Toon posts:

INTEL STRONGARM processor??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Wie weet het verschilo tussen de RISC, mips, SH3 en de STRONGARM processoren uit te leggen ??

Ben namelijk bij Vobis geweest en daar werd me gezegt dat ik maar es op et internet moest kijken.

Bij Dynabyte konden ze me gelukkig helpen.
Bij Vobis wisten ze niet eens wat een SH3 processor is...

Wat een vage toko....Ik ga wel naar Dynabyte toe.
|:(

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

(jarig!)
Wat doe jij eigenlijk bij vobis??? Ga naar www.funprise.nl of www.eynstein.nl!!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 15:49
Miereneukerij zeg is toch niet relevant
maakt toch niet uit voor de klant dat ie weet dat het een sh3/strongarm/ga zomaar door proc is.
heb beetje respect voor verkopers, moeten ze van elk product elk detail weten tot in de kleinste nopjes ???
ik denk niet dat jij dat ook zou kunnen

ik :r op dit soort uitlatingen, is net verkopertje pesten
dat jouw interesse toevallig op procs enzo ligt dan verdiep je je erook in, verwacht dat dan niet van een ander

ik vind t triest ook, ga jij daar beetje je technische kennis spuien met als doel??? idd zoek t lekker zelf op, op internet ooit van Google gehoord?!

edit:

ga nou niet meteen in me profile kijken wat voor beroep ik doe :P

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

[interesse-mode]

Bij welke Vobis ben jij geweest??

[/interesse-mode]

Denk trouwens dat het merendeel van de verkopers dit niet precies weet te vertellen , het is ook absoluut geen relevante informatie.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Maar het gaat erom, dat verkopers bij winkels als Vobis er écht niets van weten. Bovendien verkoopt Vobis de meest achterlijke configuraties. Ze geven klanten het idee dat ze een 'supersnelle' PC hebben, puur omdat er een P4 2Ghz in zit. Wat ze er niet bij zeggen, is dat 64MB mem en een GF2MX200 absoluut niet genoeg is. En daarom vind ik Vobis gewoon een belachelijke zaak.

Verder durven ze €30,- voor een Realtek-kaartje te vragen en maken ze mensen, die willen tekstverwerken en een beetje internetten, wijs dat een P4 1700 daar toch wel voor nodig is.

Dát is voor mij een reden om iedereen, die het maar horen wil, te vertellen dat ze niet naar Vobis moeten gaan.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Gaan we hier serieus op in :?
Pipo werkt zelf bij die dainabait...
Wist trouwens niet dat ze die in Tilburg hadden.
Nah boeieh, is mij te ver weg.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op vrijdag 08 maart 2002 19:39 schreef newcleus het volgende:
Gaan we hier serieus op in :?
Pipo werkt zelf bij die dainabait...
Hmm... dat zie ik nu. Lijkt me reden genoeg voor een OW / ban wegens spammen.

Maar mijn (serieuze) reactie was meer gericht op 'Turismo'. Da's het leuke van een forum, een discussie kan vaak een héél andere kant opgaan dan de topicstarter wil >:)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 19:38 schreef intoxicated het volgende:
Maar het gaat erom, dat verkopers bij winkels als Vobis er écht niets van weten. Bovendien verkoopt Vobis de meest achterlijke configuraties. Ze geven klanten het idee dat ze een 'supersnelle' PC hebben, puur omdat er een P4 2Ghz in zit. Wat ze er niet bij zeggen, is dat 64MB mem en een GF2MX200 absoluut niet genoeg is. En daarom vind ik Vobis gewoon een belachelijke zaak.

Verder durven ze €30,- voor een Realtek-kaartje te vragen en maken ze mensen, die willen tekstverwerken en een beetje internetten, wijs dat een P4 1700 daar toch wel voor nodig is.

Dát is voor mij een reden om iedereen, die het maar horen wil, te vertellen dat ze niet naar Vobis moeten gaan.
Er zijn best verkopers bij de Vobis die er helemaal niks van afweten , maar er zijn ook verkopers die gewoon goed pc's aan n00bs kunnen verkopen.

Dat ze pc's verkopen die soms nergens op slaan weet ik ook wel , maar die mensen hoeven gewoon niks beters en je kunt ze makkelijk wat aannaaien. :P

Het minimum bij de Vobis qua werkgeheugen is trouwens 128mb , P4's worden wel vaak met sdram verkocht , maar wat hebben mensen aan Rambus als ze toch alleen maar internetten of met powerpoint aan het prutsen zijn.(oke ik geef toe bij een andere winkel heb je voor dezelfde prijs een pc met rambus geheugen) , maar die verkopers kunnen mensen gewoon makkelijk en snel een pc'tje aansmeren zonder dat ze met technische termen aankomen want daar schikken n00bs van.

