort, of je gebruikt totaal waardeloze batterijen (witte kat ofzo) of je muis is gaar. Ik doe hier met een setje normale duracell batterijen bijna een maand. En die muis wordt zeker 12 uur per dag gebruikt (zo niet meer). Stop ik er oplaadbare in dan wordt het ongeveer 2 weken.

• GUBO

GUBO

Jij hier ?

Topicstarter
weet ik dat ook weer :)

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 12:36

KrL

Doe maar duurzaam..

Ik heb ook deze desktop en ben er redelijk tevreden mee..
Vooral het toesenbord is errug lekker, muis ben ik minder over te spreken.. Zo werkt ie voor geen meter op een IKEA beukenhouten buro en valt ie soms spontaan dood.. De precisie ervan vind ik ook tegenvallen, af en toe schokkerig en als ik hem snel heen en weer beweeg weet ie niet meer hoe ie t heeft..

Ik heb er nu een MS Intellimouse Explorer 3.0 aanhangen en ben daar veel beter over te spreken.. Ok, heeft welliswaar een draadje maar doet het perfect op m'n buro en kan m zo snel bewegen als ik wil maar raakt nooit 'de draad kwijt' :D Enige is dat hij een stuk stroever over t oppervlak beweegt als de Logitech (die lijkt wel te zweven), maar da's simpel te verhelpen door plakbandjes onder de noppen te plakken.. Nu zweeft ie ook :P
Pagina: 1