[w2kserver] instellen auto reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ik meende in de specs van microsoft te hebben gelezen dat er in w2kserver een optie zit voor auto - reboot.

nu heb ik ff ge-searched en gegoogled maar ik heb nog niet kunnen vinden of het waar is en waar het moet.

iemand die dit weet?

http://www.NUiPhone.nl/

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Bij een crash ?

Eigenschappen van My computer>Advanced>Startup en recovery en dan System failure:Automatically restart :7

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ja dit is volgens mij niet helemaal wat ik bedoel, volgens mij zit er een optie in waarmee je kan zeggen, je start elke nacht om 2 uur automatische opnieuw op..

maar dit weet ik dus niet zeker..

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op vrijdag 08 maart 2002 19:32 schreef Diaboluzzz het volgende:
ja dit is volgens mij niet helemaal wat ik bedoel, volgens mij zit er een optie in waarmee je kan zeggen, je start elke nacht om 2 uur automatische opnieuw op..

maar dit weet ik dus niet zeker..
lekker nuttig :+
zit er voor zover ik weet niet in. :)

enige wat zou kunnen is die vbs file zoeken die je pc reboot en dan met de taskscheduler ehm op een bepaalde tijd te zette.

Maar wrom zou je een server elke dag willen laten rebooten :?

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:00

random

Lost his marbles

Waarom niet met een shutdown batchcommando wat je in de taskmanager zet? (shutdown.exe staat wel in de resource kit)

Moet je alleen even kijken welke opties je precies moet hebben.

[edit: volg deze link voor het progje als je geen resource kit bij de hand hebt :)]

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

mmm hij wil toch restarten en niet rebooten...

maar zo ver ik weet heeft 2000 die optie niet... Maar ja ik kan het ook mis hebben...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kan dat je mobo wel zown optie heeft.

Mijn a7v133 kan dat iig wel. Zit een optie in: boot @ ..:.. hours.

Gewoon in windows instellen dat je comp om 00:00 uit gaat en in bios instellen dattie om 00:01 weer aan moet gaan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ok, bedankt ik zal nog ff verder zoeken, dit werkt iig ook wel, mocht ik het nog vinden dan post ik het hier.

edit:
ik wou em elke week laten rebooten, niet elke dag, dat was maar een voorbeeld..

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:00

random

Lost his marbles

Als je nou gewoon de volgende regel in een batch bestandje zet:
code:
1
at 6:00 /every:su "c:\winnt\shutdown.exe /l /r /y /c"

Dan start de machine elke zondag (daar staat dus de "su" voor) opnieuw op, en heb je dus wel je wekelijkse reboot.

klik dan wel even op de link die ik in mijn vorige post gaf, anders heb je nog steeds het "shutdown.exe" bestandje niet.

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ja ok begrijp ik maar op het moment dat ie reboot, logt ie niet automatisch weer in als 'static user' en dat moet wel want anders zijn de websites down..

dus hij met ook weer kunnen inloggen

Verwijderd

Op zaterdag 09 maart 2002 19:27 schreef Diaboluzzz het volgende:
ja ok begrijp ik maar op het moment dat ie reboot, logt ie niet automatisch weer in als 'static user' en dat moet wel want anders zijn de websites down..

Dat kan ook wel, moet je een gebruiker instellen die standaard inlogt, dit is alleen niet erg veilig :)

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ikke heb het inmmiddels gevonden, ik had het niet helemaal goed maar dit is wat er staat.
Automatisch opnieuw starten
Hiermee kunnen services in het hele besturingssysteem, met inbegrip van IIS, zo worden geconfigureerd dat ze automatisch opnieuw worden gestart wanneer ze onverhoopt mochten vastlopen.
op deze pagina windhoos pagina ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom moet je eigenlijk je IIS service herstarten, loopt je geheugen vol soms?
Dan zou ik toch maar eens naar de oorzaak daarvan op zoek gaan...

(of je houdt technet /security wat beter in de gaten, dan heb je ook je wekelijkse reboot in verband met je hotfixes >:) )

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
je hoeft helemaal niet in te loggen bij windows 2000 server, alleen als je exterene programma's hebt draaien, maar alle services worden gestart zonder dat je hoeft in te loggen.

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
NOU DAT KLOPT DUS NIET, IK HEB HET UIT GERPOBEERD MAAR DE WEBSITES WAAR DUS NIET TE ZIEN TOEN DE 'STATIC USER' NOG NIET WAS INGELOGD..

edit:
hmmm caps lock stond aan sorrrryyyy. :D

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024

TG

dan zou ik toch even kijken welke service nog niet als service start of start met user account ipv een system account

onze (bij mij op werk dus) servers hoeven niet ingelogged te zijn om gewoon te kunnen draaien.
en ik kan me ook niet voorstellen dat een beetje webserver prog dat wel nodig zou hebben ;)

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ja dat zal ik dan es ff gaan nakijken.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

onzin sorry.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

DR schreef op 08 March 2002 @ 20:14:
[...]

........

Maar wrom zou je een server elke dag willen laten rebooten :?
Voorbeeld om elke nacht een server te rebooten is het flushen van de cache (sommige bedrijven doen dit met hun Citrix servers.

Ps die link voor dat .exe filetje werkt niet (krijg je een 404 op)

Zelf kreeg ik de vraag van een klant of het mogelijk was om de applicatie en server van hen wekelijks op een bepaalde tijd de applicatie down te brengen, dan windows te rebooten en na de reboot en inlog weer de applicatie up te brengen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Diaboluzzz schreef op 09 March 2002 @ 19:27:

als je ingelogt moet zijn om je website werkend te krijgen zou ik dit eens goed analyseren hoe dit te veranderen. IIS hoeft niet ingelogt te zijn om te werken... en met genoemde opties shutdown /parameters kun je je machine dagelijks wekelijks maandelijks etc rebooten. Zorg wel dat er geen floppy in je machine zit anders boot ie en stopt ie :+ ook keyboard error enzo in bios uitzetten anders boot ie nog niet door. en met tweakie kun je automatisch inloggen enabelen hoewel ik persoonlijk een grote security risk vind.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Ik moet ook altijd inloggen, ik kan Filemaker namelijk niet als service draaien, dan kun je geen aanpassingen meer doen. Ik heb daarom altijd een ingelogd systeem, gelocked natuurlijk ;)

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
lieve schatten, dit topic is ruim een half jaar oud heur ;) ik weet niet meer waar ik het precies voor nodig had maar het is iig niet echt meer relevant. :P toch thnx nog voor de reply's :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Spyroman heeft het gedaan! :o
Nu begrijp ik ook wel waarom die link niet meer goed werkt...
Pagina: 1