Router en internet toepassingen, werken niet

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Arie26
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 21:01
Als ik een router plaats achter mijn kabel modem en er meerdere PC op aan sluit :) heb ik horen zeggen dat sommige internet toepassingen niet meer werken :( zoals MSN => praten met de MIC en video conferantie

Klopt dit dat dat niet werkt :? of kunnen gewoon alle gebruikers achter de router op MSN en dergelijke

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Teteringen

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Met behulp van een router (softwarematig of hardwarematig) zullen de meeste programma's en functies gewoon gebruikt kunnen worden. Enkele programma's zullen het niet doen (MSN doet het wel, videoconferencing weet ik niet) maar dat is dan meestal op te lossen d.m.v. "port mapping".

Je wijst dan een poort aan en stelt bij de router in naar welk ip adres hij verzoekjes op deze poort moet doorsturen. Applicaties die dus niet meteen werken met een router kan je op een specifieke pc achter de router dus zo wel laten werken.

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Hier heb ik een Vigor 2200E, en alles naar buiten toe werkt gewoon, alleen naar binnen toe moet ik soms Port Mappen, maar dat is ook niet moeilijk.

Juist

Verwijderd

hallo!

ik heb wel problemen met mijn router( SMC barricade 7004br) : ik kan namelijk niet meer voice-chatten met MSN messenger! kan iemand me aub uitleggen hoe ik die poorten van de router precies instel om toch te kunnen voice-chatten ? liefst een beetje in detail want ik ben een leek ;)

bedankt !

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik weet niets van jouw router af, maar wat je moet doen is de poorten die je nodig hebt voor voice chat door te mappen naar jouw pc. Hiervoor moet je de router configureren om bijvoorbeeld poort 112 (zeg maar wat) naar poort 112 van jouw pc te sturen. Je moet dus alleen ff uitzoeken hoe je het precies instelt en welke poorten hij nodig heeft. Bij de Vigor heet dit NAT Setup, en dan Port Redirection Table.

Juist

Verwijderd

ja maar jeldert, je zegt "je hoeft gewoon maar uit te zoeken..." ?? 'gewoon maar' ? misschien is het simpel voor jou maar ik ben een leek dus...

trouwens da's juist mijn vraag : hoe moet dat ??? welke poorten ??? details aub?

help mij, please ???

dank!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 maart 2002 19:37 schreef Arie26 het volgende:
AriE
Op zaterdag 09 maart 2002 00:45 schreef cyberbabe het volgende:
xxx cyberbabe xxx
Lees dit even a.u.b.: [topic=309815]

Cyberbabe: waarschijnlijk is het portmappen terug te vinden in de handleiding van je router. Anders moet je even op zoek naar de website van de fabrikant.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Zet DMZ aan! Bij mij werken alle programma's weer!

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 08:53 schreef sihida het volgende:
Zet DMZ aan! Bij mij werken alle programma's weer!
wat is DMZ?
Nee koop gewoon een hub met extra ip's.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Het spijt me zeer, maar alles wat jullie willen weten en de principes daarachter staan hier
[topic=184484/1/50]

De precies manier van mappen vind je in de handleiding van je router.

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.