3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Verwijderd
Zou leuker zijn , om het hier op het GoT te plaatsen... dan bij elke update post je je ervaring
[/mijn_mening]
(als de link maar niet dood gaat zolang het een html is....)
Maar die 12dB koeler is wel vet hoor. (als is waterkoeling nog stiller.....
Daar past ook nog NET een 80x80 fan op. Dan ben je met een minuutje of 5 al van de meeste ellende af
Echter scheelt het bijna niks aan geluid.
Wel merkbaar iets maar het is het niet waard vind ik.
Echt professioneel isolatie materiaal werkt top!
http://www.comex-sales.com/ heeft leuk spul voor de PC!
Zelfs op maat gemaakte kitjes Chieftec!
Verder wil ik ff weten wat voor rubber je tussen je drives hebt zitten en of het geen hels karwei is om dat te monteren.
Verwijderd
Een heeft nu een 12V fan, die met potmeter in te stellen is, en de andere een zwakke geruisloze temperatuurgestuurde fan.
Dat kan bet want t zijn 300W voedingen, en de Celeron 466@525 en P233MMX nemen toch vrijwel niks. Ze blijven hartstikke koel.
Vooral de P233MMX met de temp gestuurde fan is nu superstil. De standaardfan maakte een teringherrie, nu hoor ik niet of die aan staat of niet. Alleen de HD nog...
wrom zo'n sprieOp vrijdag 08 maart 2002 20:08 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik neem aan dat je nu zo'n dikke Spire Bigrock hebt...
Daar past ook nog NET een 80x80 fan op. Dan ben je met een minuutje of 5 al van de meeste ellende af
hij wilde GOEIE koeling
dan neem je een alpha met een papst fan
Of waterkoeling.Op vrijdag 08 maart 2002 20:17 schreef epsilon het volgende:
[..]
wrom zo'n sprie
hij wilde GOEIE koeling
(we hebben het nog niet over geld gehad
Zoals al aan de url te zien is, is dit de preview, er komt nog een page met de resultatenOp vrijdag 08 maart 2002 20:03 schreef Jeuksel het volgende:
[mijn_mening]
Zou leuker zijn , om het hier op het GoT te plaatsen... dan bij elke update post je je ervaring
[/mijn_mening]
NG dacht ik. Zijn wel duur; €16 per stuk ongeveer.Op vrijdag 08 maart 2002 20:08 schreef DJT het volgende:
Wat voor Papst-fans zijn dat dan? En waar heb je die vandaan? Wil zelf ook m'n computer wat stiller maken namelijk. Ben nog op zoek naar stille fans, Space Promotion heeft leuke spullen waaronder Zalman CPU-coolers.
Nee, een andere gare Spire heb ik.Op vrijdag 08 maart 2002 20:08 schreef Gianni Rombios het volgende:
Ik neem aan dat je nu zo'n dikke Spire Bigrock hebt...
Thanx, ik zal is kijken of het niet te duur is. En over dat het maar een beetje helpt : een beetje is voor mij genoeg reden om het door te zetten.Op vrijdag 08 maart 2002 20:11 schreef Gman het volgende:
Noppenschuim heb ik er ook inzitten.
Echter scheeld het bijna niks aan geluid.
Wel merkbaar iets maar het is het niet waard vind ik.
Echt professioneel isolatie materiaal werkt top!
http://www.comex-sales.com/ heeft leuk spul voor de PC!
Zelfs op maat gemaakte kitjes Chieftec!
Verder wil ik ff weten wat voor rubber je tussen je drives hebt zitten en of het geen hels karwei is om dat te monteren.
En die rubbertjes zal gerust wel een karwei worden door het gepiel.
Dan ben ik €83 kwijt voor CPU koeling ofzow. Met die Zalman €40 inclusief die fanmate.Op vrijdag 08 maart 2002 20:17 schreef epsilon het volgende:
[..]
wrom zo'n sprie
hij wilde GOEIE koeling
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Te weinig ruimte + dat m'n HD's dan nog niet zijn gekoeld.Op vrijdag 08 maart 2002 20:20 schreef Gman het volgende:
[..]
Of waterkoeling.
(we hebben het nog niet over geld gehad)
Ik zie nu pas dat ik ben vergeten er neer te zetten dat ik m'n Radeon passief ga koelen
Ecodan warmtepomp
(tenminste bij mij).
het heeft misschien een minder goed resultaat dan dat spul van comex. maar ik denk het het wel voldoende is.
ik denk dat je je pc zo wel stil krijgt (errug stil denk ik zelfs.)
