pc geeft geen kik... voeding stuk en wat nog meer

Pagina: 1
Acties:

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:35
heb hier een p3-450 die helemaal nakkes meer doet. ventilator van de voeding begint niet te spinnen, je kent het wel... dus even snel de atx voeding opengeschroefd en zag wat losse condensatoren liggen, dus deze voeding vervangen voor een splinternieuw exemplaar, maar wat denk je, nog steeds geen sjoege.

heb de aan/uit schakelaar even doorgemeten en deze lijkt het gewoon te doen. voeding gewoon correct op het mb aangesloten, powerswitch zit ook gewoon prima op het mobo. hoe kom ik erachter of het moederbord is overleden of zie ik iets over het hoofd? kan er nog iets anders stuk?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:06

LauPro

Prof Mierenneuke®

Misschien een bliksuminslag of niet geaard geweest en dat daardoor voeding + moederbord kapot zijn gegaan. Kan ook de bios zijn of cpu, is een beetje moeilijk te zeggen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 12:15
Mooi excuus om wat te upgraden... >:)

Volgende schakel die je kunt testen is in ieder geval het moederbord.

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:24
Op vrijdag 08 maart 2002 19:12 schreef oscar het volgende:
heb hier een p3-450 die helemaal nakkes meer doet. ventilator van de voeding begint niet te spinnen, je kent het wel... dus even snel de atx voeding opengeschroefd en zag wat losse condensatoren liggen, dus deze voeding vervangen voor een splinternieuw exemplaar, maar wat denk je, nog steeds geen sjoege.

heb de aan/uit schakelaar even doorgemeten en deze lijkt het gewoon te doen. voeding gewoon correct op het mb aangesloten, powerswitch zit ook gewoon prima op het mobo. hoe kom ik erachter of het moederbord is overleden of zie ik iets over het hoofd? kan er nog iets anders stuk?
Heb precies hetzelfde gehad, voeding was kapot EN harde schijf kapot. Ik denk dat het bij mij een spannings piek was :'(

• kweenie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 16:24
M'n voeding was aan de binnenkant ook helemaal ingebrand, hele zwarte plek. Was gewoon in de fik gegaan. >:)

• oscar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 19:35
Op vrijdag 08 maart 2002 19:44 schreef laupro het volgende:
Misschien een bliksuminslag of niet geaard geweest en dat daardoor voeding + moederbord kapot zijn gegaan. Kan ook de bios zijn of cpu, is een beetje moeilijk te zeggen.
tis de eerste keer dat ik problemen met een atx voeding heb, dus ik weet effe 123 niet waar ik moet zoeken, dus:

- als het mobo stuk is, begint dan de ventilator te draaien van de voeding (ik denk van niet?)
- als de cpu stuk is, begint de ventilator dan te draaien?
- als het geheugen stuk is, begint de ventilator dan te draaien?
- als de bios stuk is, begint de ventilator dan te draaien?

hm... ik ben het gewoon voor mezelf aan het structureren, want het mobo ziet er nog prima uit.

(voor de volledigheid: de ventilator draait dus niet)

Verwijderd

Als je de voeding gewoon los in het stopcontact steekt , dan moet ie toch gewoon gaan draaien of heb ik het nou helemaal fout ??? :?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
De ventilator van de voeding moet _altijd_ als er stroom door de voeding gaat aanstaan. Anders gaat hij kaduuk...
Bij ATX is het zo dat de voeding op het moederbord aangesloten moet zijn, anders zal de voeding niet aan gaan. Maar ik weet niet zeker of dat zou betekenen dat het moederbord nog goed is als de voeding toch aan gaat.

Het is misschien een idee om alle onderdelen te inspecteren op brandplekken ofzo, om te kijken of er ergens kortsluitng is (geweest).

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:10
ik had dus hetzelfde probleem met een andere pc, daar was een spanningspiek door heen gegaan, en er lagen dus losse onderdelen in de voeding. Dus in eerste geval een nieuwe voeding gekocht en die er ingezet. Maar de computer deed nog steeds niks, dus ik dacht dus dat er meer stuk was, dus alles één voor één getest in een andere computer, en alles deed het nog. Toen heb ik maar geprobeerd om m'n eigen voeding in die computer te zetten, en de nieuwe in mijn eigen, toen deden beide computers het. Dus om één of andere vreemde manier wou de nieuwe voeding niet in de nieuwe computer maar wel in m'n eigen, terwijl deze zwaarder was dan de stukke.

Zeer vaag verhaal, maar misschien heb je er wat aan.

Verwijderd

even iets: een voeding doet eerst een zogehete POST ... dat houdt in dat hij eerst kijkt of alles werkt en of er geen kortsluiting word gemaakt. Is dit alles ok, dan slaat hij aan ....

(het is maar dat je het weet)

Verwijderd

Heb dit probleem ook gehad met een kapotte voeding,trek de molexen eens is los van alle hardware,dan kan je zien of de computer in iedergeval wil starten ,bij mij was ook de harde schijf gelijk kapot gegaan door de doorgebrande voeding ,door de kapote hardeschijf wilde het systeem met de nieuwe voeding niet opstarten.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Had ik ook [topic=434132/1/25]

en bijna alles was kapot VGA kaart, mem, je weet wel dus ik zou als ik jou was beginen met het vervangen van je mobo ( of een andere te leenen/plaatsen ) want ik denk dat je een grote kans heb 1 of meer onderdeelen compleet zijn door gefikt ;(

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Ik heb ook zo een probleem heb een Amd Duron 700 Staan met moederbord en 64 mb geheugen en 20 gb hardeschijf en als ik hem aan doe geen beeld geeen sjoege helemaal niks met andere voeding ook niet heb in me eigen internet pc een amd 1300 liggen die erin gedaan gebeurde ook nikstoen die 700 in mijn pc gedaan werkte ook niet wat betekend dit ??? moederbord en proccesor stuk??? 8)7 8)7 8)7

1337

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ehm? moet jij betalen voor het gebruik van een . (punt)?
Om enige leesbaarheid te verkrijgen is het opzich wel handig om af en toe een nieuwe zin te beginnen.
Hier kan echt helemaal niemand iets mee op deze manier.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1