[Asp] Cookie login probleem: meerdere domeinen

Pagina: 1
Acties:

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik ben bezig voor een kennis een forum aan het aan te passen.

Het werkt volledig enkel is er een vervelend probleem met het inloggen.

Het forum draait op de werkelijke URL http://fluppe1.dyndns.org/lizards/forum/ via die url werkt alles.

Nu hebben ze echter een domeinnaam en komt het forum in http://forum.lizardslubbeek.be
Die url's worden beheerd via mydomain. Alles achter die url mappen ed worden ook doorgegeven.

Echter als je via die url inlogt. Krijg je "login succesfully" en hij redirect naar de frontpagina. En daar ben je weer uitgelogd. Je zit dat IE het cookie blockt.

En oplossing is inderdaad de privacy in ie verminderen. Maar omdat er veel occasionele pc gebruikers bij zijn vind ik dit niet de beste oplossing. Eer iedereeb weet hoe hij dat moet doen :)

Ik heb al gezocht en van een kennis iets gehoord moet het mogelijk zijn om in je cookie meerdere domeinen mee te geven.

Echter vind ik noch op google noch op GoT ergens praktische info over.

Ik heb ook al met mijn beste engels bij SNITZ een topic ( http://forum.snitz.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=24127 )geopend maar daar ben ik ook ni veel wijzer uit geworden.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen :)

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
cookies werken niet op meerdere domijnen.

zou een beetje knullig zijn, want dan kunnen alle websites zomaar je E-banking of webshop cookies uitlezen etc...

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je je beter bezig kunt houden met
1 - zorgen dat het forum altijd vanaf 1 url wordt bereikt (door aleen maar url's van 1 domein in je code op te nemen, en ervoor te zorgen dat alle pagina's die het koekje nodig hebben gegarandeerd via dat domein worden opgevraagd)
2 - zorgen dat iemand die via url 1 binnenkomt altijd via url 1 blijft gaan en vice versa (door alleen relatieve links op te nemen)

Beide mogelijkheden zijn een stuk makkelijker*/netter dan een oplossing verzinnen met meerdere koekjes. Mijn voorkeur gaat naar de eerste manier. De 2e manier heeft moeite waneer 2 bekenden die via een verschillend domein zijn ingelogd elkaar links naar intressante topics gaan doorspelen. Kijken ze naar het topic, blijken ze ineens uitgelogd.

*Bij nader inzien is de 'makkelijkheid' een beetje afhankelijk van de overzichtelijkheid van de code

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 20:35 schreef Janoz het volgende:
Ik denk dat je je beter bezig kunt houden met
1 - zorgen dat het forum altijd vanaf 1 url wordt bereikt (door aleen maar url's van 1 domein in je code op te nemen, en ervoor te zorgen dat alle pagina's die het koekje nodig hebben gegarandeerd via dat domein worden opgevraagd)
2 - zorgen dat iemand die via url 1 binnenkomt altijd via url 1 blijft gaan en vice versa (door alleen relatieve links op te nemen)
Dat gebeurt nu enkel de urls met http://www.lizardslubbeek.be gaan gebruikt worden en moeten werken.

Zo is de config van het forum ook ingesteld echter blijft hij op de dyndns wegschrijven terwijl het op de andere moet.
Beide mogelijkheden zijn een stuk makkelijker*/netter dan een oplossing verzinnen met meerdere koekjes. Mijn voorkeur gaat naar de eerste manier. De 2e manier heeft moeite waneer 2 bekenden die via een verschillend domein zijn ingelogd elkaar links naar intressante topics gaan doorspelen. Kijken ze naar het topic, blijken ze ineens uitgelogd.

*Bij nader inzien is de 'makkelijkheid' een beetje afhankelijk van de overzichtelijkheid van de code
De code is immens. Ik heb al delen zitten doorspitten en in de cookies zie ik welke url er wordt weggeschreven. (Indien nodig wil ik de inhoud wel posten).

De forum code schrijft op regelmatige tijdstippen in het cookie username lastvisit. Tot welke hidden forums de gebruiker toegang heeft.

Als ik het lees is er geen enkel mogelijkheid om dit werkend te krijgen op het domein http://www.lizardslubbeek.be ? :(
Of enkel de privacy settings van ie lager zetten. Je zegt dat een domein niet in een ander kan lezen. Maar blijkbaar wel als je de ie privacy laag genoeg zet kun je inloggen.

Standaard zie je het rode verbodsbord dar hij het cookie geblokt heeft :(

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zie al wat er mis gaat.. Je werkt met een frameset.. je forum wordt ALTIJD via het dyndns domein opgehaald. Volgens mij moet het wel werken waneer je zorgt dat al je koekjes met het dyndns domein worden gezet.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Op vrijdag 08 maart 2002 21:27 schreef Janoz het volgende:
Ik zie al wat er mis gaat.. Je werkt met een frameset.. je forum wordt ALTIJD via het dyndns domein opgehaald. Volgens mij moet het wel werken waneer je zorgt dat al je koekjes met het dyndns domein worden gezet.
Ja als je via dyndns gaat werkt alles perfect. In cookie source staat ook de dyndns.org url. In tegenstelling dat in de forum config de andere URL's staan :(

Ik weet niet hoe ik het bij mydomain nog verder kan aanpassen. De mail wordt via hen afgehandeld en het ip verandert iedere 36u dus kan ik het domein niet naar die server pointen :(.

Weet jij soms een aanpassing die het wel toelaat (Alvast bedankt voor je tips en uitleg :) )

== EDIT ==

Dit kan ook interessant zijn dit is de Code die het basis cookie produceert
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
'##############################################
'##   Cookie functions and Subs    ##
'##############################################

sub doCookies(fSavePassWord)
    if strSetCookieToForum = 1 then
        Response.Cookies(strUniqueID & "User").Path = strCookieURL
    else
        Response.Cookies(strUniqueID & "User").Path = "/"
    end if
    Response.Cookies(strUniqueID & "User")("Name") = strDBNTFUserName
    Response.Cookies(strUniqueID & "User")("Pword") = Request.Form("Password")
    Response.Cookies(strUniqueID & "User")("Cookies") = Request.Form("Cookies")
    if fSavePassWord = "true" then
        Response.Cookies(strUniqueID & "User").Expires = dateAdd("d", 30, strForumTimeAdjust)
    end if
    Session(strCookieURL & "last_here_date") = ReadLastHereDate(strDBNTFUserName)   
end sub

Sorry voor de layout

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Zou het volgende lukken ?

Ik maak een cname aan forum.lizardslubbeek.be en ik maak een nieuwe dyndns aan forumliz.dyndns.org en ik zorg dat je het forum direct op die url krijgt zou het cookie dan juist komen ?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Voor diegenen die geintresseerd zijn in de oplossing:

Ik heb een nieuwe host aangemaakt forumlizards.dyndns.org die wordt door IIS automatisch naar het forum gestuurd net als forum.lizardslubbeek.be.

forum.lizardslubbeek.be is een cname van forumlizards.lizardslubbeek.be en dat lijkt aardig te werken.

Verwijderd

Het is allemaal zo simpel in php...

Wedden dat als je
PHP:
1
<?Header("P3P: CP=\"ALL\"");?>

ergens neer zet in je script dat het dan wel werkt... ;)

edit:
excuse me, even niet gezien dat het ASP was, hebben ze niet zoiets in ASP? Je kan vast wel een header toevoegn...
Pagina: 1