Alleen heb je al bedacjht wat je met je radeon koeler gaat doen? Ik zag niet staan dat je die ook wou vervangen terwijl je wel klaagde over de hoge fluittoon van die fan. (het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb).
ik denk dat je die ook moet vervangen met iets anders. (misschien ook een papst, alleen weet ik niet of het een axiale of een radiale fan moet zijn).
suc6
Van klussen krijg je grijze haren
Ik was net aan het editten toen jij je post schreefOp vrijdag 08 maart 2002 20:23 schreef www.outer het volgende:
noppenschuim haalt een behoorlijk deel van de hoge tonen weg.
(tenminste bij mij).
het heeft misschien een minder goed resultaat dan dat spul van comex. maar ik denk het het wel voldoende is.
ik denk dat je je pc zo wel stil krijgt (errug stil denk ik zelfs.)
Alleen heb je al bedacjht wat je met je radeon koeler gaat doen? Ik zag niet staan dat je die ook wou vervangen terwijl je wel klaagde over de hoge fluittoon van die fan. (het kan zijn dat ik er overheen gelezen heb).
ik denk dat je die ook moet vervangen met iets anders. (misschien ook een papst, alleen weet ik niet of het een axiale of een radiale fan moet zijn).
suc6
Ecodan warmtepomp
voor het geld hoef je het niet te latenOp vrijdag 08 maart 2002 20:20 schreef Gman het volgende:
[..]
Of waterkoeling.
(we hebben het nog niet over geld gehad)
waterkoeling is niet duurder dan een goeie luchtkoeler als je het op een slimme manier doet
even vraagje, welke alpha HS en welke papst fan denk je dan aan ? zonder een discussie te willen uitlokken overigens, ben nieuwsgierig waar je aan denktOp vrijdag 08 maart 2002 20:17 schreef epsilon het volgende:
[..]
wrom zo'n sprie
hij wilde GOEIE koeling
Zo gezegd, zo gedaan.
wat voor proc heb je eigenlijk??
hoe je er ook rekening mee dat 2* 12 DB gelijk staat aan 15 db??
Van klussen krijg je grijze haren
Duron 600mhz op 1,5 voltOp vrijdag 08 maart 2002 20:34 schreef www.outer het volgende:
JT
wat voor proc heb je eigenlijk??
hoe je er ook rekening mee dat 2* 12 DB gelijk staat aan 15 db??
of een Athlon Tbrird 1400@1832@2,4 volt
Reality beats fiction by far!
[edit] Jah ik heb wel mun hele kast volgestauwt met ddat noppenschuim, waarschijnlijk ga ik ook nog een mooi kastje maken om de pc in te zette en dan flikker ik daar ook nog schuim tussen, dan is ie dubbel gedempt. Kank helemaal lekker
Being Crazy Ownz
XP1600+
Lees eerst even m'n site wil je...staat een complete berekening :hoe je er ook rekening mee dat 2* 12 DB gelijk staat aan 15 db??
Direct geknipt van m'n site.Dan kom je dus uit op een totaal van 18 db want 2x1 fan = 2x12db = 15 db en dan 2x2 fans = 2x15db = 18 db.
Ecodan warmtepomp
Houdt m'n cpu (stressed) op 45 graden
Maar wel met een goede airflow hè? En vergeet je de voeding niet?
WEER iemand die mijn site niet heeft gelezen en dan gaat proberen te helpen met dingen te brengen waar ik zelf al aan heb gedachtOp zaterdag 09 maart 2002 00:52 schreef AMDude het volgende:
Ik heb zelf een Alpha PAL8045 + Papst 8412NGL.
Houdt m'n cpu (stressed) op 45 graden
Maar wel met een goede airflow hè? En vergeet je de voeding niet?
In mijn kast komen 5 papst 80 mm fans, waarvan 1 in m'n voeding.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
\Op vrijdag 08 maart 2002 20:04 schreef Bredend het volgende:
Mooi, nou maar hepen dat men het kan vinden als men wil weten wat je tegen de herrie in je kast moet doen
(als de link maar niet dood gaat zolang het een html is....)
Maar die 12dB koeler is wel vet hoor. (als is waterkoeling nog stiller.....
water moet ook gekoeld worden en dat doe je met je raad het al 1 of meerdere fan's
Verwijderd
Of je legt hem in je vriezer/koelkast die je toch al in je kamer hebt staan. Bevriezen zal het niet omdat het toch constant rondgepompt wordt. Maar als je geen koelkast in de buurt hebt dan zal het idd met lucht gedaan moeten worden denk ik.Op zaterdag 09 maart 2002 02:55 schreef klikodog het volgende:
[..]
\
water moet ook gekoeld worden en dat doe je met je raad het al 1 of meerdere fan's