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:24
Aan de processortypes te zien wil je dus een Pocket PC aanschaffen.
Volgens mij zit er weinig verschil tussen de Strongarm (zit in de iPAQ en nieuwste HP) de MIPS en SH3 (worden door Casio en HP, of andersom gebruikt).
Nadeel van al deze soorten processoren is dat een programma voor een bepaalde processor moet zijn geschreven. Veruit de meeste Pocket PC progjes zijn voor de Strongarm dus ik zou die kiezen.

• Turismo
Op vrijdag 08 maart 2002 19:41 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Hmm... dat zie ik nu. Lijkt me reden genoeg voor een OW / ban wegens spammen.

Maar mijn (serieuze) reactie was meer gericht op 'Turismo'. Da's het leuke van een forum, een discussie kan vaak een héél andere kant opgaan dan de topicstarter wil >:)
ohja ik ben t ook eens met jou stelling
t zijn geldwolven maar das de harde wereld om te overleven in zon keiharde computermaatschappij.
heet marketing, de klant vraagt erom eigenlijk
want zo kan je tegen je zwager en buurman zeggen "Ik heb een p4 1,7 GhZ" maar niemand weet dat dat ding bagger presteerd doordat er sdram inzit en een hd van 5400 toeren en een geforce2mx200.
maarja de klant (tweakers/gotters daargelaten) wilt t dus de markt gaat daarop in.
tja Vobis moet toch zoveel mogelijk winst maken door zo goedkoop mogelijk in te kopen net als elk ander bedrijf, als de formule werkt... (dont fix it if it aint broke)

maar je hebt gelijk t is bedriegerij en geldklopperij

• Turismo
Op vrijdag 08 maart 2002 19:43 schreef Shaggy het volgende:

[..]

<knip> maar die verkopers kunnen mensen gewoon makkelijk en snel een pc'tje aansmeren zonder dat ze met technische termen aankomen want daar schikken n00bs van.
hehe ja dat ken ik ben zelf dus ook verkoper en betrap mezelf er wel s op dat ik soms te technisch lul dan zie je die mensen me echt met grote wazige ogen me aankijken
soms proberen ze nog mee te lullen ook dan, maar dan halen ze alle termen door elkaar of spreken ze t verkeerd uit :D

damn topicstarter echt triest dus, je werkt zelf bij Dynabyte en gaat vobis hier ff omlaag halen stoer van je hoor

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 19:51 schreef Turismo het volgende:

[..]

hehe ja dat ken ik ben zelf dus ook verkoper en betrap mezelf er wel s op dat ik soms te technisch lul dan zie je die mensen me echt met grote wazige ogen me aankijken
soms proberen ze nog mee te lullen ook dan, maar dan halen ze alle termen door elkaar of spreken ze t verkeerd uit :D

damn topicstarter echt triest dus, je werkt zelf bij Dynabyte en gaat vobis hier ff omlaag halen stoer van je hoor
Werk zelf (stage) bij de Vobis :D vandaar.....

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op vrijdag 08 maart 2002 19:14 schreef DJEEWEE het volgende:
Hoi, Wie weet het verschilo tussen de RISC, mips, SH3 en de STRONGARM processoren uit te leggen ??
Je hebt ook totaal niet je best gedaan om dit zelf uit te zoeken aangezien je appels met peren vergelijkt :

RISC : Reduced Instruction Set Computer. CPU met weinig instructies, die echter snel uit te voeren zijn. Complexe instructies worden opgesplitst in kleine deelinstructies.

MIPS : Microprocessor without Interlocked Pipeline Stage. Een van de eerste VLSI processoren op basis van het RISC principe. Onwikkeld door de Universiteit van Stanford.

De MISP is een pure hardware implementatie, en gebruikt dus geen microcode.

MIPS is tegenwoordig een bedrijf dat zaken in licensie geeft, ze maken zelf geen CPU's meer.

SH3: Processor ontwikkeld door Hitachi. 32 bit RISC CPU gecombineerd met een DSP unit.
Hoogdzakelijk voor gebruik in de embedded markt.

StromgARM: Door ARM Ltd in licensie gegeven antwerp door Intel. Is een 32 bit RISC CPU met als meest bijzondere eigenschap het zeer geringe stroomgebruik : Minder als 1 Watt op 206 Mhz.

De enige overeenkomst tussen de SH3 en de StrongARM is het feit dat ze beiden RISC zijn. MIPS en de term RISC staan eigenlijk in geen verhouding met de 2 CPU's.
Pagina: 1